Gamepad vs Klavye-Mouse

in Steemit Türkiye3 years ago

vs-768x432.jpg

Kaynak

Yaklaşık 18 yıldır, oynadığım tün oyunları klavye mouse ikilisini kullanarak oynadım. Bir hafta önce ani bir kararla yeni aldığım oyunları ilk defa gamepad ile deneyimlemek için bir adet gamepad aldım. Klavye ve mouse harici bir cihazla oyun oynamak gerçekten çok ilginç geldi, evet klavye ve mouse'a göre oldukça konforlu bir oyun deneyimi sunuyor ancak oynamak biraz zor geldi, bunun normal olduğunu düşünüyorum çünkü 18 yıllık bir alışkanlığın sonunda ilk defa deneyimlediğim bir cihazla oyun oynuyorum, aslına bakarsanız zorlanmamın sebebi seçtiğim oyun olabilir. Gamepad'i aldığım gibi açtığım ilk oyun Dark Souls oldu...

9-0-1432260048.jpg

Kaynak

DS zaten başlı başına zor bir oyun, bir de üstüne sanki hiç sorun yokmuş gibi ilk gamepad deneyimimi bu oyun ile gerçekleştirdim, muhteşem seçim gerçekten. :D Haliyle oyunda gelen vurdu geçen vurdu, gamepad mekaniklerine alışmaya çalışırken en basit düşmanlara bile öldüm. Şunu söylemeliyim ki gamepad gerçekten klavye ve mouse'a göre konfor açısından çok rahat, yani karşılaştırmaya bile gerek ancak klavye - mouse'daki aim, mobilite ve hakimiyet asla gamepad'de yok. En azından eski yapım oyunlar için fikrim bu yönde, çünkü günümüzde çıkan yeni oyunların çok büyük bir kısmı konsol tarafı için özel olarak tasarlandığından dolayı oyunlar eskisi kadar zor değil yani konsol ile oyuncuların zorlanacağı ayarda oyunlar yapılmıyor artık, daha basite kaçılıyor, doğru olan da bu zaten.

best-pc-gaming-controllers.webp

Kaynak

Karşılaştırmanın sonuna gelirsek: Benim boynum sırtım ağrımaz, saatlerce masa başında oynar ekrana kilitlenirim aslanlar gibi mob'umu boss'umu keserim diyorsanız klavye ve mouse; zaten tüm gün masa başında yoruluyorum, sırtım boynum tutuluyor sandalyeye mahkum olmak istemiyorum, yaslanarak rahat rahat mob - boss kesmek istiyorum diyorsanız gamepad. Tabii bu örnek souls-like, rpg vb. tarzı oyunlar için.

Hades_Accolades_1920x1080.webp

Kaynak

Yıllarını oyunlara vermiş biri olarak şunu söylemeliyim ki en kısa zamanda gamepad'e alışacağıma eminim, şu sıralar pek kullanacak vaktim olmasa da Hades isimli oyunu 2 saate yakın gamepad ile oynadım ve gerçekten çok eğlendim, oyun resmen gamepad için tasarlanmış, klavye ve mouse ile oynasaydım kesinlikle bu kadar zevkli olmazdı. Hades oynamayı düşünüyorsanız kesinlikle gamepad ile oynamanızı tavsiye ederim, benim için mükemmel bir deneyimdi, belki de gamepad mekaniklerine yeni yeni alıştığım için bana öyle geldi, bilemiyorum.

Gönderimi sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim, gününüz güzel geçsin. :)

Sort:  

Bu gönderi Steemit-Türkiyenin Kuratörlüğünü yapan -steemcurator06 tarafından oy verildi. (1).png

Merhaba Steemit Türkiye topluluğunda aktif olarak destek verdiğiniz için teşekkürler. Kaliteli seçilmek için belirlenen kuralları takip ediniz.
gönderilerinizde #tr etiketini kullanmaya özen gösteriniz.

Steemit türkiye temsilcisi

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 60616.50
ETH 2911.03
USDT 1.00
SBD 2.46