Tavuklu Salata 🥗 Günlük rutin 😎 Club100/ keep getting stronger💪🏽🤙🏾

in Steemit Türkiye3 years ago

Herkese günaydın, merhaba arkadaşlar. Güzel bir gün geçirmeniz dileğiyle çalışan arkadaşlarımada kolaylıklar diliyorum.

Havalar git gide soğuyor kış artık gelmeye başladı çok dikkat etmek lazım. İnsan hiç anlamadan hasta oluveriyor. Son 1 senedir bir salgın türedi, öyle kolay kolayda insanın yakasını bırakmıyor malesef. Önce hafif bir burun akıntısı baş ağrısıyla başlıyor, sonrasında ise korkunç bir boğaz ağrısı halsizlik ve ateşe çeviriyor. Normalde hiç hasta olmazdım ama bu sene defalarca aynı rahatsızlığı yaşadım malesef. Bu yüzdende kaç kere PCR testine maruz kaldım. Çünkü covidle belirtileri hemen hemen aynı. Çok kötü bir durum. Allah kimsenin başına vermesin. Herkes çok dikkat etsin. Hasta olduğunuzdada doktora gidip ilaç almayı, ve o ilaçları düzenli olarakta kullanmayı sakın ihmal etmeyin. Yoksa kısa sürede tekrarlıyor. Ve malum her şey en başa sarıyor.

Düzenli beslenin, düzenli uyuyun bol bol meyve tüketip kesinlikle su için. Her şeyin çok daha iyiye gittiğini gözlerinizle görüceksiniz zaten.

Gelelim tarife, daha önce tavuk göğüsünü hep sade yapardım. Fitnessla uğraştığım için et,tavuk,balık gibi protein ürünleriyle baya haşır neşirim. İnsan böyle tarifleri yaptıkçada hem eli alışıyor hemde yeni yeni tarifler ortaya çıkarıyor. Tavada tereyağlı sote tavuğuda mutlaka deneyin. Ateş ne kadar fazla olursa o kadar lezzetli olur.

Zaten bu gibi protein ürünlerini fazla pişirmemek gerekiyor. Fazla pişirdiğimiz takdirde içindeki suyu, ve ürünün komple bütün besin değerlerini yok etmiş oluyoruz. O yüzden bu gibi basit şeylerede dikkat etmemiz gerekiyor, benden söylemesi.

Malzemeler;
1)Havuç
2)Tavuk göğüsü
3)Kıvırcık
4)Turp
5)Kıvırcık
İsteğe görede diğer yeşilliklerde atılabilir. Tamamen size kalmış bir durum😅

İçine atıcağınız malzemeleri istediğiniz boyutta kesip bir kabın içerisine atın. Bir yandanda tavada tereyağında sotelediğimiz tavukları sallayın. Fazla pişirmeyin, fazla pişirmediğiniz takdirde bol sulu yumuşacık lokum gibi bir tavuk yediğinizi farkediceksiniz. İstediğiniz gibi baharatta kullanabilirsiniz. Ben kekik ve karabiber kullanıyorum. Dozunda tabi.

Baharat kullanmanın fazlası her ne kadar zararlı olsada baharat kullanmadanda olmuyor malesef, yemeğe müthiş bir lezzet katıyor kendileri.
Tavuklarımızda olduğu zaman, kabın içine boşaltmış olduğumuz yeşilliklerin üstüne boşaltın.
Ve iki yemek kaşığı yardımıyla güzelce harmanlayıp karıştırın.
Tavuğu sade yemektense bu şekilde yemeyi tercih ediyorum ben. Çok daha lezzetli ve sağlıklı bir hale getiriyorum.

Gelelim yeşilliklerin ve sebzelerin vücuda faydalarına, elimden geldiğince madde halinde sizlere bahsetmek istiyorum.
1)kanser riskini azaltır
2)kemikleri korur
3)antioksidan özelliği bulunur
4)metabolizmayı hızlandırır
5)göz sağlığına çok iyi gelir
6)mineral emilimini arttırır
7)kilo kaybetmenizi sağlar
8)genel sağlığınızı iyileştirir
9)bağışıklık sistemimizi güçlendirir
10)iyi bir kalsiyum a vitamini b9 ve c vitamini kaynağıdır

