Başamel Soslu Tavuk Sote

in SteemWomen Club2 years ago

Merhaba steem women topluluğunun sevgili hanımları.
Bugün sizlerle eşimle çok sevdiğimiz bir yemek tarifi paylaşacağım. Patlıcan ve tavukla yaptığım bu yemeği kim tatsa çok beğeniyor. Hiç patlıcan yememiş olan eşim bile şimdi bu yemek sayesinde patlıcan yiyor. Patlıcan yemeyen sevdiklerinize bu yemekle patlıcanı sevdirebilirsiniz. Ayrıca hazırlayacağımız yemek sunum olarak çok şık duruyor.
Davet sofralarınız için de hazırlayabileceğiniz bir yemek.

bac014ac-eb96-40d8-912d-07ef44b7cd29.jpg

Tavuklu Hünkar Beğendi için gerekli malzemeler

  • Tavuk göğsü
  • Biber salçası
  • Sarımsak
  • Kekik, karabiber, kırmızı biber, köri, tuz, Zeytin yağı
    -Süt
    -Tereyağı
  • Kaşar peyniri
    -Patlıcan

bb2aa4fd-915c-4068-a27a-3fc94095dfb0.jpg

Öncelikle patlıcanları közlemek için hazırlıyorum. Patlıcanları Alüminyum folyoya sarıp ocağa koyuyorum. Bu şekilde, ısı her yere eşit olarak yayılıyor. Patlıcanlar daha güzel bir şekilde közleniyor. Patlıcanlar közlendikten sonra kabuklarını temizliyorum. Közlenmiş patlıcanları doğrayıp sos için hazırlıyorum.

8c527b54-05c8-416a-8271-ac993e74a1ef.jpg

Daha sonra tavukları hazırlamaya başlıyorum. Tavuk göğüslerini doğrayıp tavaya koyuyorum. Üzerine zeytinyağı ekleyip tavukları kavuruyorum. Kavrulmuş tavuğa baharatları, sarımsakları ve biber salçasını ekliyorum. Bir süre pişirmeye devam ediyorum. Tavuklar tüm suyunu çektiğinde yemeğimin hazır olduğunu anlıyorum. Dilerseniz biraz soya sosu veya nar ekşisi de ekleyebilirsiniz. Böylece yemekleriniz daha lezzetli olacaktır.

Son olarak başamel sosunu hazırlıyorum. Bunu en son yapmanızı tavsiye ederim. Çünkü bekledikçe sos koyulaşıyor. Derin bir tencereye tereyağı ve unu koyuyorum. Unu biraz kavurduktan sonra üzerine sütü ekliyorum. Sonra biraz tuz ve karabiber ekliyorum. Başamel sos koyulaşınca közlenmiş patlıcanları ilave ediyorum. Başamel sosu bir dakika daha pişiriyorum. Son olarak rendelenmiş kaşar peyniri ekliyorum. Daha sonra Başamel sosu blenderdan geçirerek pürüzsüz bir sos elde ediyorum. Artık sosumuz servise hazır.

eceee886-7d57-4cc3-a766-c5bf099f4288.jpg

Yemeğimizin tüm aşamalarını bitirdik. Artık yemeğimizi servis edebiliriz. Tabağımıza biraz
Başamel sos koyuyoruz. Üzerine hazırladığımız tavuk sotemizden koyuyoruz.

Deneyecek arkadaşlara afiyet olsun.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın, hoşçakalın...

Sort:  

Çok lezzetli görünüyor eline sağlık en kısa zamanda deneyeceğim 😊

 2 years ago 

Dene canımcım mutlaka 🤗

such a mouth-watering dish😍

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.035
BTC 67029.87
ETH 3217.40
USDT 1.00
SBD 4.08