Beton Numunesi Nasıl Alınır?

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhaba arkadaşalr nasılsınız umarım iyisinizdir?

Bugün sizlere yaptığım işlerden bir tane örnek göstermek istiyorum. Ben DSİ nin laboratuvar biriminde görev alıyorum. Laburatuvar olarak amacımız yapılan işlerin kalitesini kontrol etmektir. Yaptığımız işlerde görsellliğe önem verdiğimiz kadar, yapılan işin kaliteli olmasınada özen gösteriyoruz. Bu yüzden sık sık yapılan işler ile ilgili numuneler alıp çeşitli deneyler yapıyoruz.

Bugün sizlere iş yerinde aldığımız betonun numunelerinin nasıl alındığı hakkında bilgi vereceğim. Beton numuneleri almamızdaki amaç, betonun kalitesini ölçmektir. Aldığımız bu numuneler üzerinde gerçekleştireceğimiz dayanım testleri ile yapılan imalatı kontrol etmiş olacağız. Yapılan imalatta herhangi bir sıkıntı var ise bu dayanım testi sonucuna göre müdahale edeceğiz.

Yaptığımız tüm işlerin teknik şartnameleri bulunmaktadır. Bu şartnamalerde yapılacak olan işin niteliği hakkında bilgi verilmektedir. Yapılan tüm işlerimizde genellikle 50 metreküp beton için 1 set(6 Adet) küp numune alınmaktadır. Aldığımız bu numuneler, 7 gün ve 28 gün olmak şartıyla laboratuvar ortamında su içeriisnde bekletilir. Test günü gelen numunlere Beton basınç dayanım testi uygulanır.

Çıkan sonuçlar değerlendirilerek ilgili kişilere bilgi verilir. Yapılan imalatta herhangi bir kusur bulunması dahilinde, yapılan imalatın kaldırılıp yerine tekrardan yeni imalatın yapılması istenir. Tüm işlerimizde bu hassasiyeti gösterdiğimiz için yaptığımız imalatların kalite açısından herhangi bir sıkıntı bulunmamaktadır.

Yapılacak olan imalattan alınan beton numunesi örneğini aşağıda detaylı bir şekilde anlattım.

Adım 1

Beton numunesi almak için gelen mikserden, el arabasına bir miktar beton karışımı alıyoruz.

giphy.gif

Adım 1


Adım 2

Beton karışımını yere dökersek, içerisindeki suyu toprak emer ve doğru bir numune alımı olmaz o yüzden el arabası kullanıyoruz. El arabasına aldığımız bu beton karışımını, numuneleri alacağımız yere götürüyoruz.


giphy (5).gif

Adım 2


Adım 3

Önceden hazırladığımız ve iç kısımlarını kalıp yağı ile yağladığımız kalıplarımızı 2 kadame şeklinde beton karışımı dolduruyoruz.


giphy (3).gif

Adım 3


Adım 4

Doldurduğumuz kalıpları bir demir şiş yardımı ile,her kademeyi 25 kez şişliyoruz. Buradaki amaç betona vibrasyon verip kalıp içerisinde boşluk kalmamasını sağlamaktır.


giphy (6).gif

Adım 4


Adım 5

Demir şiş ile şileme işini yaptıktan sonra, plastik bir tokmak ile kalıbın içindeki betonun iyice oturması için 4 tarafından vurarak, betonun iyice yerleşmesini sağlıyoruz.


giphy (7).gif

Adım 5


Adım 6

İlk kademe beton için tüm kalıplara aynı işlemi uyguladıktan sonra. Kalıpların içe 2 kademe betonu dolduruyoruz.


giphy (9).gif

Adım 6


Adım 7

2.kademe betonları doldurduktan sonra tekrardan 25 kez betonu şişleyip kalıpları tokmaklıyoruz. Betonun kalıp içine iyice yerleştiğinden ve boşluk kalmadığından emin olmalıyız.


giphy.gif

Adım 7


Adım 8

Doldurduğumuz kalıpların üstünde biriken fazla betonu almak ve düzleştirmek için bir mala kullanıyoruz. Betonun üst yüzeyini iyice düzelttikten sonra, 24 saat boyunca aynı yerde muhafaza ederek. Daha sonra laburatuvar ortamına getiriyoruz.


giphy (11).gif

Adım 8


Evet arkadaşlar beton numunesi alım sürecini görsel olarak sizlere aktardım. Umarım sizler için faydalı bir içerik olmuştur. Sizlerden ricam yaptığınız imalatlarda , beton firmasından bu şekilde numune almasını isteyin ve sonuçların sizin tarafınıza iletilmesi konusunda ısrarcı olun. Beton üretimlerimde genellik bir çok hile yapılmaktadır.

Yapılan bu hilelerin önüne geçmek için, ülkemizde yapı denetim firmaları, bu beton santrellerini sürekli kontrol edip, belli aralıklar ile numuneler alıp testler gerçekleştirirler. Beton üreten tüm firmalarda olması gerek bir takım belgeler bulunmkatadır. Bunlardan en Önemlisi TSE belgesi ve G uygunluk belgesidir. Bu belgeleri temin etmeyen firmalara cezai işlem yapılmaktadır.

Bugünlük anlatacakalrım bukadardı arkadaşlar bir sonraki gönderide görüşmek dileğiyle Hoşçakalın..

Gönderiyi okuduğunuz için teşekkür ederim....

Bilgi

Tüm Fotoğraflar ve Vidolar Huawei P Smart 2019 Telefonumdan Çekilmiştir.Tüm fotoğraf ve Videolar bana aittir.
Oluşturulan gifler, giphy sitesi aracılığı ile oluşturulmuştur. Oluşturduğum giflere https://giphy.com/channel/habercitr adresinden ulaşabilirsiniz.

Steemit platformuna gif yüklemek istiyorsanız, oluşturacağınız gif ler 7 saniyeyi geçmemelidir. Aksi takdirde boyut olarak 10 MB yi aştığı için gifleriniz yüklenmeyecektir.


#club100 #fintech #business #steemexclusive #turkiye #steemit-turkiye #tr

Sort:  

Allah kolaylık versin kardeşim

Allah razı olsun abim :)

Your post has been successfully curated by our team via @chiabertrand at 70%. Thank you for your committed efforts, we invite you to do more and continue to post high-quality posts for a chance to win a valuable upvote from our curating team and why not be selected for an additional upvote later this week in our Top Seven

Note: Always use the tag #fintech to quickly access your post
 2 years ago 

Bilgilendirici bir paylaşım. Siz biraz iş gereği içli dışlısınız beton mikserlerin içini tuz ruhu kullanarak mı temizliyorlar.

Tuz ruhunu hiç duymadım, ama genellikle özel sıvılar var asitli temizlik için onu kullanıyorlar, eğer mikser içindeki beton katmanı çok kalınsa, mikserin içine girip hilti ile içerideki beton katmanını kırıyorlar 🙏

 2 years ago 

Paylaşım için teşekkürler

Rica ederim 😊🙏

Best post

Thank you 🙏

 2 years ago 

Kolay gelsin ✌🏻

Çok teşekkür ederim 🙏🙏

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 56587.45
ETH 2991.05
USDT 1.00
SBD 2.15