Tüm Zamanların En İyi Oyunu: Dark Souls Serisi

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Merhabalar herkese, kendimi bildim bileli bilgisayar oyunları oynarım, her türlü oyunu oynadım diyebilirim. Korkudan aksiyona, araba yarışından futbola, RPG'den FPS'e kadar bine yakın veya binden daha fazla oyun oynamışımdır. Yıllardır gözümün kesmediği ve oynamaya bir türlü cesaret edemediğim bir seri vardı, o da tüm zamanların en iyi oyunu ödülünü alan Dark Souls serisi.


Dark-Souls-ReMastered-Wallpaper.jpg

Kaynak

Oyun hakkında aslında gerek YouTube'dan gerek oyun incelemelerinden çok fazla bilgi edindim ancak oyun öyle bir oyun ki oyunun zorluğu hikayenin önüne geçmiş durumda. Gerçekten serinin hikayesi ilgi çekici ve oyuncuyu kendine bağlayan bir hikaye ancak herkesin beğeneceği türde olduğunu söyleyemem. Yüzüklerin efendisi gibi orta çağ fantastik bilim kurgu filmlerini sevenlerin bu oyunu da seveceğini düşünüyorum, oyunu sevmeseler bile en azından hikayesini beğeneceklerdir. Gelelim oyunun neden bu kadar gözümü korkuttuğuna, oyun gerçekten inanılmaz derecede zor, yani öyle bir oyun ki bırakın hikayeyi, oynayışı; oyunda bulunun diğer tüm içerikleri geride bırakan tek bir şey var o da oyunun çok zor oluşu.


thumb-1920-609173.jpg

Kaynak

Bir çılgınlık yaparak Steam'in yılbaşı indirimlerinde Dark Souls serisinin tüm oyunlarını ve tüm DLC paketlerini satın aldım, sadece oyun hakkında izlediğim oynanış videoları ve hikayesi ile ilgili bilgi sahibi olan ben henüz ne ile karşılaşacağımdan habersizdim. :D Oyunları 1 hafta kadar önce aldım ancak oynamak düne nasip oldu. İlk olarak Dark Souls'un ilk oyunu olan ancak yeniden düzenlenen Dark Souls: Remastered ile başladım. İlk olarak bir sinema filmi gibi güzel bir cinematic karşıladı, daha sonra oyun hakkında kısa fakat pek bilgilendirici olmayan, tam tutorial denemeyecek bir bilgilendirme bölümü ile oyunda ilerlemeye başladım.

dark-souls-remastered-asylum-demon-screen.jpg

Kaynak

Daha henüz 5. - 10. dakikada iken şak diye kendi boyumun neredeyse 50 katı büyüklükte devasa bir boss indi tepeden, bu boss Asylum Demon'du. Bossun verdiği tek hasar canımın %50 kadarını indirirken benim vurduğum hasar bossun canını bile oynatmıyordu, ilk ölüşüm de bu bölümde gerçekleşti. Neyse dedim, zaten oyun zor, bunu bile bile aldım, oynayalım bakalım dedim.

dark_souls_2_960.0.jpg

Kaynak

4-5 kere öldükten sonra bu bossu asla öldüremeyeceğimi anladım ve internetten ilk boss ile ilgili araştırma yaptım, meğerse solda kapı varmış, boss ile etkileşime girmeden direkt oradan kaçmamız gerekiyormuş, oyunda ne bir yönlendirme ne de bir quest sistemi olmadığı için tabii ki bunu göremedim. Oyunun ilerleyen kısımlarında boss olmayan yaratıkları öldürerek devam ettim ve canavarlardan düşen ekipmanları donanarak hasarımı, canımı ve zırhımı yükselttim. Daha sonra önüme bir kapı çıktı, bu kapıdan da başta 4-5 defa öldüğüm boss çıktı, hala çok güçlüydü ancak bu sefer ben de eskiye nazaran daha güçlü olduğum için bossa verdiğim hasar oldukça artmıştı, yaklaşık 2-3 dakika içinde bossu tek seferde öldürmeyi başardım ve oyunun ilk act'ini bitirdim, yani sanırım. :D

Dark-Souls-III-PS4-Wallpapers-33-1024x576.jpg

Kaynak

Şu an için ilk izlenimlerim bu şekilde, oyun gerçekten zor bir oyun ve bildiğim kadarıyla bazı bölümler oldukça korkutucu/ürkütücü, sağlam bir psikoloji ile oynanması gereken bir oyun olduğu söyleniyor, oyunda ilerledikçe bu tarz postlar yazmayı düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim, herkese iyi yıllar. :)

Sort:  
 3 years ago 

Öldürmeyen zorluk güçlendirir prensibi ile ilerliyor sanırım güzel bir oyuna benziyor 👍🏼

 3 years ago (edited)

­

 3 years ago 

Bazen beni sinir küpü yapsada çok sevdiğim bir oyun serisi. İyi oyunlar

 3 years ago (edited)

­

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64118.79
ETH 3390.14
USDT 1.00
SBD 2.51