The Diary game - Better life • Antalya Kaleiçi Trip

in SteemWomen Club3 years ago

[TR]

Herkese kocaman selamlar ve sevgiler!🌸

Bir önceki kısa yazimda bahsettiğim gibi vizelerim sonunda bitti. Yorucu bir dönem oldu benim için, her ne kadar son derece güzel şekilde çalışmış olsam da sınav stresi maalesef farklı bir durum. Biraz üzerimde ki stresi atmak birazda içimdeki keşfetme sevgisini bastırabilmek adına bu gezimden kesitleri paylaşmak için daha fazla beklemek istemiyorum. Yeni durağımız Kaleiçi!

Daha önce gidenler varsa biliyordur, Antalya gerçekten bence muazzam bir şehir. Tarih kokan noktaları var. Kaleiçi de bu yerlerden biri. Bende bu bölgede gezdigim yerleri kendi fotoğraflarım ile anlatmaya çalışacağım. Daha önce gidenler için belki anılar tazelenir, gitmemiş kişiler de fikir sahibi olur diye düşünüyorum.

IMG_20210424_175903.png

Kendime bir alışkanlık edindim. Gittiğim yerlere boş boş gezmemek adına gitmeden önce, o yer ile alakalı biraz araştırma yapıyorum. Antalya’nın ilçelerinden biri olan Muratpaşa sınırlarında yer alıyor Kaleiçi. Adeta geçmişte bir yolculuğa çıkmış hissine kapılacaksınız. Bazen de eskiden korsanlara sığınak olmuş, korsan limanı olarak ünlenmiş. Etrafta bir çok tarihi konaklar var. Resmen etrafa baktığınız da, sanki bir kartpostala bakmış gibi oluyorsunuz.

IMG_20210424_181037.png

Kısaca bilgileri verdikten sonra gelelim ilk durağıma. İlk olarak yivliminareyi görmek istedim. Gerçekten tarih dolu. Aleaddin Keykubat tarafından 1200 lu yıllarda yaptırılmış.
Sizler için çektiğim bir kaç fotoğrafi bırakıyorum.

IMG_20210424_181840.jpg

Bir sonraki fotoğrafta ise yapı ile alakalı bilgiler mevcut. Ziyaret eden kişiler için gayet bilgilendirici olmuş.

IMG_20210423_164709.jpg

IMG_20210423_164723.jpg

Yivliminareden sonra bir sonraki durağım, Atabey Armağan medresesi oldu. Kaleiçine geldiğim için gerçekten çok mutluyum. Yeni yerleri keşfetmek ve ufkunu genişletmek bana muhteşem bir haz veriyor. Atabey Armağan medresesi ile çekmiş olduğum birkaç fotoğraf var.

IMG-20210416-WA0043.jpg

IMG-20210416-WA0042.jpg

Birkaç gün daha burada olacağım. Bugüne kadar ziyaret edip pişman olduğum yer pek olmadi. Kaleiçi de iyi ki gelmişim dediğim yerlerden birisi oldu. Daha önce gitmemiş olan kişiler varsa, kesinlikle burayı görmelerini tavsiye edebilirim.

Pandemi koşullarında seyahat özgürlüğümüz maalesef eskisi gibi değil. Daha başka zamanlarda daha farklı yerleri umarım sizlere aktarabilirim. Bir sonraki seyahatte görüşmek üzere. Herkese sağlıklı ve mutlu günler diliyorum. 🌸

IMG-20210416-WA0047.jpg

[EN]

Big greetings and love everyone! 🌸 As I mentioned in my previous short article, my visas finally expired. It has been a tiring period for me, although I have worked very well, exam stress is unfortunately a different situation. I do not want to wait any longer to share sections of this trip in order to relieve a little stress and suppress the love of exploration in me. Our new stop is Kaleiçi! If anyone has been there before, they know, Antalya is really a great city in my opinion. It has spots that smell of history. Kaleiçi is one of these places. I will try to describe the places I have visited in this region with my own photographs. I think that maybe memories will be refreshed for those who have gone before, and those who have not gone will have an idea.

I made a habit of myself. Before I go to the places I go to, I do some research about that place. Kaleiçi is located within the borders of Muratpaşa, one of the districts of Antalya. You will feel like you have taken a journey in the past. Sometimes it used to be a shelter for pirates and became famous as a pirate harbor. There are many historical mansions around. When you look around, it is as if you are looking at a postcard.

After giving brief information, let's come to my first stop. First, I wanted to see the grooved minaret. It's really full of history. It was built by Aleaddin Keykubat in the 1200s. I am leaving a few photos that I took for you.

In the next photo, there is information about the structure. It was very informative for the people who visited.

My next stop after the grooved minaret was the Atabey Armağan Madrasa. I am really happy to come to Kaleiçi. Exploring new places and expanding my horizons gives me great pleasure. There are a few photos I took with the Atabey Armağan madrasa.

I'll be here for a few more days. Until now, it has not been the place I have visited and regretted. Fortunately, Kaleiçi was one of the places I said I came. If there are people who haven't been before, I can definitely recommend them to see this place. Our freedom to travel under pandemic conditions is unfortunately not the same as before. I hope I can convey more different places to you at other times. See you on the next trip. I wish everyone healthy and happy days. 🌸

Sort:  

I love this, traveling is a true way to live happy.

Absolutely :)

 3 years ago 

Kaleiçine bayıldım. Oldum olası cumbalı ahşap evler dikkatimi çeker ve beni cezbeder. Pandemi bittikten sonra gidip görmek isterim. Tesekkurler

Harika bir yer gerçekten, mutlaka tavsiye ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60045.81
ETH 2420.35
USDT 1.00
SBD 2.43