Tavuk çorbası

in SteemWomen Club2 years ago

Merhabalar güzel bayanlar.

Bugün günlerden arabaşı çorbası (Tavuk Çorbası).
Eşimden tavuk istemiştim hastalanacak gibiyim dediği için. "Tavuk al da çorba yapayım." demiştim o da sağolsun dün almış ben de bugün çorba yaptım. Ama zehir gibi bir çorba. Öncelikle tavukları kestim, kemikleri etleri, butları derken ayırdım ve kemikleri 3-4 saat haşladım biraz et vardı üstlerinde. Koca bir tencere dolusu yaptım. Eşim de sever çocuklar da.
20220129_171311.jpg

Hastalıklara şifa niyetinedir çorba. Tavukları haşladıktan sonra suyunun bir kısmı ve normal su ile çorbayı yapmaya başladım. Öncelikle kavrulmuş un ve yağ birleştirdim karıştırdım. Sonra salçası, baharatları ve tabii ki baş baharatı pul biber. Ama bizim pul biber öyle böyle acı değil. Maraş biberi ama çok fena acı. Bir yemek kaşığı kadar koydum. Sonra suları üzerine döktüm. Omu kaynamaya bırakıp ben tavuklark hem kemikten ayırdım hem de çorba için tiftikledim. Çorbanın suyu kaynayınca tavukları döktüm. Bir baş kadar yaklaşık 8-9 diş sarımsak dövdüm, iki adet limon sıktomyve çorbayı hazırladım.
20220129_184826.jpg

Şikayet ede ede yediler ama iyi yediler, çünkü çok fena acıydı. Hatta küçük oğlum yiyemediği içinona öğlen yaptığım şehriye çorbası verdim o da onunla karnıno doyurduy. Ortancı oğlum Alperen ise normalde doğru düzgün yemek yemek istemez ama çorbadan 4 kase içti. Afiyet şifa olsun inşallah.
Sevgiyle ve sağlıkla kalın hoşça kalın.
Görüşmek üzere.

Sort:  
 2 years ago 

4 kase maasallah.😁 afiyet sifa olsun. ellerinize saglik. 😋

Valla öyle 🙈 Teşekkür ederiz 🤍

 2 years ago 

Bize de halam yapmıştı ilk kez deneyip çok beğenmiştim😋 şifalı çorba derler size de şifa olsun hastalıklardan korusun 😇

Aynen aminnnn💐💐

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 65900.16
ETH 3470.80
USDT 1.00
SBD 2.68