İnkübatör sterilizasyonu

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhabalar daha önce yazdığım bir yazımda sizlere inkübatörü tanıtmıştım. İnkübatörler bizim sektörde anne rahmini taklit ederek embriyo geliştirdiğimiz cihazlardır. Bu cihazların belirli periyotlarda steril edilmesi gerekir. Çünkü aşırı hassas olan bu meslekte embriyo dışında bir hücrenin üremesi istemediğimiz bir durum olur. Embriyo gelişimini de ciddi oranda etkiler. Sterilizasyon işlemi biraz uzun sürer ve bu esnada distile su, steril spanç ve temizlikte kullandığımız özel bir solüsyonla temizliği yapıyoruz. Özel solüsyonunu olmadığı durumlarda %70lik alkol hazırlıyoruz ama bu çok sağlıklı bir durum değil işlemimizi daha fazla uzatıyor çünkü alkol sonrası iyice temizlemek gerekir böylelikle o alkolden tamamen arınmış olması gerekir. Cihazımızın boş olduğundan emin oluyoruz. Cihazı kapatıyoruz ve sökülebilecek bütün parçaları söküyoruz.

05C7FAFD-BD22-4654-89A3-A569D9BC9CDE.jpeg

8FD7CF40-C665-41F2-8534-D2F26055B8F5.jpeg
Sonra bu parçaların hepsini özel solüsyon ile silip bekletiyoruz bu esnada ana cihazı da özel solüsyon ile siliyoruz daha sonra sildiğimiz o parçaları tek tek distile su ile yıkıyoruz. Bu parçaları tek tek kurutuyoruz tüm bu işlemler steril spanç ile yapılıyor ve ellerimizde muhakkak steril eldiven oluyor. Cihazı da distile su ile iyice siliyoruz bu işlemi bi kaç defa yapıyoruz ki özel solüsyonun bir olumsuz etkisi olmasa bile iyice silmek istiyoruz.

9776FEA8-A2E3-4B89-952D-7A72F87FFF4A.jpeg

677DCE2A-F0E3-45F3-95B6-69966B51452E.jpeg
Böylelikle cihaz açılıp kapanırken bile oluşmuş partikülleri iyice temizlemiş oluyoruz. Resimlerde görmüş olduğunuz partikül sebebiyle sterilizasyon yapmak zorunda kaldım yoksa bir ay önce zaten sterilizasyon yapmıştım.
Tüm temizleme işlemi ve iyice kurutma işlemi bittikten sonra parçaları tekrar yerleştirip kalibrasyon işlemini yapıyoruz ve 24 saat boyunca inkübatörün hiç bir kapağı açılmıyor,kullanılmıyor. Benim kullandığım bu masaüstü inkübatörde sterilizasyon kolay ama büyük su hazneli inkübatörlerde sterilizasyon tam bir kabus şahsen ben tüm gün boyunca bel ağrısı çekiyorum çünkü parçaları çok ağır.

Sort:  
 2 years ago 

👍🏽👍🏽

çalışma hayatınızda başarılar diliyorum. İşinize önem verdiğiniz ve böyle önemli bir olayın hazırlık süreçlerini bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum :)

Böyle bir aletin olduğunu sayenizde öğrenmiş olduk :)
Bu tarz bilgilendirici içerikleri sıklıkla bekliyoruz.

Bilgi

gönderilerinizde içeriğinizin daha kaliteli görünmesi için, paragraf aralarına boşluk bırakabilirsiniz. Resim ve pargrafları birbirinden ayırmak için <br> kodunu kullanabilirisniz. bu şekilde görselliği yüksek rahat okunabilen bir gönderi hazırlamış olursunuz.

Fotğraflarınızın altına <sub> İnkübatör </sub> kodunu kullanarak alt bilgi ekleyebilrisniz.

Asıl ben verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim dikkat edeceğim

Rica ederim ne demek 😊🙏

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

 2 years ago 

Ne güzel detaylı bir anlatım olmuş. Aslında bilmediğimiz ne kadar çok cihaz var. İşinize gösterdiğiniz özen buradan bile belli oluyor😇

Çok teşekkür ederim ☺️

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60814.60
ETH 2715.64
USDT 1.00
SBD 2.44