31.august Verdens overdosedag

in #huldra8 years ago

Mange tanker i dag..på godt og ondt.. Er selv mamma til en tidligere rusmisbruker, og kjenner så godt til kampen, avmakten, fortvilelsen, redselen, angsten og håpet. Jeg tør påstå at jeg har levd i helvete..så det skremmer meg ikke lengre hvis noen ber meg dra dit ;) Det begynte da en pappa inni bildet dannet ny familie, nye barn.. alt skulle vært nytt.. Plaget ikke meg, men jeg så ikke den gang hvor mye det smertet sønnen min.. å miste... Vi har snakket i gjennom stort sett alle hendelser, på godt og vondt. Jeg har møtt meg selv i døra... se min rolle oppe i det hele. Jeg har svelget kamel- elefanter. Fifling med rusmidler.. en ung gutt som håpet at DA ville pappa se ham..ble en lang vond reise. En reise jeg ikke unner noen. Men jeg beholdt troa..hele veien..om at Kjærlighet kan vinne igjennom, men man må være bentøff..så tøff at det gjør vondt i marg og bein.. For man møter ikke en personlighet..man møter Herr Narkotika eller djevelen selv.. tør jeg påstå. Jeg har delt vår historie, til glede for noen..til forargrelse for andre.. MEN jeg tror på åpenhet og at man tar bort brådden hvis man kan tørre snakke åpent og ikke fordekke.. Helsevesenet, NAV og div inst trenger virkelig en fornyelse... Kan fortelle MYE om vår reise.. At man t o m møter folk som behandler rusmisbrukere som selv er rusa ... En rar dag for meg..takknemlig for at vi har klart oss..og en stor sorg for mange de vi møtte underveis ..som døde .... @huldra

Sort:  

Jeg tror også på åpenhet, og tenker at de som trenger at du er åpen rundt så personlige livshendelser, er MYE viktigere enn de som forarges over åpenheten...
<3

Ja, blir litt enklere å leve...når man ikke må fordekke alt til enhver tid :)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 57809.89
ETH 3118.43
USDT 1.00
SBD 2.37