Steem Activity clup etkinliği ( terapist tablosu )

in SteemActivityClub3 years ago (edited)

b4e6b61f-4da0-4da2-9c71-c684b7777bd6.jfif
kaynak https://ozcanyuksek.tumblr.com/post/7087993123/kafas%C4%B1-kafes-%C5%9Fifac%C4%B1-rene-magritte-bu-resim/amp

Bu güzel yarışmaya katıldığım için çok mutluyum. Fazla güzel resim yapamıyor olsamda, ressamların resimlerini incelemeyi resim sergilerini gezmeyi çok seviyorum. Daha önce çalıştığım iş yerim bir sanat galerisinin hemen yanı başındaydı . Fırsat buldukça gider, resimleri büyük bir hayranlıkla izlerdim. Resim konusunda özel bir kursa gidip küçük bir eğitim aldım ama maalesef doğuştan bir yeteneğim olmadığı için çok fazla ilerleyemedim. Öğretmenimiz hep şunu söylerdi . ''Çöp adam bile çizemeyenler gerekli eğitimi aldıktan sonra herşeyi çizebilirler.''

Bugünkü yarışmamızın konusu olan terapist tablosu 1937 yılına ait. Belçikalı sürrealist Ressam Rene Magritte tarafından Paris'te yapılmış bir tablo . Rene Magritte komünizme büyük ilgi duyuyor ve destek veriyordu. Bu verdiği desteği tablolarında sık sık kullandığı melon şapkası ile gözler önüne seriyordu. Bu melon şapkalar kendi giysi dolabında da çok fazla yer kaplıyordu.

terapist (şifacı)
Rene Magrittenin tabloları genelde insanları düşündürmeye yöneliktir . Günlük hayattaki olayları anladığı gibi resmeder. Therapist de freud'un çalışmalarını anlamsız bulması ile ortaya çıkmıştır . Magritttenin "terapistler aslında en çok terapiye ihtiyaç duyan kişilerdir.'' sözü terapist tablosunu anlamamızda büyük ışık tutar.

Terapist tablosunda, diğer pek çok tablosunda olduğu gibi karakterin yüzü yoktur. Karakter tabloda oturuyordur ve ceketinin önü açıktır. Bu durum iç dünyamızı yansıtır . İçindeki kuşlar ise; bir terapistin danışanlarının içindeki karanlık ve yalnız yerleri bulup özgürleştirmeye çalıştığı gibi, yada danışanın içinde bulunduğu durumu ve göremediklerini görmesini sağladığı gibi içindeki şifayı göstermeye çalışır. Kısacası şifa içimizdedir.

d4b1d78c-2db7-40af-b344-611e57e47980.jfif
Aşıklar tablosu

Bugün ressam hakkında araştırma yaparken aşıklar tablosu ile karşılaştım. Zülfü Livaneli'nin Kardeşimin Hikayesi kitabının kapağında bu tablo kullanılmış. Hem bu kitabı hem de ressamın diğer tablolarını incelemenizi tavsiye ederim. hepsi birbirinden güzel ve bir bilmece gibi düşündürücü.
@mesafe
yarişmaya katılmak ister misiniz @ispin @bircan @baycan

28990a53-9fb1-4dc9-90c4-a60c1e3b32cd.jfif

Sort:  
 3 years ago 

Resimde ne güzel anlamlar varmış. Etkilendim. Emeğine sağlık 🙏🏻

Yorum için çok teşekkür ederim

 3 years ago 

Çok etkileyici

kesinlikle

 3 years ago (edited)

Zülfü Livaneli nin bu kitabını okurken çok keyif almıştım. Kapağındaki resmin Rene Magritte nın eseri olduğunu şimdi öğrendim. Yarın ben de katılacağım yarışmaya davetin için teşekkür ederim ❤️ Ellerine sağlık canım 🤗

Bende bu güzel yorum için çok teşekkür ederim

İsterim elbette, yarın ararım seni yardımcı olur musun? 🙂

 3 years ago 

Güzel anlatım ve yorumlama için teşekkür ler. Bazen hayat istediğimiz gibi olmuyor. Benim resim yeteneğim vardı ama üstüne bişey ekleyemedik. Köreldi gitti şuanda. 🙏Zülfü livanelinin bu kitabını okumamıştım. En kısa zamanda okurum inşşalah 🙏🙏

Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Bu tarz yarışmalzr ile bilgi sahibi oluyoruz. Yeni şeyler öğreniyoruz.

 3 years ago (edited)

Selamlar. Öncelikle teşekkür ederiz, katılımınızdan dolayı.

Harika bir yorumlama görüyorum sizden. Buradan zevk aldığım şey insanların kendi bakış açısını rahatlıkla sunması. Önemlidir bunlar, öncesinden sonrasına bakış açımızın nasıl olduğu.

Bugün ressam hakkında araştırma yaparken aşıklar tablosu ile karşılaştım. Zülfü Livaneli'nin Kardeşimin Hikayesi kitabının kapağında bu tablo kullanılmış.

Evet, kitabın kapak resmi Rene Magritte nın eseridir. Buna değindiğiniz güzel bir nokta olmuş.

Teşekkür ederim, okumak bir zevk idi. Saygılarımla..

Çok teşekkür ederim. Böyle güzel yarışmak sayesinde çok şey öğreniyoruz. Yorumunuz beni çok mutlu etti😀

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 67597.54
ETH 3772.68
USDT 1.00
SBD 3.55