  1. Büyüme ve gelişmeye yardım ederler
    12)hücre yenilenmesini sağlar
    13)deri ve cilt sağlığımızı yeniler korur
    14)diş ve diş eti sağlımızı korur
    15)hastalıklara karşı dirençli olmamızı sağlar
    16)doygunluk hissi sağlarlar
    17)bağırsaklarımızın düzenli çalışmasına yardımcı olurlar
  2. Sebzelerde bulunan demir, folik asit ve B6 vitamini saç sağlığını iyileştirir
    19)uzun süre tok tutar
    20)kabızlığı giderir

Gelelim antremanlara, antremanlara kaldığım yerden devam ediyorum, pes etmek yok yola devam. Antreman yapmak beni dinlendiriyor stres atıyorum resmen. Kendimi yormak belli başlı hedeflere ulaşmak insanı motive ediyor. Eğer tekrardan bu dünyaya gelseydim yinede fitness yapardım heralde 😅 yazdıklarım bir çoğunuza abartı gelebilir, ama meslektaşlarımın beni çok iyi anladığını biliyorum birtanesiniz yola devam🤙🏾

İşe başladığım için spor salonunu bıraktım. Ama hafta sonları için spor salonuna tekrardan üye olmayı düşünüyorum. Evimde her ne kadar spor için gerekli ekipmanlar olsada spor salonlarının tadı başka. Şuan her şey gayet iyi gidiyor amacım sağlıklı bir şekilde kilo alıp hacim yapmak. Zaten malum kış alabildiğin kadar kilo al, hacimlenebildiğin kadar hacimlen.

Yapmış olduğum tavuklu salata tarifi için çekmiş olduğum fotoğrafları sizlerlede paylaşmak isterim.

1BE0BA80-9F26-4AC4-A0BF-20ED51F6D003.jpeg

BF835914-BCD2-4C90-B2D9-6A13785FA397.jpeg

F5D68186-3F7B-402E-A59F-6649ABB5DD87.jpeg

77A8E244-06D6-4F62-8AE3-230C98940756.jpeg

EA6E13DC-3EFB-4D0B-BEA6-B83B4EE5DF5E.jpeg

Bu şekilde. Umarım işinize yarar ve beğenirsiniz.

Proteinin insan vücuduna faydalarından da maddeler halinde bahsetmek istiyorum.

GÖREVLERİ;
1)kolajen benzeri yapıları üretir
2)insülin gibi hormanları yapısında bulundur
3)hemoglobin gibi taşıma özelliği bulunan maddelerde bulundurur
4)amilaz gibi enzimlerin yapısını oluşturur
5)hücrelerin onarılmasını sağlar
6)moleküllerin vücutta taşımasında rol oynar
7)vücudu virüslerden ve bakterilerden korur kollar
8)özellikle çocuklarda ve gençlerde büyüme fonksiyonu sağlar.
9)saçları güçlendir, içinde keratin bulundur.

FAYDALARI;

  1. Protein ağırlıklı besinler tok tutar ve daha az kalori alınmasını sağlar
  2. Kas kütlesini korumaya ve kasları güçlendirmeye yardımcı olur. Kilo verirken oluşabilecek kas kaybını azaltabilir.
  3. Kemikleri korur. Osteoporoz ve kemik kırığı
    riskini azaltır.
  4. Protein açısından zengin beslenmek gece atıştırma isteğini azaltır.
  5. Yüksek proteinli bir kahvaltı, günü daha enerjik geçirmenizi sağlar.
  6. Metabolizmayı hızlandırır ve gün boyunca daha fazla kalori yakmanızı sağlar.
    7)Yüksek tansiyonu ve kötü kolesterolü düşürür.
  7. Protein, böbrek sorunu olan insanlara zarar verebilir, ancak bu durum sağlıklı böbrekleri olan kişiler için geçerli değildir.
  8. Yaralandıktan sonra daha hızlı iyileşmenizi sağlar
  9. Yaşlanma ile ilişkili kas kaybını azaltır.
    Bu şekilde sıralayabiliriz.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Fotoğraflar ve yazılanlar tamamen kendi şahsıma aittir. Diğer postlarda görüşmek üzere diyelim, kendinize iyi bakın. Herkese bol şans :)

Sort:  

Afiyet olsun kral 👍🏻😎

 3 years ago 

afiyet olsun 😊

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 3 years ago 

Afiyet olsun 😋

Çok faydalı bir paylaşım olmuş, afiyet olsun.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 62907.89
ETH 3379.73
USDT 1.00
SBD 2.50