PATATESLİ GÜL BÖREĞİ

in SteemWomen Club2 years ago (edited)

IMG_20220107_123743.jpg

Herkese Merhaba

Hergün ne yemek yapsam acaba düşüncesi bazen kasıyor..Yapmak istemeyince de aklınıza yemek adı gelmiyor..
Difriz böyle durumlarda büyük kurtarıcı oluyor.. Bir bakıyorsunuz börek var...
Yufka ne güzel birşey harika bir kurtarıcı.. içerisine hangi malzemeyi koyarsan koy hem çok lezzetli oluyor hem de difrize atıp hazırda kurtarıcı bir yemek oluyor.
Gül şeklide bana çok pratik geliyor..
Patatesli,kıymalı ,ıspanaklı,peynirli,tavuklu garnitür ile hepsi çok güzel oluyor..
Bu tarz börekleri pişirdikten sonra üzerine sarımsaklı yoğurt,üzerinede kızdırılmış tereyağ,nane,pul biber ile servis yaptığınızda çok lezzetli oluyor.
Patatesli börek için malzemeler:
Patates
Soğan
Salça
Zeytinyağı
Kimyon,pul biber
Maydonoz İsteğe bağlı..
Yufka
Yufka için süt,yumurta ve sıvı yağ

Yapılışı:

İlk etapta patatesleri haşlıyoruz..Haşlayan patatesi soyup küp küp doğruyoruz..
Tencereye Soğan ile Zeytinyağını koyup kavuruyoruz..
Soğan kavrulduktan sonra biber salçası ekleyip karıştırıyoruz..En son küp küp doğranmış patatesler ekleyip karıştırıyoruz..İsteğe bağlı olarak üzerine maydonoz ekleyebilirsiniz..
Patates içimiz hazır..
Yufkamı dörde böldüm.
Yufkaya sürmek için sos hazırladım..Bir kase süt içerisine bir adet yumurta sarısı,az bir sıvı yağ ekledim.
Yufka üzerine bu karışımdan alarak iyice sürdüm..Yufkanın alt kısmına patates içinden boylu boyunca ekledim ..Sonra sarmaya başladım.
Sardıktan sonra kendi içerisinde sararak Gül şekli verdim..
Böreğimiz hazır kurtarıcı olarak difrize at gitsin.
Pişireceğiniz zaman böreği aldığınız gibi yağlı kağıt açılmış fırın tepsisine koyup üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırında pişiriyoruz..

Afiyet olsun..

IMG_20220107_124252.jpg

IMG_20220107_124239.jpg

IMG_20220107_123944.jpg

IMG_20220107_123935.jpg

IMG_20220107_123716.jpg

IMG_20220107_123728.jpg

Sort:  
 2 years ago 

Hola amiiga saludos UMMM se ve deliciosa tu receta ...solo hay que tratar de hacerla haber si nos queda asi de buena como tu la haces jeje

Gracias por tu comentario😊

Ellerine saglik...görünüşümüthiş böregin, evde yufka oldumu pratik oluyor börek yapimi ve lezetlide.

Evet ,teşekkür ederim😊

 2 years ago 

Gül böreğine bayılırım fotoğraflarda çok güzel gözüküyor sanırım ben de annemden isticem canım çekti 😋 Elinize sağlık 😊

😊teşekkürler...Anneler iyiki var..

 2 years ago 

Çok sevdiğim bir börek tir Ellerinize sağlık afiyet olsun 😍

Teşekkür ederim

 2 years ago 

Como quisiera degustarlo! Muy buena vibra y felicidades por tu seleccion del top 5! Dios te bendiga

Sabe tan bien,espero que tengas la oportunidad de probarlo,muchas gracias dios tambien te bendiga..

 2 years ago 

Looks so yummy..

Thank you😊

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61142.49
ETH 2928.10
USDT 1.00
SBD 3.67