Kendinden Kendine Koçluk Serisi 5.Bölüm- tr-charity10

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Merhaba Steemit Türkiye Ailesi,

Kendinden kendine koçluk serimizin bu bölümünde engeller ile ilgili sorular ile yolculuğumuz devam ediyor.

Kişi kendini tanıdıkça hayatındaki zorlukların üstesinden kolaylıkla gelir. Kendini tanımayan kişi, ailenin, toplumun bilinçaltına kodladıkları bir yaşamı yani kendi yaşamlarını değil, başkalarının yaşamını taklit eder. Bu yüzden çoğu insan mutsuz ve hayattan zevk almadan günlerini geçirir.

IMG-20210703-WA0003.jpg

Kişi bunun farkına vardığı andan itibaren gerçek kendine ulaşmaya ve "ben ne istiyorum?" sorusu ile yoluna devam eder. Bu soru "ben ne istersem o olacak " , "sadece benim istediğim başkasının isteği önemli değil" anlamına gelmiyor. Bazen danışanlarım kendilerine değer vermeyi egoistlik ile karıştırıyor ve kendilerine değer vermeyi egoist bir davranış olarak yorumluyor. Çünkü ailesi ve çevresi ona önce "başkalarına değer vermelisin " dediği için kendine değer vermekten çekiniyor. Kişi kendine değer vermeye başladığı anda herkese değer verip, değer görmeye başlıyor. Bu soruların amacı da kişinin kendi gönlünün üzerine örtüğü kara perdeleri tek tek kaldırıp atıp, gönlündeki duyguların tamamen açığa çıkması için bir anahtardır. Gönlünü tamamen gören kişi herkesin gönlüne ulaşabilir. Huzurlu hisseder ve huzuru etrafına hissettirir.

IMG-20210703-WA0008.jpg

Sorular

1 - Yeni bir sen olmak için engellerini nasıl fark edebilirsin?

2 - Şu anki engellerine odaklanıp 3 temel engelin nelerdir?

3 - Bu engellerle yaşamak sana nasıl hissettiriyor?

4 - Bu engellerle yaşamaya devam edersen 5 yıl sonra kendini nerede görüyorsun?

5 - Bu engellere "evet" derken nelere hayır diyorsun?

Her zamanki gibi soruları ve cevaplarını yazarak çalışmanızı tavsiye ediyorum. Bu dünyaya gönderilme sebebimiz devamlı stres,korku,telaş ve üzülmek değil. Bu dünyaya içimizdeki değerin farkına varıp, huzurlu ve mutlu bir şekilde yaşamak için gönderildik.

IMG-20210703-WA0007.jpg

İhtiyacı olan herkesin tamamen negatif duygu ve düşüncelerden arınıp anda huzuru,neşeyi hissederek hayatlarını yaşayabilmelerini diliyorum.

Gönlümden gönlünüze huzur gönderiyorum. Huzurunuz daim olsun.

Sort:  
 3 years ago 

Ne istediğimizi bilmek ve onu istemek ve istemeyi bilmek önemli olan değil mi bu hayat bizim ve bizim istediğimiz şekilde şekillenir. Hayat bize kolaylıkla gelir ve mutluluğu getirir. 😍😊 Ellerine sağlık canım 🤗

 3 years ago 

Herkes ne istediğini gerçek anlamda bilebilir sıkıntı kalmayacak. Teşekkür ediyorum 🙏🏻🥰

Çok teşekkürler Gülşen hanım. İnşallah daha huzurlu olacağımız günler gelecek. Özellikle benim ayrıca ihtiyacım var. Güzel bir yazı olmuş. Sıkılmadan okudum. Bu arada çiçekler çok güzel. :)

 3 years ago 

Beğenmenize sevindim 😊 Huzurunuzu kolaylıkla bulmanızı diliyorum 🙏🏻Teşekkür ediyorum

 3 years ago 

Evet gerçekten önemli bazen hayatta başkalarının istediğine göre yaşıyoruz ve bı noktaya gelince bu patlama oluyor.İnsan kendisine ben ne istiyorum demeli. Güzel bilgiler için teşekkürler

 3 years ago 

Sizin için güzel bir farkındalık olmuş 👏Kendimiz için yaşamayı bırakıp başkaları için yaşıyoruz. Buda birikince doğal olarak öfkeye dönüşüyor

Very nice place

 3 years ago 

Thank you 🙏🏻

Cümlemizin huzuru daim olsun. Emeginize saglık.

 3 years ago 

Amin🙏🏻Teşekkür ediyorum 🥰

 3 years ago 

Bu seriye bayılıyorum. Keşke bu seri için bildirimleri aç seçeneği olsa da hiç kaçırmasam😍😍

 3 years ago 

Çok teşekkür ediyorum 🙏🏻🥰

Kendi istediğimi genelde ön planda tutmaya çalışıyorum..Olduğu kadar..

 3 years ago 

Okuduğunuz kitaplar ve yorumlarınızda bu hissediliyor 😊Ne mutlu size değerli olduğunuzu fark edebilmişsiniz🥰

 3 years ago (edited)

Bazı öğretiler nasıl yanlış. Bunu yaşayarak öğreniyoruz ve farkına varasiya kadar sıkıntılarını çekiyoruz. Ben demenin, kendi düşüncelerine öncelik tanımanin hepsinin yanlış olduğu söylenen bir toplumda yaşıyoruz..:(

 3 years ago 

Bilinçli olarak insanlara bunlar öğretildi. Kişiler değerlerini kaybetsinler diye ki çok az kişi kendini değerli hissediyor. Bizim de görevimiz herkesin değerli olduğunu anlatmak ve hissettirmek ❤️

Selamlar, güzel bilgilerle donatmışsınız. Teşekkürler.
Koçluk serisini beğendim devamının gelmesi dileğiyle.

 3 years ago 

Beğenmenize sevindim. Katkı olmasını diliyorum 🙏🏻Teşekkür ediyorum

 3 years ago 

Zaten yaşamımızı başkasının yaşamı üstüne kurduğumuz için mutsuz olmuyor muyuz çoğu zaman .. güzel yazı için teşekkürler devamını zevkle okuyacağım

 3 years ago 

Teşekkür ediyorum :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68625.09
ETH 3746.53
USDT 1.00
SBD 3.76