Kendinden Kendine Koçluk Serisi 2.Bölüm

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba Steemit Türkiye Ailesi

Kendi kendine koçluk serisi 1.bölümü okuyup soruların cevaplarını umarım yazarak çalışmışsınızdır. Günlük yaşantımızın temposu içerisinde kendimiz ile ilgilenmeye zamanımız kalmıyor. Kendi duygularımızın bile tam olarak farkında olamıyoruz. Zihinler konuşmalar ile o kadar meşgul ki kişi ne hissettiğinin farkında bile olmuyor.

IMG-20210529-WA0005.jpg

Bu seriyi hazırlamak istememdeki amaç; kişi kendinin farkına varabilsin ve önce kendini tam olarak tanıyabilsin. Tabi ki her zaman seçim kişiye aittir. Hepimiz şu an ne yaşıyorsak seçimlerimizin sonucunu yaşıyoruz.

IMG-20210526-WA0052.jpg

Kendini tanımaya başlayan insanlar çevrelerindeki insanları da tanımaya başlıyorlar. Sorun yaşadıkları kişiler ile neden sorun yaşadıklarını fark edip davranış şekillerini değiştirmeye başlıyorlar. Kişilere olan bağımlılıklarının sebebini öğrenip, kendilerine zarar veren insanları hayatlarından daha kolay, acı çekmeden çıkarabiliyorlar. Etrafa karşı net sınırlar çizip, kendi alanına gereksiz müdahalenin önüne geçmiş oluyorlar.

Tekrar hatırlatma yapmak istiyorum. Bir defteriniz olsun ve soruları yazıp altına cevaplarını yazarak bilinçaltınızı iyice açığa çıkararak kendinizi daha iyi yorumlayabilirsiniz.

##SORULAR

1 Hangi hisler sana ağır geliyor?

2 Hangi hisler seni aşağıya çekiyor? Yani negatif hissetmene sebep oluyor?

3 Hangi davranışlarını değiştirmek istiyorsun?

4 Şu anki davranışlarına odaklanır mısın? Nasıl davranıyorsun?

5 Kendine dışarıdan bakarsan davranışlarını nasıl yorumlayabilirsin?

IMG_20210525_105508.jpg

Bu beş sorunun cevapları kendinizde rahatsız olduğunuz ve değiştirmek istediğiniz ama kendinize itiraf edemediğiniz yada farkında olup yüzleşmekten korktuğunuz davranışlarınızı ortaya çıkarmanız için hazırlanmış sorulardır.

Kendinden kendine koçluk yolculuğunu tamamladığınız zaman ,yolculuğa çıktığınız kişi olmayacaksınız. Sizi huzursuz eden, mutsuz eden duygularınız ile yüzleşip negatif alandan daha çabuk çıkmayı da öğreneceksiniz. Öğrendiğim bilgileri paylaşarak herkesin kendi değerini bilerek huzurlu alanda yaşamayı öğrenmesi için bilgiyi paylaşmaya niyet ettim.
Dilerim ki ihtiyacı olan herkese bu bilgiler ulaşır. Seçim her zaman kişiye aittir.

Huzurlu,keyifli günler hepimizin olsun.

(Resimler bana aittir?)

Sort:  
 3 years ago 

Kendimi bulmayı sağlayan güzel sorular. Sordum ve cevapladım. Şifa olmasına niyet ediyorum 😊🤗 Ellerine sağlık 🤗

 3 years ago 

Şifa olsun🥰 Teşekkür ediyorum :)

 3 years ago 

Kişi kendiyle yüzleşmeye geçtiği zaman çorap söküğü gibi gerisi geliyor ve bence şifa başlıyor.

Emeğinize sağlık güzel bir post.. 👏👏

Iyilesme insanın kendisini tanıyıp olumlu ve olmsuz tüm davranışıyla beraber kendini sevmesinden geçiyor...Çok güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık

 3 years ago 

Teşekkür ediyorum 🙏🏻❤️

 3 years ago 

Sorularla bir türlü yüzleşemiyorum, bolca zamanımız olmasına rağmen. Hazır mı hissetmiyorum acaba 🤭

 3 years ago 

İşin en zor kısmı insanın kendisi ile yüzleşmesidir.Zamanı gelince başladığın anda devamı gelir😊

 3 years ago 

Üçüncü soru dışındakileri yanıtlamak bana zor geliyor açıkçası :(

Emeginize saglik 🙏

 3 years ago 

Bu seri yazılar ile farklı bir bakış açısı kazanıyoriz teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 68516.58
ETH 3713.75
USDT 1.00
SBD 3.74