Misafir hazırlıkları

in Steemit Türkiye3 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar. Bugüne annem misafir çağırmış. Tabii ki bize de hazırlık yapmak düştü. Sabah yedi de uyandım. İlk iş kek hazırlamak oldu. Yarım saatte keki yapıp fırına sürdüm. O saatte kek yaparsam tabii ki fırın ayarına bakmamış olurum ve değişik bir kek çıkar ortaya. Fırının üstü açık altı kapalı olduğu için kekin önce üstü pişti. Üstü pişip altı pişmeyince alt-üst açık olmadığını fark ettim ve üstünü kapatıp altını açtım. Bu yüzden biraz tuhaf bir kek oldu. Halbuki tam tarife göre yapmıştım. Limonlu tarçınlı kekim hüsran oldu diyebilirim.
Annem de uyanır uyanmaz hamur mayaladı. Keki fırınladıktan sonra haşhaşlı çöreğe başladık. Annem hamuru yuvarlak parçalara ayırdı. 8 beze oldu. Hepsini tek tek merdane ile açtı. Ve üst üste dizdik. İki hamur arasına da haşhaş sürdüm. Sonra hamuru açma işi bitince hepsini biraz elimle inceltip uzunlamasına parçalara ağırdım. Her bir parçayı annem kıvırarak fırın tepsisine dizdi.

C8B26D1B-A0BE-4999-B5EA-1A266CFE7AB6.jpeg

Ardından fırına sürdük ve yaklaşık kırk dakikada pişti. Tabii ki biraz fazla pişti ama tadı baya güzel oldu.

05343000-65E2-4B27-A635-44F76606C383.jpeg

Haşhaşlıyı fırına verince ocağa mercimek koyup pişmeye bıraktık. Bu sırada ben de eve süpürge tuttum. Annem mercimek suyunu çekince içine bulgur ekleyip bir kaba almış. Ardından soğan, salça ve baharatla sosunu pişirmiş. Süpürge bitince ben de yarım demet maydonozu ince ince doğrayıp tüm malzemeleri karıştırdım ve elimle şekil vererek iki tabak mercimek köftesi hazırladım. Tüm işlerimiz bittikten yarım saat sonra zil çaldı ve misafirler geldi. Zamanlamamız süperdi ama benim için yorucu bir sabah oldu.

752FF7B4-0E40-4FB1-B81B-1B611F39BEDB.jpeg

Sort:  
 3 years ago 

Ellerinize sağlık☺️ Çok lezzetli gözüküyor. 🙂

 3 years ago 

Teşekkürler 😊

 3 years ago 

Çok lezzetli duruyor ellerinize sağlık 😊

 3 years ago 

Teşekkürler ☺️

Elinize sağlık afiyet olsun 😊

 3 years ago 

Teşekkürler ☺️

Ellerinize sağlık

 3 years ago 

Teşekkür ederim ☺️

 3 years ago 

ellerinize sağlık. 😋😋 Cok guzel gorunuyor hepsi 😊

 3 years ago 

Teşekkür ederim 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68168.17
ETH 3256.43
USDT 1.00
SBD 2.67