Soru-11: Super highway modu nedir?

in #hybrid7 years ago (edited)

İlk kez tecrübe ettiğimde tesadüfen gerçekleşmişti. Sonra 2-3 kere tam anlamıyla tecrübe ettim, epeyce heyecan vericiydi ancak daha sonra özellikle yapmaya çalışmadım.

Tesadüfen gerçekleşen şey şöyle oldu:
Samsun-Ankara arasında, km’lerce uzunluğunda yokuş çıkılan yol var. İlk burada gerçekleşti. 100-110 km/saat arası bir süratle “yokuş” çıkarken, yaklaşık 2,5-3 litre/100km akaryakıt tüketimi oldu. Tahminen 10 dakika böyle seyahat ettim.
Daha sonra araştırdım, olan biten şeyin (hatırladığım kadarıyla) şu olduğunu fark ettim:
“Batarya göstergesi tam dolu iken” ve bir süre (birkaç dakika kadar), aşağı yukarı 100-110 aralığında sabit hızla sürüş yapılıyorken (bir başka ifadeyle, önce “highway/otoban koşullarının” oluşması lazım), gaz pedalına kısa aralıklarla 2 defa hızlıca çek-bas yapıldığında, super highway modu devreye giriyor. Yakıt tüketim göstergesi düşüyor ve aracın her zamankinden farklı davrandığı hemen hissediliyor.

İlerleyen zamanlarda bu modu birkaç defa daha yakaladım ve ayağımı hiç pedal oynatmadığım sürece, öylece gittim.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60115.56
ETH 3203.28
USDT 1.00
SBD 2.46