⚡Club100 || Trafolu Led Işık Yapımı

in Steemit Türkiye2 years ago

Trafolu Led Işık Yapımı

Herkese merhabalar arkadaşlar. Nasılsınız? Bugün sizlere evde boş zamanımda yaptığım güzel bir aktiviteyi paylaşmak istiyorum. Mutfak dolabının altına atık malzemelerden LED'li aydınlatma yaptım. Led ışıkları trafo ile çalışıyor. Hadi bakalım nasıl yaptığıma...

Polish_20220424_235657613.jpg

Malzemelerimiz:

• Bir adet 12v 3amperlik trafo
• Bir adet arapuar açma kapama anahtarı
• Şerit LED lamba
• bir adet fiş
• 1 metre 2*6 koaksiyel kablo
İşim elektrikle ilgili olduğu için bu malzemelerin çoğu iş yerinde çalışırken çıkıyor ve çöpe atılıyor. Ben de bazen işime yarar diye eve getiriyorum. Geçenlerde eşim mutfak ta iş yaparken tezgahın çok karanlık olduğunu söylemişti. Benim de aklıma evde bulunan malzemelerle oraya bir aydınlatma yapmak geldi.
Malzemeleri me baktığımda trafo ve LED aydınlatma vardı. Ben de elektrikçi den gidip kablo ve açma kapama düğmesi aldım. Bunları evde Kendi çabalarımla birleştirdim. Güzel bir trafolu LED ışık çıktı. Hadi gelelim yapılışına...

Polish_20220425_001348747.jpg

İlk olarak led’li açma kapama anahtarının yapımına başladım. Önce trafonun voltaj ve amper etiketine bakıyoruz, eğer led uzun ise trafonun gücü yetmeyebilir. Bende bulunan malzemeler de bir metrelik şerit led buldum. Elimdeki trafonun voltaj ve amperine uygunluğunu da görünce başladım işe.

İlk önce şerit Ledin bir ucunda 12v +12v- yazan uçlarını trafonun v-v+ kısmına gelecek şekilde bir bağlantı yapıyoruz. Trafonun diğer ucunda alternatif akım ile beslenen uç var. Burda normal evlerde kullandığımız 220v gelen uç, diğer uçlar ise doğru akım gelen uç, yanı şöyle söyleyeyim alternatif akımı doğru akıma çeviriyor. Yani gelen 220v enerjiyi 12v çeviriyor. Trafoda Büyük L harfi faz ucunu gösteriyor. Diğer büyük N harfi ise nötr gösteriyor. Trafonun diğer tam orta kısmında topraklama var bu uca ister bağlantı yapabilir isterseniz yapmayabilirsiniz.

Polish_20220425_002149024.jpg

Daha sonra fişin içini açıp faz ve nötr uçlarını metal bağlantı üç kısmına gelecek şekilde bağlıyoruz. Fişin bağlantılarını yaptıktan sonra ara puar anahtarını koaksiyel kablonun açma kapama düğmesi nereye uygun gelecek şekilde söküyoruz.

Polish_20220425_003313201.jpg

Arapuar anahtarda kablonun faz çıkışlarını kesip, nötr bağlantı kablosunu kesmiyoruz. Sonra kestiğimiz faz kablosunu arapuar açma kapama düğmesindeki vidalara yerleştiriyoruz. Bir kablo direk gecicek diğer kabloda anahtarı açıp kapattığımızda enerji akışını sağlayacak.

Polish_20220425_002722810.jpg

Bir hatırlatma yapayım resimlerde ilk önce ince bakır kablo kullandım. Daha sonra koaksiyel kabloya çevirdim. İnce bakır kablo iletkenliği fazla olmadığı için ledleri yakmak için gücü yetmedi. Bende onun için bakır telli güçlü koaksiyel kablo kullandım. Şuan sağlıklı bir şekilde çalışıyor.

Polish_20220425_003646796.png

Bu işlerde biraz acemi olsamda elektrik le uğraşmayı seviyorum. Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.
Herkese sağlıklı mutlu günler diliyorum.
Kalın sağlıcakla...

Sort:  
Your post has been successfully curated by our team via @kouba01 at 50%. Thank you for your committed efforts, we invite you to do more and keep posting high quality posts for a chance to win valuable upvotes from our team of curators and probable selection for an additional upvote later this week in the Top Seven.

received_388032689541375-1.jpeg

Note: You must enter the tag #fintech among the first 4 tags for your post to be reviewed.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57050.09
ETH 3060.34
USDT 1.00
SBD 2.32