Bayram tatilinde balkonumuz evrim geçirdi :)

Merhaba arkadaşlar,
Malum covid hastalığı nedeniyle haftaiçi iş için dışarı çıkabilsekte, akşamları veya hafta sonları yasaklar nedeniyle evlere tıkıldık kaldık. Can sıkıtısından patlar olduk.(Ben istanbulda yaşıyorum, havalarda aniden ısındı. Ev ortamı hepten çekilmez oldu.)
Bayram tatili de olunca, daha önceden kafamda planladığım işlere girişme zamanının geldiğine karar verdim. Spoiler verecek olursam, hatta öncesi & sonrası (before&after) olarak şöyle bişey çıktı ortaya.
Tabiki detaylar aşağıda.. :)
0.jpg

Okullarda eskiden çocuklar anı defteri yazdırırlardı arkadaşlarına, herkes de "bana kalbin gibi temiz bu sayfayı ayırdığın için teşekkür ederim" diye başlardı yazısına:) Şimdi aynı misal bizim duvarda kalbimiz gibi tertemiz, düz ve bomboş..
1.jpg

Bunlarda bir zamanlar zincir marketten aldığımız duvara asmalı ve normal saksılarımız. Evin bi kenarında duruyordu bayadır. fazla da çeşit yoktu ama idare eder dedik aldık işte ne yapalım.. Resimleri de zor buldum bu arada :)
2.jpg

Kafamda bi düzen yapıp montajlara giriştim. Başta yan yana veya alt alta yaparım diye düşünüyordum ama böyle çapraz iyi oldu. Çapasıydı kazma küreğiydi derken, bahçe aletleri de ayrı bi hava kattı. Ortaya güzel de bir görüntü çıktı. Tabi yıllardır evde tv ünitesinde boş boş duran mumluk feneri de unutmamak lazım.
3.jpg
Büyük saksıdaki ağacında bende 13 yıllık mazisi var. Merak edene ilk halini de paylaşıyorum. Çok yavaş büyüyor ama büyüdükçe daha da hoşuma gidiyor. hele dibindeki çiçekleri alınca kökleri de çıktı ortaya. Başka bir postun konusu olsun deyip kapatayım şimdilik.
3_2.jpg

Balkonumuzdan devam edelim, duvar boştu ama balkonum boş değildi, kendi çapımda toprakla, bitkilerle uğraşıyorum. Hobi olsun can sıkıntısını, işin stresini alsın vs.. diye. Artık sıra geldi saksıların içini doldurmaya. Küçük eski saksılarda (hatta 5 litrelik su şişelerinde bile ) ufak çiçeklerim vardı, eski toprağımda vardı yeni torflu gübreli toprakta aldım. Serdim zemine, hava da güneşliydi zaten, toprak güzelce karıştı, havalandı. Ufak tefek böceklerde ayıklanmış, temizlenmiş oldu. Tabi biraz kararsızlık ta olduğu için bazı saksılara bi çiçeği koyduktan sonra, çıkarıp başka çiçek koyduğumda oldu :) kısaca güneşin altında bol bol zaman öldürdüm..
4.jpg

Neyse bir şekil, kestik böldük, gömdük, budadık, can suyunu verdik derken toprakla işimi bitirdim. Asılacak saksıları astım, diğer saksıları öteki balkona taşıdım falan ama saksı, toprak işleri bitti derken bu seferde pisliğini temizlemek kaldı. elimizden her iş geldiği için onu da hallettik, hem de bulaşık deterjanıyla köpürte köpürte derinlemesine temizlik yani öyle böyle değil :)
5.jpg

Artık son dokunuşlar kalmıştı asıl yaşam alanını oluşturma zamanı geldi. Evin küçük odasında nadiren kullandığımız L köşem koltuğun kısa kenarıyla puf unu balkona taşıdım. Kapılardan geçirirken biraz zorlandım ama yastıkları da getirdikten sonra ki manzarayı görünce yorulduğuma değdi. Balkon halımızı serdim. Sonrasında duvara birkaç ufak dokunuş daha yaptım.
6.jpg

Bu kadar zahmet çektikten sonra artık keyfini sürme vakti gelmişti. Eşimle beraber yorgunluk kahvesi içtik. Artık evde olduğumuz vakit balkondan içeri girmeyiz bu sene diye düşünüyorum. kahvaltılar yemekler atıştırmalıklar için yer belli :)
7.jpg

Farklı bi tatil aktivitesi oldu, ama duvar hala görünüyor buda benim sinirimi bozuyor. Daha çevreci, daha doğal olmalı yemyeşil olmalı:) Aklımda yeni fikirler de var. Yeni saksı alıp sarmaşık sardırmak gibi.. Yaparsam haberiniz olur mutlaka..

Okuduğunuz için teşekkürler,
Merhaba diyeceğim yeni bir postta görüşmek üzere, hoşça kalın dostlarım...

Sort:  
 3 years ago 

Selamlar.
Tatil aktivitesi güzelmiş, arada öyle aktivite güzel oluyor hocam.

Bizimle bu aktiviteyi paylaştğınız için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla :)

Değerli zamanınızı ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim :)

This post has received a 23.24 % upvote from @boomerang.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57808.87
ETH 3061.38
USDT 1.00
SBD 2.33