Yağlı bazlama

in SteemWomen Club3 years ago

Selamlar arkadaşlar bu gün sizlere yapımı birsz uğraştırıcı sonucu bir o kadar lezzetli olan yağlı bazlama tarifi yazmak istedim.

Ben ölçüyü kendime uygun ayarladım.bu ölçü beni fazla yormuyor :)

2 kilo un /1tatlı kaşığı tuz

1 yemek kaşığı kuru maya(1 paket toz maya da olur)

1 su bardağı ılık süt

1 yemek kaşığı tozşeker

Aldığı kadar ılık su

ilk önce süt ıle 2 su bardağı

suyu sütlükte ılıtıyorum.

Arasını yağlamak için katı yağ

Unu eleyip ortasını açalım. Mayamızı şekerimizi ve tuzumuzu ekleyip yumuşak bir hamur yoğuralım yaklaşık 40 dakika mayalansın.

241802.jpg

241805.jpg

241801.jpg

Mayalanan hamurumuzdan ayva iriliğinda bezeler yapalım.

241795.jpg

241794.jpg

Servis tabağı boyutunda açalım ve katıyağla içini yağlayalım bir ucundan başlayım kıvaralım rulo şeklini alacak, kenara alıp diğer bezelerede aynı işlemi uygulayalım

241799.jpg

241793.jpg

241798.jpg

241800.jpg

241797.jpg

Rolo bezelerimizi tekrar elimizeki tava boyutunda açıp iki yüzünü de pişirelim benim tavam 30 cm (tüm aşamaları fotoğraflayamadım)

Pişen bazlamaların ilk ısısı çıkınca poşetleyip buzluğa kaldırıyorum.ihtiyaç anında kızgın tavada arkalı önlü ısıtıp servis yapıyorum.

Dolabımda birkaç tane kaldı yeni bazlama yaparken daha fazla fotoğraf ve farklı çeşitleri paylaşmak isterim.

Sort:  

Ellerinize saglik.

 3 years ago 

teşekkür ederim

Ellerinize sağlık.Sıcak sıcak tereyağ sür peynir sar,ye,,...Afiyet olsun

 3 years ago 

DİMİİ :))

Yakın olsaydık piknik yapardık yaptıklarımızla😀

Congratulations! Your post has been selected among The Top 5 Posts of the Day. Thank you for sharing such a useful recipe.
Keep producing unique and quality content in the community.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 64278.56
ETH 3504.01
USDT 1.00
SBD 2.54