Steem Activity club Art Competition - '' Painting Artwork Interpretation - Analysis.

in SteemActivityClub3 years ago (edited)

Rene-Magritte-The-Therapist.jpg
Kaynak:https://kultursel.com/rene-magritte-ve-en-unlu-tablolari/
Herkese Merhaba

Ressamlar hakkında pek bilgi sahibi değilim...Bu yarışma ile bir şey daha öğrendim..Yarışmayı duzenleyenlere teşekkür ederim..Belki ilk defa bir tabloya bakıp bana ne ifade ettiğini düşünmekteyim...

Rene Magritte, Belçikalı gerçeküstücü bir ressam... Düş ürünü temaları işlediği resimleri, komedi, korku, tuhaflık ya da ilginçlik kavramlarının bir karışımı olduğu söylenmektedir..

Resimde gördüğünüz tablo Terapist, Rene Magritte’nin 1937’de yaptığı bir tablodur.
Tabloda deniz,açık bir gökyüzü,bir adam görüyorum..
Denize sırtı dönük oturan bir adam.Sol elinde baston,sağ elinde bir bavul,yüzü örtülü...Göğüs kafesi demir parmaklık içinde ,yüreğinde bir güvercin,bir güvercin de demir parmaklık dışında..
Tablonun bana hissettirdiği duyguya gelince,benim yorumum:
Yüreği sıkışmış ,esaretten kurtulmak isteyen ve kurtulmuş birini görüyorum..Başı düşünceden görünmeyen herşeyi ile hapsolmuş biri. Beyaz güvercin özgürlüğü,deniz huzuru simgeliyor...
Bu kişi kafasında kurduğu düşüncelerden kalbini hapsetmiş ,bu düşüncelerden yaşlanmış, yorulmuş bir adamı çağrıştırıyor..Aynı zamanda kalbinde birikmiş kendisini esir alan düşünceleri bir bavula doldurmayı başarmış kalbini özgürleştirmiş,kalbi huzuru bulan bir kişi..
Kafasının görünmemesi kafasında halen 1 tane soruya cevap bulamadığını düşünmekteyim ya da kafasından atamadığı bir düşüncesi olduğunu düşünmekteyim... Kafesin dışında oturan güvercinden kaynaklı düşüncemdir...Sanki evet özgürleştim ama nereye gideceğim der gibi....
@pygmalion34

@melanur @bubbling @belladona

Sort:  

Ellerinize sağlık harika bir açısı ile yorumlamışsınız ☺️

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim

Emegine saglık..🙏

Bu yarışmalarından çok fazla kazanim elde ediyoruz. Kalemine sağlık 👍

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim ..Hepimize kazanmak nasip olsun

Bakış açınız güzelmiş :)

 3 years ago 

Teşekkürler

 3 years ago 

Selam.
Şahsen beğendim. Güzeş bir bakış açısıyla yaklaştınız.
Yani hikayesi farklı olduğundan ziyade insanın kendi bakış açısının yansıtması daha hoş, okumaktan zevk aldım.

Kaleminize sağlık.
Saygılarımla..

 3 years ago 

Teşekkür ederim..Sayenizde resimlere merak sardım....

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 57387.61
ETH 2518.18
USDT 1.00
SBD 2.31