Bearish Market and last Elon Musk tweet [Eng - Ita]

in Italy3 years ago (edited)

graph-3078539_1280.png
{Photo from Pixabay}

In the last few days we have seen a strong bearish market.
Numerous stocks, especially pennystocks, have been red for weeks and continue to depreciate.
At first it seemed that it was mainly stocks linked to the technological field that were affected. Then those of the pharmaceutical field. Then there were also those related to renewable energy.
In a few days the entire stock market has turned into a real bloodbath, which at the moment seems to have no intention of recovering.
The news that you read in the newspapers is not reassuring: something big is happening, and the risk is that, as always, normal people will pay the consequences.

At the same time, all cryptocurrencies grew, many reached and exceeded their ATH, at least until last night Elon Musk influenced the crypto market with his tweet, completely unexpected.
I can't help but think that behind his tweet there isn't a deeper reason that personally escapes me.

Screenshot_20210513-105508_Twitter.jpg

For those who have not read it, Elon Musk wrote that people will no longer be able to use Bitcoin to buy Tesla, due to their energy cost, but he also added that he will not close or sell any Bitcoin positions he currently owns.
Bitcoin immediately fell by more than 10%.
The strange thing about this tweet is that it has come at a particular time in the stock market (almost all in red) and cryptocurrencies (almost all in green). And I also can't think that Elon Musk didn't know the energy cost of mining Bitcoins long before adopting them as an exchange value.
Now even cryptocurrencies have turned into a bloodbath that will last at least a few days. Great time for those who want to stock up on it.

probv.jpg

Ita

graph-3078539_1280.png
{Immagine presa da Pixabay}

Negli ultimi giorni abbiamo assistito ad un forte market ribassista.
Numerosi stock, soprattutto pennystock, sono rossi da settimane e continuano a deprezzarsi.
In un primo momento sembrava che ad essere colpiti fossero soprattutto gli stock legati all'ambito tecnologico. Poi quelli di ambito farmaceutico. Poi si sono aggiunti anche quelli legati all'energia rinnovabile.
In pochi giorni l'intero market azionario si è trasformato in un vero e proprio bagno di sangue, che al momento sembra non aver intenzione di risalire.
Le notizie che si leggono sui giornali non sono rassicuranti: qualcosa di grosso sta accadendo, ed il rischio è che come sempre ne paghino le conseguenze le persone normali.

Contemporaneamente tutte le cryptovalute sono cresciute, molte hanno raggiunto e superato i loro ATH, almeno fino a quando ieri sera Elon Musk non ha influenzato il market di crypto con un suo tweet, del tutto inaspettato.
Non posso non pensare che dietro a questo suo tweet non ci sia una ragione più profonda che personalmente mi sfugge.

Screenshot_20210513-105508_Twitter.jpg

Per chi non lo avesse letto, Elon Musk ha scritto che non si potranno più usare Bitcoin per comprare Tesla, a causa del loro costo energetico, ma ha anche aggiunto che non chiuderà né venderà alcuna posizione Bitcoin che al momento possiede.
Immediatamente il Bitcoin è sceso di oltre il 10%.
La cosa strana di questo tweet è che è giunto in un momento particolare del mercato azionario (quasi tutto in rosso) e delle cryptovalute (quasi tutte in verde). Ed inoltre non riesco a capacitarmi che Elon Musk non sapesse il costo energetico di minare i Bitcoin ben prima di adottarli come valore di scambio.

Adesso anche le crypto si sono trasformate in un bagno di sangue che durerà almeno qualche giorno. Ottimo momento per chi vuole farne incetta.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63219.83
ETH 2574.36
USDT 1.00
SBD 2.78