Hamsi tava

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba steemit turkiye ailesi nasılsınız iyisinizdir insallah hersey yolundadır umarım artık havalar gündüz çok olmasada akşamları sogudugunu gösteriyor bu soğuyan havalarda tabiki malesef hastalıklar kapımızı çalıyor bu yüzden beslenmemize daha çok dikkat etmeliyiz diye düşünüyorum ozelliklede küçük çocuklarımız varsa hemen hastalaniyorlar hava değişimlerinde yani benimkiler öyle o yüzden sizlere kış aylarında bol bol tüketmeye gayret gosterdigimbalik tarifiyle geldim menüde hamsi var biz ailecek balığı hava soğumaya başlayınca yiye bilenlerden iz ve tabi havanın soğumasıyla sezonu hamsiyle açtık balığın faydalarından bahsetmek gerekmi bilemiyorum ama Ufak bir bilgi vermeden geçmedim.Balık vücud direncimizi arttırır,OMEGA 3 deposudur,A,D,B grubu (B2, B3,B6, B12) vitaminleri den zengin fosfor,selenyumcinko,iyot,klasiyum ve magnezyum kaynagidir ozellikle hamsi ve stavrit gibi Küçük balıkların kılcıklarıyla yemek lazım o bel kemikleri kemik sağlığı için daha da etkili oluyor.Vitamin değerini kayıp etmemesi için ızgara, fırında ya da cok az yagda balık tavasinda yapmayı tercih edin ben öyle yapmaya çalışıyorum ve bugün tavada yaptığım hamsiyle geldim umarım sıkılmazsınız okurken hadi yemege geçelim
Malzemeler:
1 kilo hamsi balık
Mısır unu
Tuz

Salatası için:
1 adet roka
3 adet yeşil sarımsak
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı kuru sumak
1 adet limon
1 yemek kaşığı yağ
Tuz

Yapılışı:

IMG20211114184438.jpg
Hamsilerimizi iyice yıkayalım ben temizlenmiş alıyorum evdede iyice temizleyerek yıkıyorum yıkadıgımız balıkları süzgece alalım iyice suyu suzulene kadar bekletelim

IMG20211114165059_BURST001_COVER.jpg
O arada biz roka sllatamizi yapalım güzelce yıkadıgımız rokalari doğrayalım üzerine bir adet kuru soğan ve üç adet yeşil sarımsagımızı doğrayalım dogradıgımız salatamizin üzerine limonunuzu,yggimizi ve tuzu ekleyip köşeye alalım Suyu süzülen balıkların üstüne biraz tuz atıp karıştıralım daha sonra mısır ununa karıştıralım

IMG-20211205-WA0002.jpg

Tavamıza dizelim üzerine biraz zeytinyağı gezdirip arkalı önlü pişirelim blaigimiz bitene kadar aynı işlemi devam edelim

IMG-20211205-WA0003.jpg
Ve baktığımız hazır sonunda salatamizi karıştırıp salgamlarimizi da yanına alıp afiyetle yiye biliriz ben içecek olarak şalgam seçtim sizler ne arzu ederseniz tabi bu soğuk havaları fırsat bilip bol bol tuketmeniz dileğiyle biz çok severek yiyoruz yemek balık olunca neyseki hepimiz çok seviyoruz simdiden deneyecek olan herkeze afiyet olsun güzel tariflerle görüşmek dileğiyle sağlıkla kalın

IMG20211114184438.jpg

Sort:  
 3 years ago 

Harika görünüyor ellerine sağlık 🎀

 3 years ago 

Teşekürler

 3 years ago 

Afiyet olsun 😋

 3 years ago 

Yalnız balıklar efsane görünüyor. Şifa olsun

 3 years ago 

Ellerinize saglik afiyet olsun.

 3 years ago 

Ellerinize sağlik. Cok guzel gorunuyor. 😋

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 58690.10
ETH 2310.28
USDT 1.00
SBD 2.49