Steemit-Türkiye Yarışma #10/ İstanbul

in Steemit Türkiye2 years ago

Herkese merhabalar, dedim ki madem ki yarışma var günlük postumu yarışmayla alakalı atayım dedim.

Her ne kadar şikâyet etsem de İstanbul'da yaşamaya devam ediyorum fakat İstanbul'u komple anlatmaya bir iki post yetmez sanırım kitap yazmak gerekir😅 ben bir kaç yerden bahsedeceğim sizlere sadece zaten çocukluğumdan beri yaşadığım bu şehirde benim hala görmediğim yerler var☺️

Öncelikle Üsküdar'dan başlamak istiyorum. Üsküdar İstanbul'un en eski semtlerinden birisi tarihin ve modern dünyanın harmanlandığı bir tarafında boğaz köprüsü, diğer tarafında kız kulesi ve Selimiye kışlası. Ben nişanlımla tanıştıktan sonra onun Üsküdar'da yaşamasından dolayı sık sık gitmeye başladım ve gerçekten güzel ve yaşanılası bir yer.
IMG_20211110_220244.jpg
Burası dün bir kahve içelim diye gezerken nişanlım @busraye nin tavsiyesiyle oturduğumuz kafe. Merdivenlerden giderken hoşuma gitmişti daha gerçekten kafenin pastaları, çayı, kahvesi de güzeldi, yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim ☺️
IMG_20211110_221125.jpg
Sahilde deniz feneri ne doğru yürürken yapay olarak ışıklandırılmış bu ağaç ilk gördüğümde çok ilgimi çekmişti dün de yanından geçerken sizler için bir fotoğrafını çekmek istedim🤗
IMG_20211110_220937.jpg

IMG_20211110_221619.jpg

IMG_20211110_220558.jpg

IMG_20211110_221409.jpg
Buralarda Üsküdar sahilden bir kaç kare. Havalar soğuk olduğu için çok fazla kalabalık yok fakat yaz aylarında epey yoğun oluyor buralar. Özellikle sahil boyunca uzanan kafelerde deniz ve kız kulesi manzarası eşliğinde keyifli zaman geçirebilirsiniz. Sabah kahvaltı için güzel bir seçenek Üsküdar, özellikle askadar cafe de serpme kahvaltı ve manzara gayet hoş bir seçenek 🤤

Üsküdar büyük bir ilçe ben daha çok sahil kısımlarında zaman geçirdiğim için iç tarafları hakkında çok bilgi veremeyeceğim, belki de oralar hakkında bir başka arkadaşımız bir post hazırlar 😅

IMG_20211110_221146.jpg
Sahilde göze hemen batan bu deniz fenerinin bizim için yeri çok derin. Nişanlımla ilk buluşmamızın sonunda buraya gelmiştik hava soğuktu ama onun gözleri içimi ısıtıyordu🥰 ikimizde sevmiştik burayı ve Üsküdar sahilde zaman geçirdikçe sık sık bura uğrar olmuştuk. Ben burayı daha anlamlı kılmak istediğim için evlilik teklifini de burada yapmıştım ☺️

IMG_20210714_232903.jpg
Artık ikimiz içinde daha değerli bir yer bu deniz feneri tabi ki dışarıdan bakan insanlar dikkat bile etmeden geçiyor olabilir ama bizim için manevi değeri var🤗

IMG_20211110_222315.jpg
Üsküdar denildiğinde akla ilk gelen yer belki de kız kulesidir. Hakkında bir çok efsane olan bu kule tüm ihtişamıyla geçmişten günümüze gelmiş ve orada duruyor. İstanbul'u turistler yaşadığı için biz gidip görmedik elbette içerideki fiyatlar caydırıcı oluyor ama kıyıdan izlemesi bile keyifli bir yapı.
IMG_20211110_223331.jpg

IMG_20211110_222519.jpg
Bu da sahilde yürürken gördüğümüz rengarenk motorlar😁 fotoğraf açısı için kusura bakmayın hava soğuktu çok oyalanamadım😅

IMG_20211110_222958.jpg

IMG_20211110_223004.jpg
Hareme doğru ilerlerken bizi karşılayan yat limanı. Bu bölgede cok fazla "kap kamp sandalyeni, termosunu boğazın keyfini çıkarın." alanı mevcut, birçok kişiyi kamp sandalyesiyle sahil yolunda görebilirsiniz. Tabi ki buralarda da yaz aylarında yer bulmak hayli zor.

images (17).jpeg
Kaynak
Biraz daha ilerlediğinizde Harem otogarı ve Selimiye Kışlası var onların fotoğraflarını çekmedim fakat gece Selimiye Kışlası'nın görüntüsü muazzam olduğu için sizler için bulup paylaşmak istedim.

En başta da dediğim gibi İstanbul'u tek bir postta anlatmak mümkün değil, sadece bir ilçesinin bir kaç mahallesini anlatabildim umarım ki beğenmişsinizdir ☺️ daha detaylı bir Üsküdar paylaşımı yapan bir Üsküdar sakini de olur belki kim bilir🙄 değil mi @busraye 😁

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 57030.30
ETH 2858.42
USDT 1.00
SBD 3.62