TAVA TARIFI

in Steemit Türkiye2 years ago

Günaydin Arkadaşlar,
yaz geldı artık, sıcaklar, terleme, zamanı geldi, ve bu sıcakta fazla agır olmıyacak yemek arayışı da beraberinde geldı, böyle çok sıcak günlerde fazla agır yemeklerde insanı yorar, bu sıcaklarda insan ne yemek yiyebiliriz diye düşünüyor, dün iş başa düştü, Hanımın toplantısı oldugu için akşam yemegımızın bir kısmını ben hazırladım, ben Tavaya karar kıldım ve dün akşam hazırladıgım et tavasını yaptım size tarıfı birakiyorum belki sizede iyi bir yemek tarifi olur.

20220524_103749.jpg

Et tavası için kıyma lazım, bir sogan, bir sarmısak, üstünü süslemek için iki Domates (ıstege baglı), Biber bizde Biber bitmiş ben soganla Domatesle süsledim
Ilk etapta soganı, Maydonozu ve sarmisagı kıymanın üstüne ince dogruyoruz, baharat olarak tuz ve karabiber kullandım siz istedıgınız gibi baharat atabilirsiniz bana tuz ve karabiber yetıyor. Ben kagıt kebab üsülü yaptigim için içine başka birşey katmadım isteyen domates salçasını suyla eritip tepsiye, yada borcamdakı hazırladığınız tavanızın üstüne dökebilirsiniz, piştikten sonra salçaylada sos gibi olur içinde tavanız.

20220524_103025.jpg

Soganı, Maydonozu, sarmısagı dogradıktan sonra bütün karışımı kıymayla iyice yoguruyoruz, bütün karışımı yogurduktan sonra ben borcamada yaptıgım için siz bu tarifi tepsidede yapabilirsiniz, Borcama iyice yayiyoruz. Üstünüde süsledikten sonra isterseniz patatesle, isterseniz biberle, Domatesle, soganla süsleyebilirsiniz.

Tavayı hazırladıktan sonra 180 derecede fırına sürdünüzmü yemegınız hazır sayılır.

20220524_103908.jpg

Yanına isterseniz pirinç pılavı, bulgur pilavı, salata, ayran, yada sogan salatasıyla ekmek arası da yapabilirsiniz.
Bir gün önceden bulgur pilavı kalınca yanına bir salata hazırladım, işimde kolaylaşmış oldu, böylelikle akşam yemegımız hazır oldu, ve yemek yapmakta zamanımı fazla harcamadım, akşam yemegimizde fazla agır olmadı ben bu tava tarifini yaptıgım zaman yag içine katmıyorum kıymanın kendi yagı oldugu için gerek görmüyorum yaga, öylede yaglı olmuyor.

20220524_115017.jpg

Bulgur pilavıyılada çok güzel oldu, kızımda, eşimde begendıler. Yemegımızı yedıkten sonra, mutfagı beraber toplayıp birde çay demledık, çay eşlıgınde televizyonun başına geçıp eşımın sevdıgı Cam kız dizisini izledık. Akşamım öylece geçtı.

Yazımı okudugunuz için teşekkür ederim.
Resimler bana ait.

Sort:  

Elinize sağlık harika görünüyor

 2 years ago 

Teşekkür ederim.

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57485.95
ETH 2901.27
USDT 1.00
SBD 3.67