Ekmek ve Haşhaşlı Çörek Yapımı // Making Bread and Poppy Donuts

in SteemWomen Club3 years ago

Merhaba Steemit in güzel bayanları,

Nasılsınız. Ben iyiyim şükür. Yanımda bir büyüğümle hamur işi yapmayı seviyorum. Hem tavsiyeler alıyorum. Hem de daha az yoruluyorum. Kayınvalidemi bulmuşken eşimin hamur işi, sarma vb. istekleri bitmiyor. Bizde yetişebildiğimiz kadar yapacağız inşallah.

Hello beautiful ladies of Steemit,

How are you. I am very good. I like to bake pastries with an elder by my side. I'm also getting recommendations. And I'm less tired. While I found my mother-in-law, my wife's pastry, wrap etc. requests are endless. I hope we will do as much as we can.

image.png

Kayınvalidemgil köyde odun ateşinde köy fırınında ekmek yapıyorlar. Gelirken bize de bir tane getirmiş afiyetle yedik. Anne dedim bizim fırında da deneyelim. Sağolsun un-su-tuz-maya karıştırıp ele baya baya yapışan bir hamur yaptı. Ben tabi ki inanamadım. Ben olsam daha un eklerim:)))

Mother-in-law is making bread in the village oven with wood fire in the village. He brought us one on the way, and we ate it with pleasure. I said mom, let's try it in our oven. Thanks to him, he mixed flour-water-salt-yeast and made a dough that was very sticky to the hand. Of course I couldn't believe it. If it were me, I would add more flour :)))

image.png

Hazırladığı hamuru 2 saat dinlendirdik. Sonra borcama koyduk tekrar 1 saat kadar dinlendirdik ve fırına verdik. Alt üst kızarınca çıkardık fırından veee misss oldu..

We rested the prepared dough for 2 hours. Then we put it in my debt, let it rest for 1 hour and put it in the oven. We took it out of the oven when it was fried upside down and it was misss..

image.png

Bugün de haşhaşlı çörek yapalım dedik. Kayınvalidem aynı hamur olacak dedi. Bu sefer de ben yoğurdum. Un-su-tuz-maya karıştırıp yoğurdum. Hamuru dinlendirdik. Kabarınca kayınvalidem merdane ile açıp içine haşhaşı sürdü.Yuvarladı ve bende belli aralıklarla kesip borcama dizdim.Tekrar 1 saat kadar dinlendirdik. Hamur bekledikce kabardı. Üzerine yumurta sarısı sürdüm ve fırına verdim. Alt üst kızarınca fırından çıkardık. Hem ekmeğimiz hem de haşhaşlı çöreğimiz yumaşacık ve lezzetli oldu.

Today we decided to make poppy buns. My mother-in-law said it will be the same dough. This time, I kneaded. I mixed flour-water-salt-yeast and kneaded. We rested the dough. When it swelled, my mother-in-law opened it with a rolling pin and put the poppy inside. She rolled it up and I cut it at regular intervals and placed it on my debt. We let it rest for 1 hour again. The dough rose as it waited. I brushed it with egg yolk and put it in the oven. We took it out of the oven when the top and bottom were fried. Both our bread and poppy buns were soft and delicious.

image.png

Steemit'le kalın. Hoşçakalın :))

Stay with Steemit. Goodbye :))

Sort:  

Masallah, ellerinize saglik, firinda yeni pişmiş ekmegın kokusunu o kadar çok seviyorum ki mis gibi .

 3 years ago 

Cok tesekkur ederim. Ben de cok seviyorum sicacik ekmegin kokusunu. yemesi de cok guzel oluyor. 😁🙈

Elleriniz dert görmesin hepsi çok güzeldi. Afiyetle yedik- yiyoruz. Dört gözle devamını bekliyoruz😊😊

 3 years ago 

afiyet olsun. 🥰insallah bakalim. 😊

 3 years ago 

Elinize sağlık çok güzel gözüküyor 😋

 3 years ago 

tesekkur ederim. 🥰

Ya ben bu postunu yeni görüyorum. 🙈Çok lezzetli gözüküyorlar. Ellerinize sağlık. 😋

 3 years ago 

tesekkur ederim ablam. 😘😘

Çok güzel görünüyor elinize sağlık

 3 years ago 

cok tesekkur ederim. 🌸😊

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62887.03
ETH 2682.49
USDT 1.00
SBD 2.55