Need For Speed Underground 1 - 2

in Steemit Türkiye3 years ago


need-speed-underground-sony_1_b649edace7e43a3994ef118304e0b2c3.jpg

Kaynak

Bu oyunların bende yeri çok ayrı, eve ilk bilgisayar alındığında bilgisayarda Need for Speed Underground 1 vardı, o zamanlar internet daha evlere gelmemiş, tüplü kemik beyazı monitör ve kemik beyazı
klavyemle ilk defa bir oyun oynayacaktım. Oynadığım ilk oyun da başlıktan anlaşılacağı üzere Need for Speed Underground'du. O zamanlar henüz ikinci oyun çıkmamıştı o yüzden ilk olarak NFSU ile başlamıştım oyun kariyerime, NFS: Hot Pursuit 2'den sonra çıkan, EA Games'ten Black Box ekibinin yaptığı ve efsanenin başlangıcı olarak görülen NFSU...

nfs-underground-2.jpg

Kaynak

Çoğu kişi NFSU2'yi birinci oyundan daha çok sever hatta birinci oyunu gereksizce gömerler ancak birinci oyun da en az Underground 2 kadar iyidir, o yıllar neredeyse herkes henüz birinci oyunu oynamadan direkt kötüleyerek ikinci oyunun fanboyluğunu yapıyordu. :D

thumb-1920-378516.jpg

Kaynak

NFSU'ya başladım, kariyerin ortalarına doğru gelince oyunun ikincisi çıktı ve hemen soluğu korsan oyun CD'leri satan kırtasiyede aldım. :D O zamanlar Steam, Epic Games falan yok tabii, zaten o zamanlar korsan nedir bilmiyordu kimse, kırtasiyeye gidip 5-10 TL bandında değişen oyunları alıyorlardı, bir de oyun CD'lerinin içinde notlar vardı crack için, ID - Password şeklinde, tam rezalet. :D :D

thumb-1920-530583.jpg

Kaynak

Neyse gelelim NFSU2'ye, oyunu taktım bilgisayara, yükleme aşamasında sürekli sorun çıkartıyor, CD ambalajındaki crack talimatlarını da giriyorum yok, bir türlü kabul etmiyor oyun başlamıyor. Kırtasiyeye gittim, yaşlı bir amca, adama durumu anlatıyorum sanki adam çözecekmiş gibi. :D Amcanın sunduğu çözüm "kolonya dök öyle tak çalışır" idi... Neyse iade almadı tabii, ben kendi yöntemlerimle denerken fark ettim ki windows uyumluluk sorunu yüzünden oyun çalışmıyordu, sorunu giderdim ve oyun çalıştı. O an ki heyecanı anlatamam. :D

nfs.jpg

Kaynak

Oyun açıldı, sinematikler oynamaya başladı ama var ya birinci oyundan ikinci oyuna geçiş resmen attan inip uzay mekiğine binmek gibiydi, o tarihte o grafikler, o mekanikler, araçların yol tutuşu, şehirde yarış harici gezinme, ışıklandırmalar, yağmur yağdığında ışıkların asfaltta parlaması falan resmen aklım gitmişti. İki oyunu da yıllarca oynadım ancak bir türlü tamamen bitirmek nasip olmadı, aynı şekilde Need for Speed Most Wanted'ı da bitirememiştim son yarışa kadar gelmiştim ancak bitirmemiştim. Takip edenler bilecektir ki şu ana kadar çıkan, daha doğrusu NFS: Most Wanted'tan sonra çıkan NFS oyunları eski tadı asla vermiyor, oyunun sadece grafikleri ve müzikleri değişiyor, yeni hiçbir şey yok hatta Underground 1-2 ve Most Wanted son çıkan NFS oyunlarından 20 yıl eski olmasına rağmen çok daha güzel.

cd9190a38df82b8c2a225fa6bce96f18.jpg

Kaynak

2019'da çıkan NFS: Heat dikkatimi çekmişti, Steam'in yılbaşı indirimleri sağ olsun oyun 500 TL'den 100 TL'ye inmiş, biraz videolarını izledim ve araştırdım, eski seriler kadar olmasa da yine de son yıllarda çıkmış en iyi NFS oyunu olduğu söyleniyor. Yani, metacritic puanı 72 ve oyuncu puanı 6.1 ama kötünün iyisi artık. Son günlerde NFS aklıma çok girmeye başladı, dayanamadım NFSU 2'yi tekrar indirdim, vakit buldukça kariyer modunda yarışları tamamlıyorum, eski günleri hatırlatması için bile oynamaya değer... Bence kesinlikle zamansız bir seriydi Underground serisi. Gerek grafikleri, gerek efsanevi müzikleri, gerek mükemmel oyun dinamiği, yani gerçekten üstünden 18 sene geçmesine rağmen hala oynanabilir ve hala zevkli bence, belki yeni nesil oyuncular için böyle değildir ama oyunun yeri ayrı olunca göze ayrı bir hoş geliyor. Bakalım, NFS Heat'i en kısa zamanda oynamaya başlayacağım ancak ona kadar NFSU2'yi 18 yıl sonra 100% tamamlamayı kafaya koydum, o GT-R R34 sürülmeden başka oyuna başlamak yok. :D

Son sözler

Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, gününüz güzel geçsin, bir sonraki gönderimde görüşmek üzere. :)

Sort:  
 3 years ago 

👍🏽👏🏽

Hatıralar canlandı.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 60313.79
ETH 2889.34
USDT 1.00
SBD 2.47