My trip to Istanbul/ the diary game betterlife

in SteemWomen Club2 years ago

Hello friends, I started to write pos today about my trip to Istanbul last week. My trip went so well that it was a little difficult for me to predict where to start, part by part, if I tell you I think I will give more detailed information. First of all, I would like to talk briefly about how and why I went. my brother had a baby and we had been planning Istanbul to see the baby for a while.
With the schools closing, we started to prepare for our short holiday. we packed our bags the day before and left the house around 6 a.m. My mother and sister came with us from Izmir. we all had a nice trip together. After going by car for a while, we had breakfast when we passed Manisa. After breakfast, we continued on our way. we tried to find the right way using navigation as we didn't know exactly how the road was and where to go. meanwhile, navigation constantly directed us towards the Highway We also made an effort to go on the state road because the toll of the highway was too high. we arrived at my brother's house around 2 p.m. my brother was at work and his wife welcomed us.first we rested a little and then we had a snack and had tea. we started preparations for dinner. After my brother came home from work, we had our dinner that night we were so tired that we soon fell asleep.

Merhaba arkadaşlar Geçen hafta gitmiş olduğum İstanbul gezim hakkında bugün pos yazmaya başladım. gezim O kadar güzel geçti ki nereden başlayacağımı kestirmem biraz zor oldu kısım kısım Anlatırsam Sanırım daha ayrıntılı bilgi vermiş olacağım. Öncelikle nasıl ve neden gittiğime dair kısaca bahsetmek istiyorum. erkek kardeşimin bebeği olmuştu ve birr süredir bebeği görmek için İstanbul planımız vardı.

okulların kapanıyor olması ile birlikte kısa tatilimiz için hazırlıklara başladık. bir gün önceden valizimizi hazırlayıp sabah 6 gibi Evden çıktık. İzmir'den bizimle birlikte annem ve Ablam da geldi. hep birlikte güzel bir yolculuk yaptık. araba ile bir süre gittikten sonra Manisa'yı geçince kahvaltı yaptık. Kahvaltıdan sonra yolumuza devam ettik. yolun tam olarak nasıl olduğunu ve nereden gideceğimizi bilmediğimiz için navigasyon kullanarak doğru yolu bulmaya çalıştık. bu arada navigasyon bizi sürekli Otobana doğru yönlendirdi Biz de otoban ücreti çok yüksek olduğu için devlet yolunda gitmek için çaba gösterdik. öğleden sonra 2 gibi kardeşimin evine vardık kardeşim işteydi ve bizi eşi karşıladı .önce biraz dinlendik daha sonra bir şeyler atıştırdık ve çay içtik. akşam yemeği için hazırlıklara başladık. kardeşim işten geldikten sonra Akşam yemeğimizi yedik o gece o kadar yorulmuştuk ki kısa süre içerisinde uykuya daldık.

We got up early on Saturday morning and set out to visit the city in Istanbul is not very suitable for traveling by car. The traffic is so intense that it makes the most sense to use public transportation and we took the bus from my brother's house and arrived in Kadıköy. Since it sat on the Anatolian side, the historical places to visit were a little far away. After arriving in Kadıköy, we took the ferry. we had a quick breakfast on the ferry and did not waste time sightseeing. First, we enjoyed the view on the Golden Horn Bridge, I asked an aunt who was fishing, used her fishing rod and chatted with her on the spot. He said it was hard to get hot and mentioned that his arms hurt and he was tired to fish all day.
Then we visited the Egyptian bazaar. From there we wandered around Gülhane Park and visited the museum. When we went a little higher, we walked to the palace and Hagia Sophia. But we could not enter Hagia Sophia. Because there were too many queues, we stopped to visit Hagia Sophia on our next trip to Istanbul because we didn't want to spend our time waiting in line. Sultanahmet was also crowded in the same way and there were renovations, we could not see much there, we started to descend again to the seaside.

Cumartesi sabahı erken kalkıp şehri gezmek için yola çıktık �stanbul Araba ile gezmek için pek uygun değil. trafik O kadar yoğun oluyor ki toplu taşıma kullanmak en mantıklısı kardeşimin evinden otobüse binip Kadıköy'e vardık. Anadolu tarafında oturduğu için gezilecek tarihi yerler biraz uzağımızdaydı. Kadıköy'e vardıktan sonra vapura bindik. vapurda ayaküstü kahvaltı yaptık ve gezmek için vakit kaybetmemiş olduk. önce haliç köprüsü üzerinde manzaranın tadını çıkardık balık tutan bir teyzeden rica edip oltasını kullandım ve kendisi ile ayaküstü sohbet ettim. Isinin zor olduğunu söyledi tüm gün balık tutmak için kollarının ağrıdığını ve yorulduğundan bahsetti.

