Bilgisayar fiyatları nereye gidiyor?

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhaba arkadaşlar. Umarım iyisinizdir.

Sosyal medyada bilmem kaç milyon yıllık dünya tarihinde şu denk geldiğimiz zamana ve mekana lanet okuyanların sayısı gittikçe artarken bende bir şeyler yazayım dedim. İnsanın kaderi, tarih çizgisinin en uygun zaman diliminde yaşayacak şekilde ayarlanırmış. En azından biz böyle inanıyoruz. Bu sıkıntılara göğüs gerecek istidadımız varmış da diyebiliriz. Ayrıca Emrah Sefa Gürkan kendisine sorulan 'Bundan önce hangi zaman diliminde yaşamak isterdiniz? sorusuna

Buzdolabının ve şofbenin icat edilmediği bir çağda yaşamak istemezdim. Düşünsenize koskocaman bir kene geliyor sizi ısırıyor, ve bu yüzden ölüyorsunuz. Bu zaman dilimi iyi.:)

cevabına katılıyorum. Maceraya gerek yok. Ama gördüm ve arttırıyorum. Bu dönemde yaşamak geçmişteki bazı vahşi ortamlardan daha vahşi bir düzene sahip. Bu dönemde kene gelip sizi ısırmıyor yada saçma sapan bir sebepten ölmüyorsunuz. Ama bu zamanın da kendine has aşırılıkları, vahşilikleri var. Mesela dün gördüğüm bir habere göre google arama motorunda tek böbreğimi satmak istiyorum ifadesinin aranma sayısı yüzde 400 oranında artmış. İlgili habere buradan ulaşabilirsiniz.

Şu an kullanıyor olduğum diz üstü bilgisayarı 2011 yılında almıştım. Ben bir elektronik eşyanın sık sık değiştirilmesinden yana değilim. En azından ömrü bitene kadar kullanmayı seviyorum. Misal, 2014 senesinde aldığım Sony Xperia Z2 telefonumu 2017 senesine kadar kullandım. Bu telefon elimde bozulduğunda ancak yenisini alma ihtiyacı hissettim. Sağ olsun eşim 2017'de bana bir tane iPhone 6S Plus hediye etti, nazar değmesin hala aynı telefonu kullanıyorum.

Yine bu mantıkla epeydir bana uzun süre dayanacak bir masaüstü bilgisayar almayı düşünüyordum. Altı-yedi aydır bilgi topluyorum piyasalara bakıyorum, parça uyumlarına dikkat ederek bazı sitelerin pc toplama kısımlarından kendime göre ve bütçemize uygun bilgisayar parçaları araştırıyordum.

Ama ne yazık ki artık o düzeyi geçtik. Dört kilo patatesin 50 tl olduğu şu piyasada bilgisayar - daha geniş anlamda elektronik - satın almak hayal oldu. PC toplama sihirbazlarında işlemci, ana kart ve ram seçtiğinde direk on binlik oluyorsun.

hh.JPG

incehesap.com Pc toplama sihirbazı

Ekran kartı, monitor, güç kaynağı vs.... eklemeye elim varmıyor ve sayfayı usulca kapatıyorum. Bir süre daha böyle bir alıma girişmeyeceğim. Belki bir gün piyasa düzelir ve o gün hala gözlerimiz görür halde olursak bakarız duruma göre:)

Sağlıcakla kalınız.

Sort:  
 2 years ago 

Hepsi ithal olunca fiyatlar uçuyor. Artı çip krizi, Mining derken ekran kartlarına yaklaşılmıyor.

Teknolojide ileri gitmek eşitlik ve adaleti sağlamıyor. İnsanlık tarihinin en eşitlikçi toplumu avcı ve toplayıcılar olarak tespit edilmiş.

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64664.11
ETH 3166.18
USDT 1.00
SBD 4.11