Cennet çamuru tatlımız😋💯

in Steemit Türkiye3 years ago

Herkese iyi akşamlar dilerim
IMG_20211118_193454.jpg
🤗 bı süreden sonra güzel bı yazıyla tekrar aranızdayim. Yazılarımı umarım sıkılmadan okuyorsunuzdur. Ben olayları kısa öz geçip sizleri yazımı okurken sıkmamaya çalışıyorum. Verdiğim tariflerden de faydalanmanız için detaylı anlatıma giriyorum. Yaptığım tarifler yöresel yemekler oluyor genelde. Elimden geldigince güzel paylaşımlar ile gelmeye çalışıyorum sizlere.
Bugün sizlere son bı kaç gün içinde yaptıklarımı anlatacagim. Yani seve seve paylaşacağım sizlerle.
Dün sabah erkenden uyanıp biraz güzel bı kafvalti hazirlayayim dedim . Babam benim tostu mu çok sevdiği için arada söylüyor yap diye ama ben eriniyorum erkenden kalkıp tost yapmak için 😁
Ben tostu yumurtalı yapıyorum. Şahane oluyor. Tost makinesini hafif yağlayıp baharat eklediğimiz ve iyice çırptığımız yumurtayı yavaştan makineye döküp kapatiyorum 15 sn filan pişiyor. Alıp tost ekmeğine koyup kadarını filan ekliyorum.

IMG_20211117_124007.jpg
Sonra annemle biraz carsiy çıkalım dedik. Benim düğünüm yavaştan yaklaşıyor. Eksikleri filan yaptıralım çeyiz için dedik. İki tane dantelli çarşaf siparişi verdik. Bı ceyizde olmassa olmazlardan. 🤗
Sonra biraz gelinlikçiler bakalım dedik bı göz gezdirdim. Bu senin modelleri kapanıştaymıs.
Bende böyle bı model istiyordum. Kına girişi için. Tabiki 2022 modelleri daha güzel olur. Onları bekleyecem tam model kesinleştirmek için.
IMG_20211117_141557.jpg
Akşam eve gelip hızlıca karışık bir tepsi yemeği yaptık. Evde kıyma olmadığı için evden giderken kemikli et çıkarıp gitmiştik. Gelip o eti patcalayip kıyma yaptık. Sonrada bu uydurmasyon olan şahane yemek ortaya çıktı.
Screenshot_2021-11-17-23-14-33-506_com.whatsapp.jpg
Evett gelelim güzel bir tarife 😋
Kilis'in meşhur CENNET ÇAMURU
Size bugün meşhur tatlimizla geldim. Başlayalım.

IMG_20211118_191451.jpg
Kırılmış kadayıfı tereyağı ile kavuruyoruz. Yani pişiriyoruz. Bı taraftanda şerbetini yapıyoruz. Şerbet soğuyacak hafiften. Pişen kadayıfın üzerine şerbeti ekleyip birazda şerbet ile bisiriyoruz. Ama şerbet yavaş yavaş eklenecek 3 yada 4 seferde.
IMG_20211118_192913.jpg
Sonra tepsiye kadayıfı güzelce koyup kaşık yardımıyla çıkıntılı çıkıntılı yapıyoruz.
IMG_20211118_193323.jpg
Sonra üzerine kaymağı parça parça eliniz ile koyup en son üstüne pudra şekeri serpeleyip. Servise hazır hala getiriyoruz. Ben kaymak yemedigim için benimki sade olarak ayırtıldı. 🤗 Bu normalde bol fıstık ile olur ama malesef evde olan malzemeler ile yaptık. Geç olduğu için alamdik fıstığı 🤗😁
Bu muftesem ötesi yöresel tatlimizi sizlere sunmaktan mutluluk duydum. Denemeniz gereken bişey pişman olmayacaksınız. 😋💯
Evet arkadaşlar bugünkü paylaşımın bu kadar herkese tekrar iyi geceler dilerim. Ağzınıza sağlık 👋

Sort:  

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 3 years ago 

İnşallah yemek nasip olur 🤗

 3 years ago 

Memleketimize bekleriz yolunuz düşerse misafirim olun sevim hanım @svm038

 3 years ago 

Elinize sağlık 😊

 3 years ago 

Tşk ederim ☺️

Çok basit bir tarifi varmış.. hatta üzerine meyve eklenerek de yenilebilir.

 3 years ago 

Meyve buna pek yakışmaz ama deneme de bilir 😋☺️Çennet çamuru değilde başka bişey denebilir ismine 🤗

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 63773.27
ETH 2738.52
USDT 1.00
SBD 2.59