The Diary Game Better Life / İstanbul Gezisi

Misafirlikte olduğum bir günden herkese merhaba. Bugün Başak şehirde halamlardayım. Sabah 8 de uyandım. Etrafıma bakındım daha kuzenlerim uyuyordu onun için dedim birazcık daha uyuyabilirim. Tekrar yattım ve 2 saat sonra küçük kuzenimin odaya girip bizi kaldırmasıyla uyandık. Kuzenlerle odayı topladıktan sonra kahvaltı hazırlamaya başladık. Kahvaltımızı yaptık, mutfağı topladık, evi topladık temizliğimizi yaptık ve evin işi tamamen bitmiş oldu. Dinlenmek için hepimiz bir köşeye uzandık.

Kuzenim yorgunluk kahvesi yapmıştı. Balkona koymuştu. Çağırdı balkonda birlikte Türk kahvesi içtik. O sırada işten , özel hayattan ve genel şeylerden konuştuk. Uzun süre balkondan oturduktan sonra ne yapalım diye düşündük. İnternetten İstanbul akvaryuma 4 bilet aldık. Artık istikamet belliydi. Hazırlanmaya başladık ve evden çıkıp metroya binip Florya durağında indik. Aqua Florya AVM ye yürümeye başladık. 5 dakika sonra Hes kodlarımızı gösterip AVM ye giriş yaptık. Biraz mağazaları gezindikten sonra İstanbul Akvaryum a gittik. Biletlerimizi aldık ve kontrollerimiz yapıldıktan sonra içeri giriş yaptık.

İstanbul Akvaryum dünyanın en büyük tematik akvaryumudur. Onun için genellikle kalabalıktır. Bakınmaya başladık. İlk kırmızı karınlı pıranaları gördük. Güney Amerika’da nehir ve göllerde yaşayan Tatlısu balığıdır. Ağırlıkları 4 kg uzunlukları 50 cm dir. 8 – 10 yıl arasında yaşayabilmektedirler. Böcek , meyce ve su bitkileriyle beslenirler. Akvaryum da Amazon Yağmur Ormanları Alanında bu balıkları görebilirler. Kendi aramızda bilgi edindikten sonra yürümeye devam edip diğer balıklara , hayvanlara baktık.

İlerlerken Gento Penguenları gördük. Dünyanın en romantik hayvanları olarak bilinirler. Antartika ‘nın en büyük üçüncü canlısı olarak bilinirler. Kafalarındaki beyaz leke ve kırmızı/ turuncu gagaları ile dikkatleri toplamayı başarıyorlardı. Boyları 50 – 90 cm arasında ağırlıkları 6 kiloyu bulmaktadır. En hızlı yüzen penguen cinsi olup suyun altında 7 dakika boyunca kalabilmektedirler. Kalamar ve küçük balıklarla beslenirler. Ortalama 10 – 20 yıl arasında yaşamaktadırlar. Gentoo penguenleri Güney Kutbu Alanında görebilirler. Bununla ilgili bilgi de aldıktan sonra resim çekilip diğer hayvanlara baktık. Balon balığı , Gitar köpek balığı , Benerli Bahçe Müreni ,İnek Burunlu Vatoz , İmparator Melek Balığı ,Taş balığı gibi bir çok balığı gördük ve bilgi aldık. Sonra hatıra resmi çekilip İstanbul Akvaryum dan çıktık. Biraz Aqua Florya AVM de gezmeye devam ettik. Mağazalara girdik ufak alışverişler yaptık.

Ardından acıkmıştık artık çok gezdik. Florya çarşı ya gidip bir restoran a oturduk. Yemen mutfağı yapan bir restorandı ve masaları yoktu köy usulü yerde oturarak yemek yeniyordu . Siparişlerimiz verdik ortaya güzel bir tepsiyle yemek geldi. Hep birlikte yedik üzerine çay ikram ediyorlarmış çaylarımızı içtik ve hesabı ödeyip restorandan çıktık. Eve gitmek için metroya bindik. Evin durağında indik. Markete gidip eksikleri aldıktan sonra eve geçtik. Biraz halam ve kuzenlerimle sohbet ettim.
Günümde bitmiş oldu.

İyi akşamlar.

Güzel bir gün olmuş Ben de daha önce Ankara'da akvaryuma gitmiştim ancak Yeni aldığım bir kararla hayvanların sergilendiği hiç bir alanı ziyaret etmeyeceğim. ☺️☺️🙏

Neden. Hayvanları tanımış oluyoruz ama bu şekilde

quality post (1).png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit türkiye topluluğunda aktif omaya devam edin.

3 years ago

o pilavdan yemek isterdim . paylaşım yaptığınız için teşekkürler