Koca Kulak Mantısı

in SteemWomen Club3 years ago (edited)

Herkese merhaba ramazan ayında iftar için biraz daha kişisel isteklere yönelik hazırlıklar yapıyorum ☺️

Hergün bir kişinin istediği ile menümüzü oluşturuyoruz. Bu kez kız kardeşimin isteği üzerine Koca Kulak Mantısı yaptım.

O zaman mantımıza başlayalım buyrun malzemeler 🔽

InShot_20210430_135305632-01.jpeg

Malzemeler
-1 su bardağı su
-1 adet yumurta
-1 tatlı kaşığı tuz
-3,5 su bardağı un

Harcı için
-250 gr kıyma
-1 adet büyük boy soğan
-1 çay kaşığı tuz
-1 çay kaşığı karabiber

Geniş bir kaba soğanı rendeleyip kıyma, tuz ve karabiberi ekleyip yoğuruyoruz.

Hamuru için derin bir kaba yumurtayı kırıp su ve tuzunu ekliyoruz, sonra azar azar unu ekleyip, ele yapışmayan kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.

InShot_20210430_135330466-01.jpeg

Üç eşit bezeye ayırıyorum.Bezelerimizin üzerlerine az miktar un serpip, ince bir hamur elde edene kadar açıyoruz.

InShot_20210430_135440999-01.jpeg

Açtığımız mantı hamurunu küçük kareler halinde kesin.Karelerin içine hazırladığınız kıymalı harçtan koyuyoruz.

InShot_20210430_135413411-01.jpeg

Ben peynirlisini de yaptım ☺️

Harcımızı koyduktan sonra ilk önce mantıyı üçgen şeklinde kapatıyoruz.

InShot_20210430_135519861-01.jpeg

Ardından fotoğrafdaki gibi iki ucunu birleştiriyoruz.Bütün mantı hamuruna aynı işlemi yapıyoruz.

Hamurumuzu haşlamak için geniş bir tencere içine su koyuruz ve içine az miktar tuz ve sıvıyağ döküp, kaynamaya bırakıyoruz.Kaynayan suyun kulak mantısını azar azar koyup haşlıyoruz.

InShot_20210430_135634961-01.jpeg

Kulak mantısı piştikten sonra süzerek, servis tabağına alıyoruz. Üzerine sarımsaklı yoğurtlu sosu döküyoruz.

InShot_20210430_135732533-01.jpeg

Afiyet olsun

Sort:  
 3 years ago 

Elinize sağlık :) Mantı tariflerinden sonra bu hafta mantı yapmam gerekiyor artık :))

 3 years ago 

Kollektif bir durum oluşturduk sanırım (: sizden de bir mantı paylaşımı bekliyorum o zaman ☺️

Harika ellerinize sağlık :)

 3 years ago 

Teşekkür ederim.. ☺️

Ellerinize saglik...iştah açici...:)

 3 years ago 

Teşekkür ederim. Sormayın iştah açıyor kilo yapıyor. Bu güzel yiyecekler neden kilo yapar ki ☺️

 3 years ago 

Mantıyı gerçekten çok seviyorum. Ahh bir de kilo almamak. Ellerinize sağlık

 3 years ago 

Aynı düşüncelere sahibiz. Birde kilo yapmasa 🙈 Teşekkür ederim.

 3 years ago 

Elinize sağlık çok nefis gözüküyor .mutlaka denemem gerek :)

 3 years ago 

Ben yaptım diye söylemiyorum ama cidden güzel bir tadı var. Muhakkak deneyin derim ☺️

Elinlze sağlık 🤣diğer menülerinizide bekliyoruz.

 3 years ago 

Teşekkür ederim (:

 3 years ago 

Geçenler de bende yaptım fakat hazır paketi 😂😂👩‍🍳 seninkisi el emeği çok güzel görünüyor 😍

 3 years ago (edited)

Teşekkür ederim. Vaktim olduğu için hamurunu kendim yapmak istedim. ☺️ Bu arada seni gördüğümde sevindim..

hi ;

It was chosen as the quality post of the day in the Steem Women Club community. Keep sharing posts in the community.

image.png

 3 years ago 

Thank you ☺️

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 67710.07
ETH 2614.05
USDT 1.00
SBD 2.67