Tarihi Gezi

in Steemit Türkiye2 years ago

Herkese merhabalar sevgili steemit ailesi nasılsınız?iyisinizdir umarım.
Gölbaşından memlekete yeni döndüm eve gelip ailemi gördüm hepsini de çok özlemiştim ve tabiki onlarda beni.
Bugün İstanbuldan kuzenim gelmişti beni biraz gezdir dedi.
Kendisi burada yaşamıyor İstanbulda yaşıyor kendine ait ufak bir çanta dükanı var kendisine yetecek kadar kazanıyor oda.
Adıyaman tarihini görmek istiyorum dedi araştırmış baya merak etmiş.
Bende zevkle kabul ettim. Önce arabamızın bazı ufak bakımlarını yaptık yola çıkarken tedbirimizi aldık hazırlandık.
İlk olarak onu Karakuş Tümülüsüne götürmek istedim sonra cendere köprüsü ve en sonda Arsemia mağrasına gidecektik rotamı öyle hazırlamıştım.
Arabaya bindik yola çıktık ilk olarak Karakuşa gitik oradaki tarihi heykelere baktık hepside baya eski zamanlardan yapılmış heykelerdi.
Oradaki gezimizi bitirdikten sonra cendereye gitmek üzere tekrar yola çıktık hava baya sıcaktı dayanılacak kadar değildi bunaltıcı bir havaydı arabada klima olmasa nasıl olurdu bilmiyorum.
Cendereye vardık ilk olarak arabamızı gölgelik bir ağacın altına park ettik.
Daha sonra köprünün üstüne çıktık oradaki yapılara baktık hepside gerçekten görülmeye değer yapılardı.

IMG-20220614-WA0005.jpg

Cendere turumuzda hava çok sıcak olduğu için e tabi ben dururmuyum hemen suya girip bi serinlemek istedim ve öylede yaptım bi dalıp çıktım çok iyi geldi.
Baya serinledim hava çok sıcaktı.
Oralarda biraz oturup sohbet ettik o bana İstanbulu anlatı bense Adıyamanı. İstanbulun çok kalabalık olduğunu söyledi bense buraların gayet sakin ve güzel olduğunu söyledim. Burayı çok sevdiği beliydi.
Ordanada tarihi Arsemia mağrasına gitmek üzere yola çıktık.
Baya yokuşlu yolardan çıktık ama gitmemize gerçekten değdi ben daha önce gitmiştim ama aradan baya zaman geçtiği için unutmuştum.

IMG-20220614-WA0017.jpg

Gerçekten nasıl yapıldığına dair insan aklı yetecek gibi değil ama onu yapanda insan mağranın ucu var ama sonunu göremiyorduk.
Kayalara yazılmış Grekçe yazılar o zamanki kraların yapılan heykeleri gerçekten harika yapılan anlaşmalar Kral Heraklitos ve Tiero nun heykelini fotoğraftada gördüğünüz üzere anlaşma yapıyorlar. İki tane mağra vardı bunlardan biri yiyecek, içecek , gıda diğeri ise dini amaçla yapılmış bir mağraydı.
Bayada turist geliyordu yani bencede gelip gezilecek yerlerdir.
Anlatacaklarım bu kadardı.
Yazımı okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim.
Sağlıcakla kalın:).

Sort:  
 2 years ago 

Detaylı resimler görmeyi isterdim 🙂 güzel bir yazı olmuş 👍

Tesekur ederim 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 64316.24
ETH 2748.47
USDT 1.00
SBD 2.65