YEREL YEMEK YARIŞMASI-STEEM AKTİVİTE KULÜBÜ

in SteemActivityClub3 years ago (edited)

20210522_185617.jpg

Herkese Merhaba
Yerel yemek yarışması için Türkiye Ülkesinden
Adana ilinden Adana'ya özgü "Etli Patates Patlıcan Tava "tarifi vereceğim..
Malzemeler:
-Yarım kilo kuzu yada dana kuşbaşı et
-3 adet patlıcan
-2 adet patates
-5 küçük soğan
-5 baş sarımsak
-4 adet süs biberi
-1 yemek kaşığı biber salçası
-tuz,pul biber,karabiber,kekik ve yağ

PhotoCollage_20210522_210401067.jpg

Yapılışı:
Sabah küçük doğranmış kuşbaşı eti 1 yemek kaşığı yağ,kekik,karabiber ve pul biber ile avcarladım et yumuşasın diye dolaba koydum.
Et biraz dinlendikten sonra yuvarlak bir tepsi içerisine eti,biraz büyükçe doğranmış patlıcanı ve biraz daha küçük doğranmış patatesi ekledim.Üzerine 3 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı salçayı ekleyerek malzemeleri iyice karıştırdım ve tepsiye dizdim.İçine doğranmış sarımsak ve soğanı ekledim..En son domatesleri 4'e bölüp üzerine koydum.Daha sonra üzerine dökmek için sos hazırladım..1 bardaktan az bir su içerisine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ve 1 çay kaşığı biber salçası ve içine küçük küçük doğranmış süs biberini ekleyip karıştırdım.Hazırlamış olduğum sosu yemeğim üzerine döktüm.Tepsinin üstünü yemeğin üstü yanmasin diye yağlı kağıt ile kapattım (folyo sağlıksız olduğu için yağlı kağıt kullandım)pismesi için 230 derecelik fırına attım ,30 dakika sonra üzerindeki yağlı kağıdı kaldırarak birde bu şekilde 10 dakika pişirdim..
Et ve malzemeler gayet iyi yumuşak pişmiş ekmek ile bandır bandır afiyetle yedim..
Deneyecek olanlara afiyet olsun...

PhotoCollage_20210522_182840730.jpg

Hello to everyone
From Turkey for the local cooking competition
I will give the recipe for "Meat Potato Eggplant Pan" from Adana province.
Materials:
Half a kilo of lamb or veal cubed meat
-3 eggplants
-2 potatoes
-5 small onions
-5 heads of garlic
-4 ornamental peppers
-1 tablespoon pepper paste
salt, chili, black pepper, thyme and oil

Fabrication:
In the morning, I hunted the minced meat with 1 tablespoon of oil, thyme, black pepper and chili pepper, and put it in the fridge so that the meat becomes soft.
After the meat had rested for a while, I added the meat, a little large chopped eggplant and a little smaller chopped potato into a round tray. I added 3 tablespoons of olive oil and 1 tablespoon of tomato paste on it and mixed the ingredients thoroughly and I put the chopped garlic and onion. I divide the tomatoes into 4 and put them on it. Then I prepared the sauce to pour over it. I added 1 tablespoon of olive oil and 1 teaspoon of pepper paste into less than 1 glass of water and mixed with small chopped ornamental pepper. I poured the sauce I prepared over my meal. I covered the tray with greaseproof paper so that the top of the food would not burn (because the foil was unhealthy, I used greaseproof paper) I put it in the oven at 230 degrees to make it dirty.
The meat and ingredients are very good, I ate it with soft baked bread with dipped cream.
Bon appetit to those who will try

@e-r-k-a-n @melanur @celin

Sort:  

Ellerine saglik...çok nefis duruyor...👍👍👍

 3 years ago 

Waw etli patates patlıcan tava harika olmuş :))
Ayrıca katılım için teşekkür ederiz hocam :))

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim..🙏

Nefis duruyor. Ellerinize sağlık

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim 😊

 3 years ago 

valla özledik bu yemekleri yemeyi. elinize sağlık :) en kısa zamnda memlekete gidip bol bol yiyecem bu yemeklerden :)

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim 😊.Gelin tabi memleket gibisi var mı?🙏

 3 years ago 

:)))

Ellerinize sağlık çok güzel ve lezzetli bir tarif ☺️

 3 years ago 

Teşekkür ederim.

lezzetli gözüküyor

 3 years ago 

Teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 59216.84
ETH 2526.42
USDT 1.00
SBD 2.52