Avanos gezisi

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhaba sevgili Steemit ailesi. Bugün bayramın son günü umarım bayramınız güzel geçmiştir. Sevdiklerinizle nice mutlu bayramlara inşallah. ☺️
Bildiğiniz üzere ben Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nde okuyorum. Üniversitem merkezde fakat bana merkezde yurt çıkmadığı için Avanos ilçesindeki yurtta kalıyorum. Avanos merkezden güzel fakat ücret ve yol sıkıntısı yaşıyorum. Turistik yer olduğu için maalesef yol ücretleri bir öğrenci için çok pahalı. Her ne kadar bu yönünü eleştirsemde Avanos; çanak, çömlek, testi ve diğer sanat eserleri bakımından oldukça hoşunuza gidebilecek bir yerdir.
Bugün arkadaşlarım Avanos'u gezmek için beni aradılar. Burada yaşadığım için her yeri çok iyi biliyorum. Bende arkadaşlarıma gelirseniz gezebileceğimizi söyledim. Onlar gelirken hazırlanıp kaldığım yurttan çıktım.

IMG_20220504_174802.jpg

Kaldığım yurt burası oldukça güzel bir konumu var. Kızılırmak nehrinin bir kolu Avanos'tan geçmekte ve yurt tam olarak nehrin yanında yapılmış gerçekten manzara bakımdan şahane bir yer.
Yurttan çıkıp durağa doğru gittim ve merkezle Avanos arası çok kısa olduğu için durağa varır varmaz hemen geldiler. Onlara birazcık heyecan verici bir köprüyü gösterip oradan karşıya geçeceğimizi söyledim. Bu köprü Avanos'un asma köprüsüdür.

IMG_20220504_174506.jpg

Karşıya geçerken saklanmakta ve biraz denge kaybına neden olmaktadır. Avanos'un meşhur köprüsü olan bu asma köprü çok eski ve turistik açıdan turistlerin oldukça ilgisini çekmektedir. Ben sürekli bu köprüden geçtiğim için sallanmasına alıştım. Arkadaşlarım geçerken dengeleri bozulduğu için oldukça komik anlar yaşadık. 😁
Çarşıyı gezdik daha sonra arkadaşlarımı Aşıklar Yokuşu denilen bir yere götürdüm.

IMG_20220504_151541.jpg

Bu yokuş oldukça dik ve yorucu bir yokuş. Eskiden beri birbirlerine çok aşık olan çiftler mutlaka bu yokuşu çıkıp seyir tepesine çıkarlar. Bu yokuşu çıkan çiftler, ilişkilerinin daha da kuvvetlendiğine ve hayatındaki bütün zorlukları bu yokuş sayesinde aşabileceklerini düşünürlermiş. Yokuşu çıkıp seyir tepesine vardık ve bütün Avanos ayaklarımızın altındaydı. Bu güzel görüntüyü sizlerle paylaşmak istedim.

IMG_20220504_151225.jpg

Seyir tepesinde biraz vakit geçirdikten sonra merkeze inip yemek yedik daha sonra çok otantik görünümlü yapay olmayan tamamen orijinal bir mağara olan kafeye gidip oturduk bu güzel kafeyi sizlere göstermek istedim.

IMG_20220504_170926.jpg

Kafede çay içip satranç oynadık bu arada satranç oynamayı çok severim. Satranç oynamak zeka açısından oldukça verimli ve ileri görüşlülüğü artırmaktadır.

IMG_20220504_165010.jpg

Satranç oynadıktan sonra kafeden çıktık fakat aniden yağmur bastırdı. Eğer Nevşehir'e gezmeye gelecekseniz mutlaka yanınızda şemsiye ve ceket getirmeyi unutmayın. Hava durumu çok değişken bir şehirdir. Bir anda güneş açıp bir anda yağmur yağabilir. Yağmur şiddetini artırınca hemen otobüs durağına gidip arkadaşları yolcu ettim. Eğer hava koşullarını güzel olsaydı çanak, çömlek, testi ve daha birçok sanat eserlerinin yapıldığı mekanları da gezecektik ve oradaki güzel eserlerin fotoğraflarını çekip sizlere bu güzel eserleri görmenizi sağlayacaktım. Sağlık olsun bir dahaki sefere bu güzel eserleri tanıtabilirim. ☺️
Arkadaşları yolcu ettikten sonra kaldığım yurda geri döndüm. Yağmurdan dolayı diğer gezilebilecek yerlere gidemedik. Bir sonraki yazımda havanın güzel olduğu bir zamanda Avanos'ta bulunan Yaşayan Müze, Saç Müzesi ve tarihi çömleklerin bulunduğu Yeraltı Güray Müze gibi bir çok yeri siz değerli Steemit ailesine tanıtacağım. Özellikle Saç Müzesi' nin hikayesini duyunca çok şaşıracaksınız.
Yazımı okuduğunuz ve beni desteklediğiniz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın. ☺️
#steemit-turkiye #steemexclusive #tr #turkey

Sort:  
 2 years ago 

Çok güzel yerler bende görmek istiyorum. Kısmet olursa yakında görüşürüz 😊

Gelirseniz gezeriz daha nice güzel yerler var. Gelmenizi bekliyorum :)

I follow your posts, you have really positive content, I would be happy if you enter my profile and follow 😊

Murat, bu gezinti biizmle paylaştığın için teşekkür ederiz. Yazılarında farklı etiketler kullanabilirsin,

Örneğin bu yazı için #travel etiketini kullanman diğer küratör hesaplarından oy almanı sağlayabilir🙏

Ayrıca gün içerisinde yaptığın aktivşteleri paylaştığın zaman, başlık kısmında ve etiketler de #thediarygame etiketini kullanabilirsin.

Yani yaptığın paylaşıma göre etiket seçersen oy alma şansın artacaktır.

Aşağıda verdiğim linki incele, verilen etiketler ile paylaşım yaparsan, oy alma şansın artacaktır. Etiket ile konuniçeriğinin uyumlu olması gerekir, örneğin bir yemek yaptın bunun tarifini verdin, #food etiketi kullan. Bunun gibi içerik ve etiketler uyumlu olması gerekir 🙏

https://steemit.com/curatorteamapplication/@steemitblog/steemit-update-april-29th-2022-community-curators-for-may

Yapmış olduğunuz bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim bir dahaki paylaşımlarımda bunları dikkate alacağım. :)

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60946.76
ETH 3395.14
USDT 1.00
SBD 2.57