The Diary Game - Better Life 18 Mart 2022

in Steemit Türkiye2 years ago (edited)

IMG-1308.JPG

Merhabalar.

Fotoğrafta gördüğünüz tomruk taşıyabilen ve kendinden vinçli bu kamyon üç yaş bebemizin son oyuncağıdır. Oyuncağı geçenlerde eşim almış. Sever diye almış, oynasın diye almış. Ancak ilk akşamdan sonra ilgi, alaka, heves sıfır. Çocukların oyuncaklara ilgisi 5 dakika. Hatta 5 dakika bile değil. Sonra oyuncak hurdalığına terkediliyor o güzelim oyuncaklar. Ancak hakkını yemeyelim, o terkedilmiş oyuncaklar bazen öyle bir değerleniyor ki, oyuncak borsasında x100 değere iğne atıyor adeta. Eve çocuklu bir misafir geldiğinde o atıl durumdaki oyuncaklar birden 'en sevdiği oyuncaklar' oluyor. :) Bebek işte ...


En son postumda çözemediğim sorunun cevabını paylaşıyorum. Soruyu ben bir süre daha çözemedim ve matematikçi bir arkadaşıma yolladım. O da çözüp cevabı bana attı. Çözümde şöyle bir püf noktası var : Sarı renkte yazılmış ikinci satırdaki pay ve paydadaki (b-3) sadeleştirmesini yapmak için öncesinde ifadeye +3 ve -3 ekliyoruz. Sonuç değişmiyor ama sadeleştirme yapabilmek için bunu yapmak gerekiyormuş.

41b384b8-a664-458f-abcc-b73436d4f812.JPG


ALES'e olan gayrı ciddi hazırlanışlarım tam gaz! devam ediyor. Fırsat bulduğumda kitabın başına oturup, sıkılana kadar soru çözmelerim sayesinde epey bir yol aldığımı düşünüyorum. E tabi böyle ders çalışılmaz. Zaten ben de bir sene sonraki sınava hazırlandığımı kendime hatırlatarak yoluma devam ediyorum. Bugün 16 ve 14 soruluk iki test çözdüm geometriden. Şu iki soruda kalem bile oynatamadım.

Bu soruda P noktası ile ilgili şöyle bir fikrim var: P noktasından kenarlara inen dikmelerin toplam uzunluğu sanırım üçgenin yüksekliğine eşit diye hatırlıyorum ama sorunun çözümüne bu bilgi yoluyla gidemedim.

IMG-1306.JPG

Bu soruda da C noktasından AB kenarına doğru AD 'ye paralel bir çizgi çekip çözüme ulaşmayı denedim, belli bir yere kadar geldim ama çözüme ulaşamadım.

IMG-1307.JPG

Cevaplarınızı bekliyorum...


Sort:  
 2 years ago 

Ben artık oyuncak almiyorum. Olan oyuncaklari 3 guruba böldüm. 4 gunde bir sırayla degistiriyorum. O zaman hevesli bir şekilde oynuyor. Sizde deneyin belki ise yarar👍

 2 years ago 

En kısa sürede deneyeceğiz:)

 2 years ago 

Ben cevap vermesem olurmu hocam soruya😂😂

 2 years ago 

Eğlencesine, muhabetine atıyorum soruları, ilgilenen arkadaşlara beyin jimnastiği niteliğinde olsun istedim:(

Oyuncaklar konusunda çok haklısınız, çocuklara oyuncak alıyoruz, canınsıkıldıkların da oynasınlar diye, ama biri olmadan o oyuncaklara dokunmuyorlar.

Sorulara gelince, ben pes ettim, gerçekten hiçbir çözüm yolu gelmiyor aklıma 🙈 Allah kolaylık versin.

ALES sınavında başarılar.

 2 years ago 

Çok teşekkürler, seneye gireceğim inş...

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63585.64
ETH 3035.86
USDT 1.00
SBD 3.84