İslim Kebabı/Kürdan Kebabı

in Steemit Türkiye2 years ago

Merhaba arkadaşlar
Bugün sizlere tam bir misafir yemeği ile geldim.
Sanırım patlıcan sevmeyen yoktur. Ben çok seviyorum. Hatırlıyorum da eskiden babaannem haftada en az 2 kez patlıcanla yemek yapardı galiba çok yediğim için çok seviyorum. Kızartması, yemeği herşeyi ile çok lezzetli :)

D9579C4A-861E-499F-9A18-DF615D9A0529.jpeg

Sizlere daha özenli hazırladığım bir gün tekrar fotoğraflayıp post yazacağım. Bu gerçekten bebeğim durmadığı için aceleyle yapıldı fotoğraflar ve sunumu tam istediğim gibi olmadı.

Ben bugün 3 kişilik yaptım. Size de öyle tarif vereyim istediğiniz ölçüde patlıcan ve kıymayı arttırıp azaltarak ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler
3 adet patlıcan (uzun ve düz olmalı)
500 gr dana kıyma (orta yağlı)
Tuz
1 büyük boy soğan
4 adet sarımsak
8 yemek kaşığı galeta unu
Baharatlar ( kimyon, karabiber, pulbiber, tatlı toz biber )
Salça
Zeytinyağı
Kürdan

Tarifi
Önce köftemizi hazırlayalım. Soğan sarımsak beraber robottan güzelce çektim. Kıymaya ekleyip tuzunu baharatlarını ve galeta ununu ilave edip güzelce harmanlayıp dinlendirmek için dolaba kaldırdım.

B541D946-E35C-4AEF-A30C-59DBE0F8E3A2.jpeg

Sonrasında patlıcanları yıkayıp soydum. İnce ince kesip tuzlu suda acısını çıkarmasını bekledim.

D3873EEF-45C1-40BC-B8C4-4C1677FA0E9A.jpeg

Patlıcanlarımı kurutup kızarttım. Sonrasında köftelerime yuvarlak misket şekli verip onlarıda kızarttım. İki patlıcanı artı şeklinde koyup ortasına köfte koydum ve sardım kürdanla birbirlerine tutturup domatesle de süsledim. Kalan köfteleri de aralara koydum. Salçalı suyunu da ekleyip 180 derecelik fırında yaklaşık 20 dakika kadar kontrollu pişirdim.

4675BECD-2335-46D6-8692-41FDA9D77716.jpeg

4722CC44-326E-4E70-97DA-63C96E3C6466.jpeg

Pilavla, makarnayla hatta çorbayla bile sunulabilecek harika bir ana yemek tarifi. Biraz uğraştırıcı bir yemek olsa da kesinlikle değer Hem göze hem de mideye hitap ediyor. Hemen arkasına da şerbetli bir tatlı varsa daha ne olsun :)

Denemek isteyen arkadaşlarıma şimdiden afiyet olsun ve kolay gelsin değerli vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim bir başka postta görüşmek üzere hoşçakalın 🌸

Sort:  

merhaba kaliteli seçmek isterdik fakat club5050 statütüsüne uymanız için son bir ayda sp yapmanız gereklidir.

 2 years ago 

Merhaba, hemen sp yapıyorum :)

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58394.86
ETH 2618.86
USDT 1.00
SBD 2.39