Çocuklarımın Anneler Günü Hediyesi

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Merhaba Steemit Türkiye Ailesi

Çocuklar anneler günü hediyesi olarak bana hediye almışlar. Bana fark ettirmeden süpriz yapmaya çalıştılar ama çok gizli yapamadılar. Çünkü ödemeyi benim kartımdan yapmışlar :)) Emirhan çok iyi sır tutar. Bir kaç kere ona sordum ;" süpriz mi yapacaksınız hesabımdan para çekilmiş" dedim. "Abime sorabilirsin yanlışlık olmuştur" dedi.

En sonunda sipariş geldi ama yanlış fidanı göndermişler. Zeytin ağacı fidanı geldi. Çocukların hediye almayı düşünmeleri beni çok mutlu etti. Emirhan Ardıç Bonsai beğenmiş ve o gelmediği için çok üzüldü. Furkan tekrar aldığı yer ile iletişime geçti ve Ardıç Bonsai de geldi.

IMG_20210616_151630.jpg

Bu fidanları çok sulamamak gerekiyormuş. Bende gün aşırı suladım ama yerlerini mi beğenmediler bilemiyorum solmaya başladılar. Yerlerini değiştirdim ve bu sefer yaprakları dökülmeye başladı. Saksılarını değiştirmem söylendi. Saksı küçük olduğu için de olabilir dediler. Anlamadığım bu fidanlar satılan yerde bu şekilde tutuluyor.

İki tane saksı aldım. Özellikle bahçe toprağı kullanmam gerekiyormuş. Ben hiç anlamıyorum çiçek işlerinden ama çiçekleri çok seviyorum. Bilenler ne söylediyse yaptım. Saksının diplerine toprak koyup fidanları toprağın üzerine oturttum.

IMG_20210616_151841.jpg

Fidanları küçük saksıdan çıkarıp toprağa yerleştirdim. Üzerini dolduracak şekilde toprak koydum.

IMG_20210616_152712.jpg

Arkadaşım akşamdan muz kabuğunu suya koy ve o sudan bir iki kaşık köküne dök dedi. Onu da yaptım. Şifa enerjileri ile de çalışma yaptım. Ben onlardan umutluyum. Tekrar yemyeşil olmalarını diliyorum.

IMG_20210616_152109.jpg

Bu konuda her bilgiye açığım. Size göre yapmam gereken başka bir şey varsa yorumlarda paylaşırsanız sevinirim.

Keyifli,huzurlu, sağlıklı günler hepimizin olsun.

Sort:  

Ne güzel bir hediye düşünülmüş,pek bilgiye sahip değilim malesef..

 3 years ago 

İlk defa süpriz yaptılar 😄 Teşekkür ediyorum

Başlangıç diyelim😀

Benimde ne yazik bilgim yok bu konuda...ins yeşerirler yine.🙏

 3 years ago (edited)

Hediyeleriniz çok güzelmiş. Sizin sevginizle canlanacagina eminim. Yerinden memnunmu, su istiyor mu diye sarkacinizla sorun isterseniz. Siz tabi daha iyi bilirsiniz ama ..

 3 years ago 

Ümidim halâ var. Sarkaça sorarak şu anki yerlerini belirledim. Benim çalışma masamı seçtiler 😊Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum 🙏🏻🌺

 3 years ago 

Rica ederim. 🤗

harika 😍

 3 years ago 

Teşekkür ediyorum

Aslında o kadar anlamlı hediler ki 🤣bakarsan bağ olur bakmazsan hemen anlaşılır. Bence siz bir çiçekçşye giderek vitamin alın onlar en iyisini bilirler 🙏

 3 years ago 

Çiçekci bir teyze var ona soracağım

 3 years ago 

Kısmetlisiniz 😊

 3 years ago 

Şükürler olsun 🙏🏻🌺Eşim özel günlere duyarlı değildir. Çocukların süpriz yapması beni mutlu etti. Bu alışkanlıklarını sürdürmelerini diliyorum. Sevdikleri insanlara da bu şekilde mutluluklar yaşatmalarını ve yaşamalarını diliyorum 🙏🏻❤️

Hediyeleriniz çok güzel 😇
Saksıda kullandığınız toprak, suyu çok tutar mı bilmiyorum ama sürekli ıslak nemli kalmamasına dikkat edin. Kökler aşırı nemde çürümeye başlar yoksa. mesela havaların sıcaklık durumuna göre bile sulama sıklığını değiştiriyorum benimkilerde.. Çok su, az sudan daha çok zarar veriyor köklere.. Genelde kuru kalırsa ve alt tabağından sulamaya çalışırsanız daha iyi olacaktır.

çiçek veya ağaç bakımı benim tecrübe ettiğim kadarıyla sabit bir prosedürü yok. Kolay gelsin..😇😇

 3 years ago 

Tabaklarına su koyayım. Bir gün su verip bir gün vermiyordum. Bilgiler için teşekkür ediyorum.

Rica ederim. Siz kökleri yeni toprağa alışana kadar bi süre azar azar üstten de devam edin yinede 😇

 3 years ago 

Bonzai türleri cok derin saksıları sevmiyorlar diye biliyorum. Ben de farklı bakiyorum. Sulama yaparken cesme altında bolca sulayip suyun drenajlarindan akmasini sağlıyorum. Komsum verdiğinde derin saksidaydi suan sig saksida ufak yaprak vermeye başladı bile.

Bonsai saksıları pahali diye kendim firin çömleginse yaptim. Sutlaclik olan boyda değilde onların biraz daha genis olanini islatarak tornavida ile iki delik açtım sonra susleme vs derken bonzai saksisi gibi oldu. Senin ki de bonzai turu ise youtube de bir cok aydınlatıcı video var ulaşabilirsin. Umarım hepsi sağlıkla büyürler 🥰
20210524_212057.jpg

20210524_194121.jpg

20210524_183236.jpg

20210523_204716.jpg

 3 years ago 

Yorumun için teşekkür ediyorum. Youtubedan araştırayım. Sanki bazı dallarında yeşillenme başladı.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 64689.90
ETH 3450.92
USDT 1.00
SBD 2.50