BEYAZ BÜYÜK MELEK KELEBEK

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhaba Arkadaşlar,
Nasılsınız iyimisiniz ? Günleriniz umarım iyi geçiyordur, saglıgınız, sıhatınız umarım yerindedir.
Ben daha Malatyadayım, daha temiz dag havası soluyorum, cigerlerim bir hafta temiz hava aldı :) bugün sabah erkenden uyandım kişisel ihtiyaçlarimi giderdikten sonra el yüz yıkama üstümü degiştir derken kendimi evden bahçeye attım muhteşem masmavi gökyüzüne bakarken kafamın üstünde uçuşan bir güzelıkle karşılaştım, gökyüzünün masmavi güzelligiyle bu kocaman Kelebekle karşılaştım ilk defa böyle büyük bir beyaz Kelebek görüyorum. Beyaz Kelebegın simgesi saflığı ve masumiyeti temsil edermış. Beyaz Kelebek görmek bir işaretmi oldu acaba bana, buraya her yıl mutlaka gelirim ve hiç böyle bir manzarayla yada bir beyaz büyük bir Kelebek le karşılaşmadım. Biraz internete araştırdım bunlar Beyaz Melek Kelebekmış ismi bile kendi gibi çok güzel.

[source](http://www.adamerkelebek.org/IcerikDetay.asp?IcerikKatId=7&TurId=2
[En yaygın kelebek türlerinden biridir. Erkeklerin kanat altları solgun sarıya yakın iken dişilerde beyaza yakındır. Küçük beyaz meleklerle hem kanat açıklığının fazla olması hem de ön kanat apekslerindeki renklerin daha canlı ve koyu olması ile kolayca ayırdedilebilir. Ayrıca küçük beyazmelek dişilerinde kanat uçları kül rengi, büyük beyazmeleklerde siyahtır.]

Bu kelebeginde kanatlarının uçları siyahtı.

IMG-20220716-WA0004.jpg

Etrafımda uçtu, uçtu agaçların dallarına kondu gözümü bu güzel manzaradan ayıramadım kaybolana kadar yerımde durdum izledim. Rengı sarımsı, beyaz siyah çizgileri vardı, çok ilginçti.

IMG-20220716-WA0002.jpg

Burda Malatyada günlerimiz doldu artık Iskenderuna dönme vaktı geldi artık.
Burda günlerim genellikle kayınvalideme bahçede yardım etmekle geçtı, bahçede sarmısak ekmış onları kopardık kurumaya bıraktık, kayınvalidem Maşallah 72 yaşında ve bahçe işiyle ugraşıyor daha Allah saglık versin, bahçelerını tek başına ekip biçiyor.

IMG-20220716-WA0005.jpg

Eşimle beraber biraz yardımımız dokundu, kaç gündür burdayım vaktim gayet iyi geçti temiz bol oksijenli havayı soldum dagda biraz dinlenerek birazda bahçede ugraşarak zaman geçti, araba gürültüsünden uzak burda zaten de gidecek bir yerde yok daglardan başka.
Geçenlerde traktörle gidecegimiz yere kadar gittik ordan da yürüyerek daga çıktık dag çayı topladık dagdan indik bulundugumuz yere geldık burdan hareket etigim yerdi sadece, günlük gezim oldu bu 😀.

IMG-20220716-WA0003.jpg

Gelelim asıl konuma bu büyük Kelebek Etrafımda bir süre döndükten sonra yavaş yavaş uzaklaştı, sabah bu manzarayla karşılaşmak güzeldi. Kelebegı kaybolana kadar izledikten sonra ailece kahvaltımızı yaptık, yarın yola çıkacagız istikamet Iskenderun, erken saatlerde yola çıkmaya niyetim var sıcaklar bastırmadan sonuçta beş saate yakın yol gidecem.
Dag havası iyi de, denizimi özledim nereye gitsemde illaki benim Memleket türkiyemin her köşesi güzel her köşesını seviyorum ama illaki Iskenderunum şart, kendimi Memleketimde daha iyi hissediyorum. Gitmeden biraz daha bahçede yardım edeyım oturdum sizlere Beyaz büyük kelebeki tanıtacam diye kalkamadım :)
Sizlere iyi hafta sonları dilerim.
Yazımı okudugunuz için teşekkür ederim.

Resimler bana ait.

Sort:  

baya büyük bu kelebek 👀👀

 2 years ago 

Evet baya büyüktü, bende hayatımda ilk defa görüyorum.

 2 years ago 

cok ilginc

 2 years ago 

Bencede.

Çok güzelmiş.Şans getirsin inşallah 🙏

 2 years ago 

Amin, insallah, teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57328.77
ETH 3111.24
USDT 1.00
SBD 2.42