Club100 👍KASTAMONU İLİNE ÖZGÜ KÜLTÜREL YEMEK || BANDUMA

in Steemit Türkiye2 years ago

BANDUMA


Biliyorum sizlere bu kötülüğü defalarca yaptım. Fakat kendimce bir çıkarım yaptığımda şu sonuca varıyorum. Ben acıktığımda bu şekilde lezzetli yemekler paylaştığımı farkettim. Haliyle paylaşımları okuyup canı çekenler lütfen bana kızmasınlar.

Başlıktan anlaşıldığı üzere bugün sizlere kendi memleketimdeki lezzetler ile geleceğim. Banduma yemeğini belki bir çoğunuz ilk defa duydunuz veya hiç görmediniz bilmiyorsunuz. Hadi neymiş bu banduma beraber öğrenelim.

aa.jpg

Kısa bir tarif vermek gerekirse ;
  • Tavuklar haşlanır.
  • Haşlanan tavuklar parçalara ayrılır. Dipnot. Biz buna tiftikleme deriz. 😊
  • Tencereye tereyağ koyulur.
  • Tavuğun haşlanan suyuda tencereye ilave edilir.
  • En son az miktarda karabiber eklenir.
  • Yufka ekmekleri kesilerek resimdeki gibi bu anlattığım tavuk suyuna bandurulur.
Bu işlemi tekrar etmeniz yani devamlı bandurmanız gerekmektedir. İsminide aslında burdan almıştır. Bandura bandura yapıldığı için Banduma demişler zamanında. Bu paylaşımı yaparken eski zamanlarıma gittim hatta Çılgın Bedişi oynayan Yonca evcimik vardı. Hatırlayanlarınız bilir. Bandıra Bandıra ye beni doyamazsın tadıma diye devam eden bir şarkısı vardı. 😂 Konuyu tam anlatabilmek adına Yonca Evcimik'i anmış olduk. Neyse konudan dağılmadan toparlayalım.

5.jpeg

Genelde şu sözü çok söylerler. Yemeğin adı ne kadar farklı ise tadı o kadar güzel olurmuş. Dedikleri gibide gerçekten. Lezzeti anlatılmaz yapmanız gerekir. Bu tip farklı yöresel ve kültürel bir çok yemeğimiz mevcuttur. Biliyorsunuzki bizler yemek yemeği çok seven toplumuz. Heleki bu şekilde lezzetli yemekler olunca biraz abartıyoruz.

İşte tamda bu yüzden aldığımız kiloları vermek için yaşadığım yerdeki çarşıya yürümeye gidiyoruz. Bu tip hamur işlerinde ister istemez mide yoruluyor ve bizimde kendimizi rahatlatmamız gerekiyor. Bunun için akşam serin bir havada yürümek gerçekten çok güzel oluyor.

Tabi çarşıda gördüğümüz Kestaneciden gelen kokular ile genelde dayanamıyoruz. Tatlı niyetinede kestanemizi yiyerek günümüzü bitiriyoruz.

2.jpeg

Bu yemeği Kastamonulu olmama rağmen itiraf ediyorum bilmiyordum. 🙈 Evlendikten sonra Eşim bu yemeği benimle tanıştırdı.Bende sizler ile tanıştırmış oldum. Umarım evlerinizde yapar ve bu lezzeti deneyimlersiniz. Banduma ile başlayıp ve bandumayı nasıl eritmemiz gerektiğini sizler ile paylaşmış oldum. Herkez genelde tarif verir ben ise yemeğin yakımının tarifinide veriyorum bu kıyağımı unutmayın. 👍😊 😇

Sağlıkla Kalın. Hoşçakalın.

Adsız.png


Explanation ;
My pool continues to grow with your support. As my pool is full, I will support the club100 project until the end. Very soon there will be a dolphin in my pool. Thanks for the supports. @steemcurator01

ezgif.com-gif-maker (3).gif


Sort:  
 2 years ago 

Teşekkürler. 😊

 2 years ago 

Senin bu lezzetli tariflerini neden gece gece okuyorumki hep 🤔
Yine canim cekti 😁

 2 years ago 

😊 Zamanlaman kötü abla yoksa ben gece paylaştığım için değil 😊😇

İlk kez duydum elinize sağlık

 2 years ago 

Teşekkürler canınız sıkıldığında belki bir gün denersiniz. 😊

😊inşallah

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 2 years ago 

Teşekkürler bu seciminiz için 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66895.91
ETH 3499.24
USDT 1.00
SBD 2.89