Daha sonra Mısır çarşısını gezdik. oradan Gülhane Parkı'nda dolaştık ve müzeyi gezdik. biraz daha yukarıya çıktığımız zaman saraya ve Ayasofya ya kadar yürüdük. Fakat Ayasofya'ya giremedik. Çünkü çok fazla sıra vardı vaktimizi sırada bekleyerek geçirmek istemediğimiz için bir sonraki İstanbul gezimize Ayasofya'yı gezmeyi bıraktık. Sultanahmet de aynı şekilde kalabalıktı ve tadilat vardı Orayı da fazla göremedik oradan deniz kenarına doğru tekrar inmeye başladık

Our next excursion stop was the Galata Tower. we had to walk a little uphill to get there. I really liked the tower with a view worth seeing. I took lots of photos and admired his magnificence. After visiting the Galata tower, we set off for Taksim and after going to Taksim Square, we had a snack. I had never eaten steamed burgers before and tried steamed burgers. After feeding ourselves, we took the Metro and headed to the ferry port. After boarding the ferry, we went to Üsküdar. There we took a walk on the beach and watched the sunset. We were so tired that we had been walking for so long and we started to plan to get on the bus and go home. Before coming home, we saw this statue of him in Kadıköy and had dinner there, when we finished our trip to Istanbul and arrived at my brother's house, it was 10.00 o'clock It was a beautiful and tiring day and it was worth it.

Sıradaki ilk gezi durağımız Galata Kulesi idi. oraya çıkabilmek için biraz yokuş yukarı yürümemiz gerekti. gerçekten görülmeye değer bir manzaraya sahip kuleyi çok beğendim. Bol bol fotoğraf çekip Görkemi karşısında hayran kaldım. Galata kulesini gezdikten Sonra Taksim'e doğru yola çıktık Taksim Meydanı'na gittikten sonra bir şeyler atıştırdık. ıslak hamburger daha önce hiç yememiştim ve ıslak hamburger denedim. karnımızı doyurduktan sonra Metroya binip vapur iskelesine doğru yola çıktık. vapura bindikten sonra Üsküdar'a gittik. Orada Sahilde biraz yürüyüş yapıp Gün batımını izledik. Çok uzun süre yürüdüğümüz için artık çok yorulmuştuk ve otobüse binip eve dönmek için plan yapmaya başladık. Eve gelmeden önce Kadıköy'deki bu heykelini görüp orada yemek yedik �stanbul gezimizi bitirip kardeşimin evine vardığımız zaman saat 10.00'a geliyordu Güzel ve yorucu bir gündü ve buna değerdi.

Sayfamı ziyaret edip yorum yazdığınız için teşekkür ederim.
Sevgiler
@mesafe

Your photography is so beautiful.

Sangat indah, bersih dan modern kota anda teman steemianku, mudah-mudahan saya bisa kesana suatu hari nanti, selamat menikmati hari bahagia bersama keluarga tercinta.

Saya akan pergi untuk kedua kalinya. Saya harap saya bisa pergi lagi dan mengunjungi Istanbul. Itu sangat indah. Baunya sejarah. Apalagi udaranya sangat bersih. Saya harap Anda dan keluarga Anda dapat pergi dan berkunjung suatu hari nanti.

Mudah-mudahan bida berkunjung kesana

Beautiful pictures and description...really enjoyed it...thankyou for sharing

Congratulations, your post has been upvoted by The Team Industrial Seven.
We support posts using the @Steemcurator06 account.
Keep typing thediarygame and using the thediarygame tag
Have a nice day.

❌️
onaylama tarihi:
16-06-2022

Steem women club topluluğunda aktif olduğun için teşekkürler. Kaliteli gönderilerini okumaktan keyif alıyoruz. Kaliteli seçilmek belirlenen kuralları takip et

❤❤❤

This is really interesting to read!!!

Congratulations your post has been selected as one of the seven featured posts. Thank you for contributing to steem ecosystem.