İslim kebab (Toothpick kebab)

in SteemActivityClub3 years ago (edited)

IMG_20210522_225137.jpg

İslim kebabı (kürdan kebabı) Gaziantep şehrimizin güzel yemekleri arasında. Yapımı aşamalı olduğu için zor görünmesine rağmen aslında çok pratik. Etli yada köfteli olarak istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ben köfteli olan tarifi sizlerle paylaşıyorum. Sunum olarak çok şık duruyor ve misafirleriniz için güzel bir ikram olacaktır.

Islim kebab (toothpick kebab) is one of the beautiful dishes of Gaziantep city. Although it may seem difficult because it is progressive to make, it is actually very practical. You can do it lyn/2 with meat or meatballs. I share with you the recipe with meatballs. It looks very stylish as a presentation and will be a nice treat for your guests.

IMG-20210521-WA0014.jpg

IMG-20210521-WA0022.jpg

Köftesi için standart köfte tarifimi uyguluyorum. Bunun için biraz ekmek içi, kıyma, yumurta soğan ve baharatı yoğurma kabına koyup yoğurdum. Köftenin en önemli püf noktası iyi yoğurmak ve dinlendirmek. Patlıcanlar kızarırken köfteniz de kenarda dinlenmiş olacaktır. Şimdi patlıcan aşamasına geçebiliriz.

I'm following my standard meatball recipe for his meatballs. For this, I would put some bread, mince, egg onions and spices in a kneading bowl and knead them. The most important trick of meatballs is to knead and rest well. While the eggplants are scolding, your meatballs will be rested on the side. Now we can proceed to the eggplant stage.

IMG-20210521-WA0016.jpg

Patlıcanları uzun olarak seçip almak gerekiyor. İyice yıkayıp saplarını kestim. Uzun uzun doğrayıp tuzlu suda 10 dakika beklettim. Bu işlem acısını alıp daha lezzetli olmasını sağlıyor.

It is necessary to choose and take eggplants as long. I washed it thoroughly and cut off the stems. I chopped it up and soaked it in salt water for 10 minutes. This process takes its pain and makes it taste better.

IMG-20210521-WA0012.jpg

IMG-20210521-WA0019.jpg

IMG-20210521-WA0011.jpg

IMG-20210521-WA0010.jpg

IMG-20210521-WA0027.jpg

IMG-20210521-WA0028.jpg

Havlu kağıt ile suyunu kurulayıp tavada kızarttım. İki uzun parçayı artı şeklinde üst üste koyup ortalarına kızartmış olduğum köfteyi koyup katlandım. Üzerine domates koyup kürdan batırdim. Sonra da borcama dizdim.

I dried the water with towel paper and scolded it in the pan. I put the two long pieces on top of each other in a plus shape and folded them up with the meatballs I had fried in the middle. I put tomatoes on it and dipped toothpick. And then I put it in debt.

IMG-20210521-WA0029.jpg

IMG-20210522-WA0009.jpg

Salça ve su ile hazırladığım sosu üzerine döküp fırında pisirdim.

Türkiye de en güzel yemekleri Gaziantep şehrimize aittir. Mutlaka şehri ziyaret etmeli ve bu yemekleri yerinde yemelisiniz.

Sevgili arkadaşlarim @ispin, @tugcenindolabi ve @gulfuren yarışmaya sizlerde katılırsaniz çok sevinirim. Güzel tariflerinizi şimdiden merak ediyorum.
Yemek yarışmalarından dolayı Aktivite topluluğuna ve katılıp tariflerini paylaşan herkese teşekkür ederim.
@mesafe

I poured the sauce I prepared with tomato paste and water on top and baked it in the oven.

The most beautiful food in Turkey belongs to gaziantep city. You should definitely visit the city and eat these dishes on site.

Dear friends, @ispin, @tugcenindolabi and @gulfuren would love it if you could join the competition. I'm curious about your good recipes already.
I would like to thank the Activity community for their cooking competitions and everyone who participated and shared their recipes.
@mesafe

Sort:  

Harika anlatmışsın ellerine sağlık canım 🤗 En sevdiğim yemekler arasındadır. 😊

Bu güzel yorum için teşekkür ederim. Hadi bir tarif de sen paylaş ☺️👍

Resimleri çektim hazırladım. sarma ve biber dolması tarifi ilk fırsatta paylaşacağım. 😊

Bekliyoruz canım

Asla hayır diyemeyeceğim şey patlıcanla yapılan yemeklerdir. Ellerine sağlık enfes görünüyor .

 3 years ago 

elinize sağlık @mesafe :) yarışmaya katılmanız mutlu etti beni. teşekkürler

Teşekkür ederim bende mutlu oldum

 3 years ago 

topluluğumuzda bizde kaliteli gönderi seçmeye başladık. bilginiz olsun. umarım seçtiğimiz gönderiler küratörler tarafından oylanır en azından bu şekilde daha fazla katkı sağlamış oluruz. onun için bol bol gönderi bekliyoruz:)

 3 years ago 

Ellerine sağlık çok güzel bir tarif. Yarışmaya davetin için teşekkür ediyorum 🙏🏻

 3 years ago 

Ellerine sağlık. İyiki etiketlemişsin beni yarın ben de katılayım hemen :)

Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık :)
Davetin için teşekkür ederim vakit bulabilirsem bende yarışmaya katılacağım ☺️

Çok teşekkür ederim. Güzel tariflerini görmeyi isterim.

 3 years ago 

önceki yarışmada çok güzel bi yemek yapmıştınız :) bol şans diliyorum tekrardan

 3 years ago 

sizleride bekliyoruz :) geçen yarışmada çok güzel bir trabzon ekmeği yapmıştınız :) ama önceliği oy almamış gönderilere verdik:) yoksa yaptığınız çok güzeldi gerçekten

Teşekkür ederim ☺️
Katılmayı istiyorum 👍

Eline sağlık @mesafe harika bir yemek hazırlamışsın em kısa zamanda ben de denemek isterim

 3 years ago 

Ellerinize sağlık çok severim

 3 years ago 

Elinize sağlık ...

 3 years ago 

Waw -Harika görünüyor.
Anlatımınız ve hazırlayış şekliniz gayet güzel.

Yerel yemeğinizi bilze buluşturduğunuz için teşekkür ederiz.
İyi şanslar :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59190.54
ETH 2521.17
USDT 1.00
SBD 2.53