Steemit -Türkiye Yarışma #4 Mesleğinizi Tanıtın Ben Bir Öğretmenim .

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Herkese merhabalar. Bugün sizlere hazırlayacağım gönderi mesleğimle ilgili olacak.

İnsanların severek yaptıkları bir işlerinin olması büyük bir şans. Ben de bu şanslı insanlardan birisiyim.

Ben bir öğretmenim. Bu yıl mesleğimde 11. yılım. 11 yıldır büyük bir sevgiyle işimi yapıyorum.

2010 senesinde üniversiteden mezun oldum.

IMG_20210727_200540.jpg

IMG_20210727_200235.jpg

Mezun olur olmaz da öğretmenliğe başladım.
Türk dili ve edebiyatı öğretmeni olarak mezun olduğum lise de 1 yıl ücretli öğretmenlik yaptım. Oldukça eğlenceli bir yıldı. Bir zamanlar öğrenci olduğum okulda öğretmen olmak benim için farklı bir deneyim oldu.

3 yıl farklı okullarda ücretli öğretmenlik yaptım ve mesleğime bir yıl formasyon eğitimi için ara verdim.

Formasyon eğitimindeki sınıf yönetimi derslerimize gelen hocam mesleğimde dönüm noktası oldu diyebilirim.
Sınıfa girdiğinizde öğrencileriniz gözünüzün altından geçen sizi seviyorum alt yazısını okumalılar derdi. Siz ne kadar çok eğlenirseniz öğrencileriniz de o kadar çok eğlenir ve eğleniyorsa öğrenir derdi.

Gerçekten de bu derste bizler çok eğlenirdik ve en güzel şeylerşi eğlendiğimiz derslerde öğrendik.

Üniversite ve formasyon eğitiminde bir çok şey öğrendim ama beni en çok sınıf yönetimi dersinde öğrendiklerim etkiledi.

Ben de 2016 yılında geri döndüğüm meslek hayatımda en önemli hedefim öğrencilerimle eğlenmek oldu. En büyük amacım benim derslerimi iple çekmeleri, canları sıkkın bile olsa benim dersimde dertlerini unutmalarıydı.

2016 yılında piktes projesinde öğretmen olarak atandım. Suriyeli çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonunu sağlamak için 5 yıldır eğitim veriyorum.
Benim için harika bir tecrübe oldu. İlk 3 yıl ilkokul gruplarıyla çalıştım. Branşım gereği ilk kez ilkokulda görev alıyordum. Şunu söylemeliyim ki ilkokullarda çalışmak da harika.

Anne babalarından sonra en değer verdikleri kişi siz oluyorsunuz. Öğretmen olduğuma binlerce kez şükrettiğim üç yılımı geçirdim çocuklarımla. ( Öğrencilerimle)

Tabiki bu üç yılda bir sürü etkinlikler düzenledim.
Hiç sinemaya gitmemiş olan çocuklarım için sınıfı sinema haline getirdim. Çocuklarım için patlamış mısır bile hazırladım. Sonuçta patlamış mısır olmadan sinema olmazdı.

IMG_20210727_200256.jpg

Sonu sürpriz ödüllü okuma yarışmaları düzenledim.
Çocuklarıma kitap okuma alışkanlığı kazandırmak en önemli hedefimdi. Belki anlattığım bir çok şeyi unutacaklardı ancak kitap okuma sevgisini kalplerine koyabilirsem ileride okudukları her kitapta beni anacaklardı.

IMG_20210727_200757.jpg

IMG_20210727_200340.jpg

Bir çok insan tatili bol , çalışma saatleri düzenli diyerek öğretmen olmak istiyor ya da öğretmen olmayı düşünüyor. Benim tavsiyem eğer kalbinizde çocuk sevgisi, eğitim aşkı yoksa öğretmen olmayı hiç düşünmeyin. Bu iş gerçekten kalple yapılmalı. O zaman öğretmen olabilirsiniz. Aksi halde ne siz bu işten keyif alırsınız ne de bir öğrencinin kalbine dokunup yolunu aydınlatabilirsiniz.
Ayrıca öğretmenliğin temiz bir iş olduğunu da düşünmeyiniz. Her gün eve sanayiden çıkmış gibi bir önlük ve ellerle dönüyorsunuz.
IMG_20210727_200632.jpg

2019 senesinde il içi tayin ile eşimin çalıştığı liseye geçtim. Pandemi sebebiyle yalnızca ilk dönem okulda çalışabildim ama bu bir kaç aylık sürede bile asıl branşım olan lise öğretmenliğini çok özlemiş olduğumu anladım.

Elbette lisede de çocuklarım için farklı etkinlikler düzenledim. Ben hiç bir zaman sınıfa girip klasik bir şekilde dersini anlatan öğretmen olmadım. İyiki de olmadım.
Mesela en sıkıcı dil bilgisi konuları bile benim dersim de çok eğlenceli bir hal alabilir.
IMG_20210727_200729.jpg
Hal eklerini Haluk levent şarkılarından öğrendik mesela.

IMG_20210727_200411.jpg

Sınıfımız için panolar hazırladık.

Öğretmen olmanın eğlenceli yanlarından birisi de sınav yapmakmış. Öğrenciyken hiç sevmediğim o sınavlar öğretmenler için iple çekilen anlarmış.

IMG_20210727_200454.jpg

Bu meslekte olmayı nasip eden Rabbime her zaman binlerce kez şükrediyorum.

Ayrıca bir bayan olarak istediğim mesleği yapabilme özgürlüğünü bizlere armağan eden Atam'a da sonsuz teşekkürler.

IMG_20210727_204250.jpg

Sort:  

Meslegını çok güzel kaleme getirmişsin...Meslegını çok sevdıgın belli...başarın daim olsun Pinar🥰

Çok teşekkür ederim 🙏☺️

 3 years ago 

Çok güzel bir mesleğiniz var:)

Bence de ☺️😘

Başarılar

Teşekkür ederim

 3 years ago 

Mesleğini o kadar güzel anlatmışsin ki keşke bütün öğretmenler senin gibi olsa diye düşündüm. Öğretmenini seviyorsan o derste başarılısındir.
Güzel ve akıcı bir post olmuş ellerine sağlık

Teşekkür ederim. İnsan mesleğini severek yapıyorsa güzel şeyler ortaya çıkıyor ☺️🙏

quality post (1).png
Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-türkiye topluluğunda aktif olmaya devam edin :)

 3 years ago 

Öğretmenlik için yaratılmışsiniz, hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz ve nice gençlere geleceği için ışık oluyorsunuz. Sizin gibi bu işi kalbiyle yapan öğretmenlerin çoğalması dileğiyle.. Minnettarız sizlere 🤲🥰

Çok teşekkür ederim 🙏☺️

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63754.85
ETH 3055.95
USDT 1.00
SBD 3.85