Yurtta kahvaltı 🍳

in Steemit Türkiye2 years ago

Herkese merhabalar 😊

Bildiğiniz üzere üniversite öğrencisiyim ve devlet yurdunda kalıyorum. Kaldığım yurtta sabah ve akşam olmak üzere günde 2 öğün yemek veriliyor. Devlet yurdunda nasıl bir yemek çeşidi var fiyatları neler? Lezzetleri nasıl bugün sizlere bunları anlatarak bilgilendireceğim. Kaldığım yurtta sabah ve akşam olmak üzere günde 2 öğün yemek veriliyor. Devlet yurdunda nasıl bir yemek çeşidi var fiyatları neler? Lezzetleri nasıl bugün sizlere bunları anlatarak bilgilendireceğim.

Bugün sabah kalktım elimi yüzümü yıkayıp kendime geldikten sonra kahvaltı yapmak için aşağı indim. Yemekhanemiz alt katta bulunuyor. Kahvaltı alabilmek için sıraya girdim.

IMG_20220531_112902.jpg

Sabah kahvaltısı için devlet yardımımız 8 TL'dir. Sabah kahvaltısı için verilen ücret bana göre az çünkü sürekli verilen ücreti aşıyoruz. Aldığımız ürün 8 lirayı geçtiği için 8 liranın üstünü veriyoruz. Örneğin; Benim genel olarak sabah kahvaltısı için aldığım karışık tost, yeşil zeytin ve karışık meyve suyudur. Karışık tostun fiyatı 6.5 TL, yeşil zeytinin fiyatı 1.25 TL, karışık meyve suyunun fiyatı ise 3 TL'dir. Hesaplamayı yaptığımız zaman almış olduğum kahvaltının fiyatı 10.75 TL tutuyor. 10.75 TL tutan kahvaltıdan 8 TL devlet yardımını çıkardığım zaman aştığım ücreti yani 2.75 TL'yi kasaya ödeme yapmam gerekiyor.

IMG_20220531_113227.jpg

Sıram geldiğimde yukarda da yazmış olduğum karışık tost, yeşil zeytin ve karışık meyve suyunu istedim ve almış olduğum yiyeceklerin tutarı hesaplandıktan sonra 8 TL'yi aştığım için 2.75 TL olan ödemeyi yaptım. Boş bir masaya geçerek kahvaltımı yaptım. Aldığım tost genel olarak orta bir lezzettedir. İçerisinde tavuk etinden imal edilmiş sucuk ve kaşar peyniri bulunmaktadır. Yemekhanede sabah kahvaltısı için ayrıca menemen, gözleme çeşitleri, omlet, haşlanmış yumurta, peynir çeşitleri, patates kızartması, poğaça ve simit çeşitleri gibi bir çok yiyecek sunumu yapılmaktadır. Bu saydığım ürünler içerisinden gözleme, omlet, patates kızartması gibi yiyecekler çok yağlı olduğu için mideme dokunduğundan pek tercih etmiyorum. Bu arada ikinci defa yemek yardımından yararlanamıyoruz. Herkesin tek bir hakkı var. Yemeği aldıktan sonra parmak izi okuyucuya parmağımızı okutarak kahvaltı aldığımızı sisteme kayıt ediyoruz. Tekrardan almak istediğimizde parmağımızı sensöre okuttuğumuzda sistem hata veriyor. Mecburen yiyecekleri indirimsiz fiyatları ile alıyoruz.

IMG_20220531_205744.jpg

Yemekhanemizde büyük bir televizyon da mevcut. Genelde futbol içerikli kanalları açtıkları için ben pek izlemiyorum. Futbolu pek sevdiğim söylenemez. Ondan dolayı yemekhanede bulunan televizyon ile pek aram yoktur. Normalde de televizyonda belgesel veya bilgiye dayalı program dışında pek televizyon izlemiyorum.😊 Yemeğimi yedikten sonra kullandığım tepsi ve kaşığı yıkanması için bulaşık yıkama bölümüne bırakarak yukarı odama çıktım.

Evet Steemit ailesi yurtta kahvaltı maceram bu şekilde işliyor. Başka bir yazımda devlet yurdunda öğrencilere sunulan akşam yemeğinin fiyatı ve lezzeti konusunda sizleri bilgilendireceğim. Şimdilik sağlıcakla kalmanız dileğiyle. 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60870.17
ETH 3385.85
USDT 1.00
SBD 2.57