Oyun mu bilim kurgu filmi mi?

in Steemit Türkiye3 years ago

Selam aleyküm steem türkiye ailesi
Sizlere oğlum yusuf miraç ile yaptığımız oyuncak parkı gezimizi anlatacağım. Burası yaşadığımız şehir memleketimiz Gaziantep de bir avm tabi bir sürü alış veriş mağazasının yanında modern kültürün artık vazgeçilmez bir parçası olan avm çocuk alanları hayatımıza hızlı bir şekilde girdi. Avm hayatı kapitalist düzenin bir parçası buralarda ailerin daha fazla zaman geçirmesine yönelik herşey düşünülmüş durumda.

20211116_123329_06.jpg

20211116_122538.jpg

Amaç insanların avm de daha fazla zaman geçirmesini sağlamak. Bunu yapabilmenin bir yolu da çocuklu aileler için düşünülmüş oyuncak alanları. Bu oyun alanları sayesinde çocuklar oyun oynarken ailelerde rahatça alışveriş yapacak ve tüketim düzenine hizmet edecek. Bence asıl amaç bu. Çocuklarını reddedemeyen anne ve babalar soluğu avm de alıyor ve sonrası malum ihtiyacı olmayan herşeye saldırıyor. Modern düzen bunu emrediyor.

20211116_122143.jpg

20211116_122132.jpg

Ayrıca çocuklar için yapılan oyuncaklar ise bilim kurgu filimlerinden fırlamış gibi şeyler. Naçizane ben yeni nesli kapalı ortamlara avm lere hapseden bu düzenin çocukların gelişimi için faydalı şeyler olduğunu düşünmüyorum. Aslına bakarsanız kendi çoçukluğumu düşününce ne kadar da özgürmüşüm diyorum ve yeni nesil çocukların bu özgürlüğü tadamayacak olmasına üzülüyorum.

20211207_162018.jpg

20211207_161651.jpg

20211207_161534.jpg

Tabi bu alanların olumlu yönleride yok denemez ancak bana kalırsa bir çocuğun bahçede sokakta yapabilecekleri ile kısaylanacak olursa özgürlük alanı son derece kısıtlı ve gösterişten ibaret bu alanlar çocuklarımızı bir fanusun içine hapsetmekden pek farklı degil.
Bu düzeni bozanın bir yolu varmı bilmiyorum şehir hayatı ve metropolleşme devam ettiği sürece bu pek mümkün görünmüyor. Sanal bir dünyanın sanal çoçukları yani sanal bir nesil yetişiyor. Allah sonumuzu hayretsin.
Hepiniz Allah'a emanet olun.

Sort:  
 3 years ago 

Güzel bir gün olmuş🤙🏾🤙🏾

 3 years ago 

Teşekkürler

 3 years ago 

Çoçukların sağlıklı bir şekilde gelişmesi için daha çok açık alanlara ihtiyaç var, kapalı ortamlar konusunda size katılıyorum. Arada değişiklik olarak götürebilir ama açık ortamların yerini tutamaz 👍🏼

 3 years ago 

Kesinlikle 👍

Vauvvv yYusuf Paşamıza maşallah. Bir dahaki sefere birlikte götürelim çocukları :)

 3 years ago 

Güzel olur

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 3 years ago 

teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.029
BTC 64063.06
ETH 3144.15
USDT 1.00
SBD 2.55