Kakaolu Kek Tarifim

in SteemWomen Club3 years ago

Herkese merhaba 🤗
Bugün sizlere kakaolu kek tarifimi paylaşacağım. Yapmayı ve yemeyi en sevdiğim kektir kendisi. Oğluşum da çok sever. Ailecek severek yeriz. Her ne kadar hasta olsam da yemek için bir şeyler yapmak zorundayım. Hem kekimi yaptım, hem sizlerle paylaşmak için resimlerini de çektim. Umarım beğenirsiniz. 😀

IMG20210803173041.jpg

Malzemeler:

  • Üç yumurta
  • Bir su bardağı şeker
  • Bir su bardağı sıvıyağ
  • Bir su bardağı süt
  • İki buçuk su bardağı un
  • İki yemek kaşığı kakao
  • Bir limon kabuğu rendesi ve suyu
  • Kabartma tozu ve vanilya

IMG20210803172909.jpg

Yapılışı:

İlk önce oda sıcaklığındaki yumurta ve şekerimizi çırpma kabımızda beyazlaşıncaya kadar güzelce çırpıyoruz.

IMG20210803162114.jpg

Daha sonra içerisine bir bardak süt, bir bardak sıvı yağ ve limon kabuğu rendesi ile suyunu koyup tekrardan güzelce çırpmaya devam ediyoruz. Limon kabuğu ve limon suyu kekime harika bir aroma katıyor.

IMG20210803162109.jpg

Devamında ayrı bir kapta elediğimiz unu, vanilyayı ve kabartma tozunu karışıma ilave ediyoruz ve çırpma işlemini çatalla çırparak tamamlıyoruz. kekimizi çatalla çırparsak kekimiz daha süngerimsi ve puf puf bir kıvam alacaktır. Ben kekin puf puf ve süngerimsi olmasını seviyorum.

IMG20210803164028.jpg

Kekimizin güzel kabarmasını ve süngerimsi puf puf olmasını sağlamak için, kekimizi çatalla çırpmak, malzemelerin oda sıcaklığında olması ayriyeten unun daha önceden elenmiş olması ve fırının daha önceden ısıtılmış olması yeterlidir.

IMG20210803164107.jpg

Ben kekimin kalıba yapışmaması için kek kalıbını ilk önce güzelce yağlayıp daha sonra un serpiştiyorum. Bazen de kek kalıbına susam serperek kekin üstünde susamlı bir görünüm oluşmasını ve kekin, kek kalıbına yapışmamasını sağlıyorum. Bu da benden size ilave bir püf noktası olsun 🤗

IMG20210803164239.jpg

Kekimi kakaolu yaptığım için ilk önce kek kalıbına harcın yarısından fazlasını döküp geri kalanına iki kaşık kakaoyu ekleyip karıştırıyorum. Daha sonra geri kalan kakaolu kısmı harcın ortasında gezdiriyorum. Bu şekilde kekim iki renkli hale geliyor. Ben kakaonun kekin içinde vermiş olduğu deseni beğeniyorum.

IMG20210803164208.jpg

Kekimi önceden 180 dereceye ayarladığım fırınım da yaklaşık 30-40 dakika arasında pişiriyorum. Fırından çıkarmadan önce bir bıçak yardımı ile iç kısmının pişip pişmediğini kontrol ediyorum.

IMG20210803164617.jpg

Fırından çıkarttıktan sonra üzerine havlu ile kapatıp terlemesini sağlıyorum biraz terledikten sonra kekimiz kalıptan daha iyi ayrılıyor.

Umarım beğenirsiniz. Deneyenlere şimdiden afiyet olsun 🤗

Sağlıcakla kalın sevgili dostlar 🤗

9vWp6aU4y8kyJM9JABQLS7EhjmU3VVqJQJsLHz322hBz7Djfp9W2YGewxQPGs6XiHkomLVr3x4uv9mwZg5Xako2yASm3ZMkTKtvjgJTnBNj7oJWxFSwMc5s9jaZYMpeTSFszZZe2CH6QAzPn6.jpeg

Sort:  

Elinize sağlık çok güzel görünüyor,umarım hemen toparlanırsınız..

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim Güzel dilekleriniz için inşallah toparlanmaya çalışıyorum. Ama bu hastalık basite alınacak bir hastalık değil gerçekten insanı yatırıyor.

Bu birde tek aşı olmuş haliniz..Allah esirgesin...

Çok güzel gözüküyor elinize sağlık ☺️

 3 years ago 

Çok teşekkür ederim beğenmenize çok sevindim hasta da olsak usta da olsak aç yaşanmıyor maalesef 🤗

 3 years ago 

Afiyet şifa olsun canım benim.. Ellerine sağlık.

 3 years ago 

Teşekkür ederim canım 🤗

 3 years ago 

Ellerinize saglik guzel görünüyor. Şifa olsun

 3 years ago 

Teşekkür ederim 🤗

 3 years ago 

Çocuklar birşey isteyince insan kiyamiyor 😀 eline sağlık bende en çok kakaolu kek seviyorum

 3 years ago 

Teşekkür ederim. Kakaolu kek sevilmez mi 🤗

You have been selected as the Quality post of the day. Please support us by being active and inviting your friends. WE ARE STRONG TOGETHER

 3 years ago 

Very thanks 😊😍

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 61956.82
ETH 2417.96
USDT 1.00
SBD 2.62