Jan Kotyk - Sonda č. 3 - Vločka Op. 9c (2020)

in DTube4 years ago


Sonda č. 3 pro 7x7x5x5x3x3 (11 025) hlasů (hraných sinusovými oscilátory) je inspirovaná Partchovými tonálními diamanty, které jsem vnořil do sebe a vytvořil tak "diamantový fraktál". Jelikož zní skladba, jako by padal sníh, a jelikož je skladba fraktální, rozhodl jsem se jí pojmenovat tematicky, v bahnivý Štědrý den 2020, "Vločka", která je rovněž fraktálním tvarem. "Tonální vločka" je můj originální vynález vycházející z "tonálních diamantů" a je teoretickým popisem vztahů mezi tóny v přirozeném ladění ve více než dvou dimenzích. Kompozičně jsem vločku nechal lesknout v proměnlivých dynamikách jednotlivých hlasů, které přinášejí skladbě neustále nové tonální situace, tóny jsou přitom hierarchizované a podle toho i dynamicky rozlišované, skladba může hypoteticky takovýmto aleatorním způsobem, kdy jsem nechal náhodně jednotlivé hlasy zesilovat a jiné zeslabovat, pokračovat donekonečna a přinášet nové akordy a obraty, nové zvukovosti. Leč přišlo mi rozumné skladbu po deseti minutách ukončit, což sice není hraniční nosnost tónového materiálu, ale chystám se namíchat ještě dlouhou a detailněji vypracovanou verzi. Kdo by litoval, že letos o Vánocích nenapadala ani jedna vločka sněhu, nabízím k poslechu svojí přístupem i působením naprosto ledovou skladbu. Užijte si poslech a veselé Vánoce!

Skladbička je věnovaná mé babičce Evě Levé (všimněte si ironie souběhu svátku, svátků a narozenin) k narozeninám 24.12.2020.

(Některé detaily jsou slyšitelné pouze se sluchátky)


▶️ DTube

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 57428.63
ETH 2425.69
USDT 1.00
SBD 2.34