The Diary Game - Better life - Mixed Istanbul Trip

in SteemWomen Club3 years ago

TR

Herkese tekrar kooocaaamaaaan selamlar diliyorum! Birlikte İstanbul'u gezmeye devam edelim istiyorum. İlk yazımdan sonra heyecanım iki katına çıktı ve bu yazıyı paylaşmak için daha fazla beklemek istemedim. Her zaman yaptığım gibi aldım makinemi elime ve kendimi dışarı attım.

Yasaklardan önce ki son gün, tabi ki evde oturamazdim. Bugün İstanbul'u altına üstüne getirdim. Semt semt dolaştım. Yeni mekanlar, yemekler keşfettim. Harika bir gündü benim için, umarım sizede okurken küçükte olsa bir tebessüm ettirebilirim...🌸

IMG-20210405-WA0014.jpg

İlk durağım, Galata. İstanbul'a geldiğim ilk günden beri çok sevdiğim bir semt oldu Galata. Sokakları, butik cafeleri ve ortamıyla gerçekten güzel bir semt. Hani bazı caddeler, sokaklar vardır. Yürürken kendini anlamsız bir şekilde mutlu hissedersin. Benim içinde tam olarak öyle bir yer..

IMG-20210405-WA0012.jpg

Buraya kadar gelmişken, Galata Kulesine uğramamak olmazdı tabi ki. Sizleri Istanbul'un en güzel manzalarindan biri ile baş başa bırakmak istiyorum.

Galatadan sonra, yeni durağım Balat oldu. Bu semti pek anlatmaya gerek duymuyorum. İstanbul'un en tarihi semtlerinden bir tanesi. Her sokağında bir tarih var. Gerçekten büyüleyici. Pandemi kurallarına son derece uyarak, Balat Pazarında biraz yürüdüm.

IMG-20210405-WA0016.jpg

Kısmen biraz kalabalıktı. Ama çoğu insan tabi ki kurallara uyuyordu. Bunları görmek gerçekten güzel. Balat pazarından çıktıktan sonra, bu aralar epey meşhur olan bir yere doğru yola cikiyorum. Nereye derseniz, Çukur'a!

Filmin çekildiği cadde ve sokaklar girilemez durumda. Yapım ekibi tarafından sınırlandırma getirilmiş. Bende gezebildigim kadarıyla gezip, fotoğraf çekmeye çalıştım.

IMG-20210405-WA0005.jpg

Çukur, resmen turistik bir bölge haline gelmiş. Takip edenler ne demek istediğimi anlayacaktır. Balat, dizi turlarıyla tarihi günler yaşıyor. Yerli ve yabancı turistlerin çekim mekanlarına ilgisi insanların yüzünü güldürüyor. Dizi karakterlerinin adını taşıyan kıraathaneler ve ‘Çukur’un müziklerinin çaldığı sete yakın kafeler de oldukça kalabalıktı.

IMG-20210405-WA0006.jpg

Dizide kullanılan mekanlarda, duvar yazıları önünde ve ‘Çukur’ dövmesinin olduğu alanlarda fotoğraf çektirmek için özellik kuyruklar oluştuğunu gördüm. İlginç bir durum gerçekten.

Balat - Çukur gezimi bitirdikten sonra yavaş yavaş evime doğru yola çıkmaya başladım. Benim için güzel bir gün oldu. Umarım okurken sizler içinde öyle olur. Ben yazıya dökerken oldukça keyif aldım. Biraz sonraki yazımda görüşmek uzere, sevgilerle! xoxo

EN

I wish everyone again big greetings! I want to continue touring Istanbul together. After my first post, my excitement doubled and I didn't want to wait any longer to share this post. As I always do, I took my machine in my hand and threw myself out. The last day before the bans, of course I couldn't stay at home. Today I brought Istanbul under it. I wandered district by district. I discovered new places and food. It was a wonderful day for me, I hope I can make you smile while reading ...

My first stop is Galata. Galata has been a favorite district since the first day I came to Istanbul. It is a really beautiful district with its streets, boutique cafes and environment. You know, there are some avenues, streets. You feel meaninglessly happy while walking. It is exactly such a place in me ..

Of course, it would not be possible not to stop by Galata Tower while we were here. I want to leave you alone with one of the most beautiful views of Istanbul. After Galata, my new stop was Balat. I don't need to explain this district much. It is one of the most historical districts of Istanbul. There is a date on every street. It's really fascinating. I walked a little bit in Balat Market, following the pandemic rules.

It was a bit crowded partly. But most people were obeying the rules, of course. It's really good to see these. After leaving the Balat market, I am heading for a place that is quite famous these days. Wherever you say, to Çukur! The streets and streets where the movie was shot are inaccessible. A limitation was imposed by the production team. I tried to take photos by traveling as far as I could.

Çukur has officially become a touristic area. Those who follow will understand what I mean. Balat is experiencing historical days with serial tours. The interest of local and foreign tourists in the shooting venues makes people smile. The cafes named after the characters of the TV series and cafes close to the set where the music of "Çukur" played were also very crowded.

I saw that especially queues were formed in the spaces used in the series, in front of the graffiti and in the areas with the "Pit" tattoo. It's an interesting situation indeed. After I finished my Balat - Pit tour, I slowly started to set out for my house. It has been a good day for me. I hope it will be so for you while reading. I really enjoyed writing it down. See you in my next article, with love! xoxo

Thank you for your support @steemcurator01 @steemcurator02 @steemcurator06

Sort:  
 3 years ago 

Çok güzel bir yazı olmuş. Gezmiş kadar oldum. Tebrikler.

Çok teşekkür ederim 🌸

 3 years ago 

Keyifli bir gezi olmuş. Resimler ile bizde sizinle birlikte gezmiş olduk. Teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60935.93
ETH 2645.60
USDT 1.00
SBD 2.56