KAYA KORUGU/DOGANIN NIMETI/ŞIFALI BITKI

in Steemit Türkiye2 years ago

Günaydin Arkadaşlar,
siz kaya korugunu bilirmisiniz ?
Bilmeyen varsa, bende bilmiyordum yeni ögrendim, bu şıfalı Kaya Korugu Bitkisinden faydalarından bu yazımda size biraz aktaracagım.

Görev yaptıgım Konacık köyünde, baktım bir kaç köylü oturmuş önlerinde bir sürü Bitkiyi dökmüşler toplu bir şekilde ayıklıyorlardı ve kasalara yerleştıryorlardı, görünce yanlarına gittim, çok merak ettim bu neyin nesi diye, biraz anlatılar, birazda araştırdım bu Kaya Korugu bitkisini.
Insanlar bunu topluyor satıyor, turşusunu yapıyor. Dört mevsim de yetişen Kaya korugu Akdeniz ve Ege taraflarında yetişen bir bitkidir. Ekonomik degerı çok yüksek olan bu Kaya Korugu Bahar ve Sonbaharda toplanır, kışın az bulunur 4 mevsim yetişmesine ragmen.
Turşusu meşhurdur.

IMG-20220517-WA0002.jpg

Yüksek iyot içeriyor bu Kaya korugun iyotun yüksek olması guatr hastalığı tedavisinde kullanılıyor. Vitamim C sı yüksektir. Antibakteriyel özeligi vardır ve çig yendimi idrar söktürür.
Kaya Korugunun faydalarına baktıkmı tiroid hormonu desteklemesinin sebebi iyotu yüksek olması.
Yapraklarıyla zeytinyagıyla karıştırılıp merhem yapılabiliniyor ve bu cilt hastalıklarında kullanılıyor, örnegin nasır, cilt iltihablarında ve egzamada kullanılıyor.
Çogu insanda mide ekşimesı ülser hastalıgı oluyor bu Kaya korugu bitkisi de bu konuda fayda saglıyor. Bagırsak kurtlarını dökmeye yardımcı olur.
Diş etine bile faydası bulunuyor.
Bu Kaya Korugu bir çok hastalıga karşı faydası var.

IMG-20220517-WA0003.jpg

Birde bir Salata tarifi var bu Kaya korugun Kaya korugunu az haşlanıyor sogan, sarmisak katılıyor, zeytinyagı katıp karıştırılıyor soguk meze olarakta geçiyor çok saglıklı bir Salata.
Birde çayıda demleniyor, normal siyah çay demler gibi demleniyor bir kaç yaprak Kaya korugu bitkisine demlige koyulup yarim litreye yakın kaynamış su üstüne katılarak 10 dakkikaya yakın demlenıp tüketilir, günde bir defa en fazla iki defa tavsiye ediliyor fazlası zarardır.
Kaya Korugun çayın faydası karaciğer ve safra kesesine faydası vardır.
Kaya korugun bitkisinin azda olsa faydalarını size aktarmaya çalıştım.
Benim gibi bu bitkinn faydalarını bilmeyen olabilir, bu güzel doganın faydalı nimetinden herkesın bilmesınde fayda görüyorum ben, çünkü bazı rahatsızlıklar ilaç alımında yan etkilerınden bir tarafı tedavi etmek isterken, bedenimizde başka yerlerde zarar, hasar bırakıyor, ben dogal tedavı ve dogal ilaçlardan yanayım.

Yazımı okudugunuz için teşekkür ederim.
Resimler bana ait.

Sort:  

Bilmedigimiz ne kadar çok kendi kendine türeyen faydalı bitkiler varmış, bilgi için teşekkürler

 2 years ago 

Okudugunuz için ben teşekkür ederim.

İlk defa duydum.Tadı nasıl acaba

 2 years ago 

Ekşımsı tadı

"

Congratulations! This post has been upvoted through steemcurator08.

"

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63818.94
ETH 2624.28
USDT 1.00
SBD 2.78