The Diary Game : 03/05/2022 : Тернопільщина

in Serey2 years ago (edited)

Мій батько родом із с. Берем'яни Бучачцького району Тернопільської області. Це Захід України. На жаль, життя склалося таким чином, що я востаннє була в Берем'янах у 2005 році (якраз на Василя, тобто 14 січня). Відтоді бачилась із рідними то там, то там (на весіллях в Бучачі і в с. Дуліби, тобто двічі), але ж уже і в Берем'яни потрібно було з'їздити. І ось настав зручний час для цього.

Чого зручний? Бо мій ритм життя сповільнився, тепер я не в Києві, де дім-робота і якісь хвилинні вікенди. І я вже була і так фізично в Кам'янці-Подільському, що досить західно. Але найголовніший фактор: Ігоря (чоловіка моєї тітки Галини – татової сестри) забрали в армію, і потрібно було допомогти Галині і її мамі (і за сумісництвом моїй 89-річній бабусі Ганні) засадити город.

20220502_160501.jpg
Тато рівняє межу

В силу того, що мама не дуже ладить з родичами тата, а мій Григорій абсолютно не здалий до фізичної роботи, ми з татом поїхали самі.

Приїхали, і сюрприз-сюрприз! Галина вчора заплатила гроші трактористу, і той на тракторі засадив картоплю (чесно кажу, я не знала, що так можна). Тож нам залишилось посадити тільки плантацію квасолі. Ну і тато межу вирішив вирівняти кров з носа.

Ось ця засаджена нами плантація:
20220502_194938.jpg

Працювали ми кілька годин, втомилися, звісно ж. Але не так, як би могли втомитися від бараболь. Галя сказала, що ми саджали квасолю лемківським способом: спершу я копаю рискалем 2 ямки, Галя кидає по 3-5 квасолин в кожну ямку, а я далі задкую і викопую 2 наступних ямки, прикидаючи одночасно землею 2 попередні. А потім мінялися: вона копає, а я вкидаю квасолини. Чого спосіб лемківський? Бо лемки з сусіднього села навчили (берем'янці раніше сапкою то все робили, що довше).

В селі був ще Ромко, батьків брат (і мій рідний дядько). Він в той час саджав кукурудзу.

Коли досадили, пішли до лісу по сухі дерева для вогню.

20220502_195659.jpg
Тато з Ромком йдуть зі зброєю на москаля (закреслено) дрова

Полювання на сухі дерева сі вдало: кожен ніс по стовбуру, навіть я:
20220502_202735.jpg

У хлопів стовбури були моцніші, ніж мій:
20220502_203432.jpg

Дуже круто, що я поїхала, в мене стільки емоцій, скільки цікавого всього на пам'яті. В Галини рот не закривається, вона як ті новини з телевізора, тільки транслює все про родичів і сусідів😆

Бабця моя вже стара-стара... Дід Тадей помер 2 роки тому у віці 86 років, але мені не вийшло тоді вирватися на похорон, про що дуже шкодую.

А це Галина знайшла фото молодих діда й баби:
20220503_235555.jpg

Ох, дід був клятим поляком, кажуть. Але в той же час і українським патріотом-націоналістом. Як набухувався, то робив всім розгони, кричав, що бабця Ганна дідурка (тобто, ледача сільська біднота), а він єсть уродзоним шляхтичем польським😆 Ох, всі і ржали з того шляхтича! Хоча, бабця Ганна теж наполовину полька, але не офіційно: каже, нагуляна була, мама не записала поляка батьком.

Село Берем'яни досі живе за польським часом, і так було завжди. От у нас вже 00:00, а на годинниках навколо 22:00. І бабця тільки польським часом і користується.

Оооо, то по-берем'янському вже 23:13, а по-українському, то вже 01:13! То вже час мені спати, колєги. До побачення всім.

Sort:  
 2 years ago 

Клас, природа, родичі😂. У моєї мами теж в роду її бабуся була полячка, я її дуже смутно пам'ятаю. Вона щось як було скаже, наприклад "жить тебе невіще". Хто його зна що воно значить. Багато пам'ятаю таких висловів😂. І мії тато теж на маму колись жартома казав, що вона польська шляхта😃

 2 years ago (edited)

Яка природа гарна. Попрацювади на славу, мені завжди подобалось розглядати старі фотокартки. Там зовсім життя було інше

 2 years ago 

Оце так пригоди)) Навіть в селі може бути весело, якщо не сидіти на місці 😄

 2 years ago (edited)

Веселе закінчення про діда з бабкою та про час)

Стосовно городів, тема мене кошмарить, так як у складні 1990 роки, батько держав три городи, і постійно цим мордував. А ми ж живемо в місті, до городів тільки доберешся - вже виморишся, а тоді ще там замість трактора паши...
З тих пір я переконаний, що краще заробити гроші, як вмієш, а овочі вже легше купити (звісно, фермери зі мною не погодились би).

А от дід по лінії матері держав пасику, то зовсім інша річ - дзен на природі, та ще й по півтони меду накачували. Якщо з бджолами добре ладиш, то пасика чудова річ для проводження часу (+ ще й сімейний бізнес). Дід хотів мені передати у спадшину, але за кілька років до його смерті всі бджоли загинули від клеща. Дуже, дуже шкода.

 2 years ago 

Оооооо, та в тебе кров тече інтернаціональна!)))
Тебе життя всьому навчило, чого ж твій Грішка відстає?)))

It is a great pleasure for your father to start farming in the village. I'm glad to know that you can plant peas. But sad for Ukraine.

 2 years ago 

От тепер буду знати, що все життя ми саджаємо картоплю лемківським способом😀. До речі, діди у нас дуже схожі... Але мій буде молодшим та має татарське коріння... Там історія темна, навіть батько мій не вкурсі.

 2 years ago 

та нє, картоплю ж по 2 ямки в ряду не копаємо. чи ви копаєте? по 2 одразу? спосіб ще й у тому, що копання тільки руками, без ноги))) бо квасоля на поверхні майже закопується.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62836.52
ETH 2558.21
USDT 1.00
SBD 2.72