Eğitim Üzerine 1. // On Education 1.

in Steemit Türkiye4 years ago (edited)

Eğitim nedir?

“Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla istendik yönde nispeten kalıcı izli davranış değiştirme süreci” olarak tanımlanmıştır.
egitim-nedir-dmyinfo3-112x150.png https://www.dmy.info/egitim-nedir/

  1. Eğitim bir süreçtir.
  2. Eğitim sonucunda bireyde davranış değişikliği meydana gelebilir.
  3. Bu davranış değişikleri ise bireyin yaşantıları sonucu meydana gelir.

mXkfdToSwHy1F6xC7iNTTfvCRrDG4bHpLQDydL8vnym8nvpBRGLDjCZSRLrzdVuLhxC6RKatFrxdu7M5QqzvsYRXUpbft82rZqyaL5Rxa.png
egitim-türleri-1.jpg https://pdrbirimi.com/egitim-nedir-egitim-turleri/

Eğitim Türleri

Formal Eğitim (planlı)İnformal Eğitim (plansız)
  • Formal Eğitim (Planlı)
    • Örgün Eğitim
    • Yaygın Eğitim

Formal Eğitim : Amaç ve kuralları önceden belirlenerek planlı ve programlı olarak yürütülen eğitimdir.
Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış meydana getirme sürecidir.

  • Bir süreçtir.
  • Davranış değişikliği meydanae gelebilir.
  • İstendik davranışlar geliştirilir.
  • Kasıtlı ve planlıdır.
  1. Örgün Eğitim: Belli yaş grubundaki bireylere, milli eğitimin amaçlarına göre hazırlanmış eğitim programlarıyla okul çatısı altında düzenli olarak yapılan eğitimdir.
  2. Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş, bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerin herhangi bir kademesinden ayrılmış olan kişilere ilgi ve gereksinme duydukları alanlarda yapılan eğitimdir.

mXkfdToSwHy1F6xC7iNTTfvCRrDG4bHpLQDydL8vnym8nvpBRGLDjCZSRLrzdVuLhxC6RKatFrxdu7M5QqzvsYRXUpbft82rZqyaL5Rxa.png

İnformal Eğitim

-Bir amaca ve plana bağlı olmadan yaşam içinde kendiliğinden gerçekleşen eğitimdir.
-Birey çevresindeki bireylerden, iletişim araçlarından etkilenerek bu eğitimi kazanır.
-Bu eğitim genellikle arkadaş, aile ve iletişim araçları aracılığıyla ortaya çıkar. Yer, mekân ve ortam değişebilir..

mXkfdToSwHy1F6xC7iNTTfvCRrDG4bHpLQDydL8vnym8nvpBRGLDjCZSRLrzdVuLhxC6RKatFrxdu7M5QqzvsYRXUpbft82rZqyaL5Rxa.png

Dip not : Eğitim, ferdin yaşama sanatını idrak edebilmesi için, rehber olmalıdır. ''- A. North Whitehead''

'' !! Eğitim üzerine hazırladığım bu araştırma yazısında umarım bilgilendirici olmuştur. ''
'' !!Eğitim üzerine ilgili bilgi ve sorularınız varsa yorumda belirtebilirsiniz. Bir sonraki Postta görüşmek üzere sağlıcakla kalın.''
mXkfdToSwHy1F6xC7iNTTfvCRrDG4bHpLQDydL8vnym8nvpBRGLDjCZSRLrzdVuLhxC6RKatFrxdu7M5QqzvsYRXUpbft82rZqyaL5Rxa.png
Ayrıca ; Bu platformda bizi desteklediğiniz için ve böyle bir platformda bulunmamızı sağladığınız için teşekkürler. Saygı ve sevgilerimle.
@steemitblog
@steemcurator01
@steemcurator02
@booming01
@booming04
@e-r-k-a-n
@dobartim

Sort:  

Teşekkürler bilgilendirci yazın için. Devamını bekliyoruz 🙏

Rica ederim efenim; devamını bende dört gözle bekliyorum, saygılarımla :))

Hi @pygmalion34!

  • you have 1 units and 0 bonus units
  • your rshares balance is 84116989656 or 0.081 $
  • you need to wait until your upvote value (current value: 0.027 $) is above 0.039 $

Structure of your total SBI vote value:

  • 1.02 % has come from your subscription level
  • 0.00 % has come from your bonus units
  • 0.00 % has come from upvoting rewards
  • 0.00 % has come from new account bonus or extra value from pre-automation rewards


    Take Control! Include #sbi-skip in your text to have us skip any post or comment.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 65185.94
ETH 2630.94
USDT 1.00
SBD 2.83