The Diary Game -Better Life Season 3 - 30 Kasım Bol Tarifli

in Steemit Türkiye3 years ago

Merhaba Steemit - Türkiye ailem 🌸

Bugün yine öğlende uyandım. Tabiki annem uyandırdı. Uyku düzenim tamamen alt üst olmuş durumda 🤦‍♀️ Böyle olunca da halsizlik ve biraz da baş ağrısı oluyor maalesef 😏 Bugün uyandığımda yine elektrikler yoktu. Çalışma varmış, galiba 1 hafta boyunca öyle olacakmış. Annem bugün dayıma yardıma gitti brokoli toplamaya. Yengem de börek yapmış getirdi, kızarttım, yanına da ayran yaptım tarlaya götürüp de yediler. Akşam yengem tirit yemeye çağırdı. Tiriti çok severim 🤤 Tirit'in farklı yapılışları oluyor. Ben yarın ki postumda bizim nasıl yaptığımızı anlatacağım. Tiritimizi yedik. Üzerine de çay ve fındık 🤤 Bugün yine fazla kaçırdım yemekleri 🙈🤣 Neyse fazla uzatmayalım, dünkü postumda bugünden için poğaça ve kekin tarifini paylaşacağımı söylemiştim. @ozgurblgn turşu kavurmasının tarifini de istemişti. O yüzden onu da paylaşacağım 😊 Kahvemi yaptım geldim tarifleri paylaşmaya. Hadi sizde yapın kahveleri gelin okumaya 😊

20211130_143012.jpg

     👇


 ~ Poğaça ~

《 Malzemeler 》

• Yarım su bardağı sıvı yağ
• 1 yumurta
• 1 su bardağı süt
• 1 tatlı kaşığı tuz
• 1,5 tatlı kaşığı şeker
• 1,5 paket kabartma tozu
• 3,5 su bardağı un ( az gelirse siz biraz daha un ekleyebilirsiniz )

《 İç Harcı 》 

• 1 kase peynir
• 1 tutam maydanoz
• 1 çay kaşığı karabiber

 《 Üzeri İçin 》 

• 1 yumurta sarısı
• Çörek otu
• Susam

  《 Yapılışı 》 

Yoğurma kabına süt, yumurta, sıvı yağ, tuz, şeker ve kabartma tozunu alıp karıştıralım. Daha sonra unu yavaş yavaş ilave edip yoğuralım. Yoğurma işi bitince üzerini streçleyip 20 dakika dinlenmeye bırakalım. Hamuru dinlenmeye bırakmışken iç harcını hazırlayalım. Hamurun mayası gelince ceviz büyüklüğünde koparıp elimizle biraz açalım, içine iç harcını koyalım. İç harcını koyduktan sonra kapatalım. Hamur bitene kadar bu işlemi gerçekleştirelim. Pişirme kağıdı serili tepsiye dizelim üzerine yumurta sürüp çörek otu ve susamını dökelim. Önceden ısıtılmış 190° fırında pişirelim.

20211129_195828.jpg

20211129_210423.jpg

Sıradaki tarife gelelim 👇

   ~ Limonlu Kek ~ 

《 Malzemeler 》 

• 4 yumurta
• 1 su bardağı süt
• 1 su bardağı toz şeker
• 1 limon suyu
• 1 limon kabuğu rendesi
• 1 çay bardağı sıvı yağ
• 1 paket vanilya
• 2 paket kabartma tozu
• 2,5 su bardağı un

  《 Yapılışı 》 

Karıştırma kabına yumurta ve şekeri koyup beyazlaşana kadar çırpalım. Limon suyu, limon kabuğu rendesi, süt, sıvı yağ ve vanilya ekleyip tekrar çırpalım. Sonra un ve kabartma tozunu ekleyip karıştıralım. Kek kalıbını yağlayalım. Kek kalıbı iyi değil yapışabilir diyorsanız yağladıktan sonra un serpelim. Yağladığımız kek kalıbına hamuru boşaltalım ve önceden ısıtılmış 170° fırında 45 dakika pişirelim. Kek piştikten sonra biraz soğumasını bekleyin ve kalıptan öyle çıkarın. Üzerine pudra şekeri yakışacaktır. Evde olmadığı için ben koyamadım. Kekin üzerine pudra şekerini serpip afiyetle yiyebiliriz.

20211129_184229.jpg

20211129_200501.jpg

20211129_205409.jpg

Gelelim en son tarifime 👇

 ~ Turşu Kavurması ~ 

Malzemeleri az veya çok siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Önce turşuyu doğrayalım ve suyun içine koyalım ki fazla tuzu çıksın. Annem genelde domates turşusu ile yapıyor ama fasulye ve lahana turşusu ile de yapabilirsiniz. Turşular suda beklerken soğanları yemeklik doğrayalım ve tencereye alalım. Üzerine biraz yağ ekleyelim ve pembeleşinceye kadar kavurmaya başlayalım. Soğanlar kavrulurken suda beklettiğimiz turşuyu süzelim. Soğanlar kavrulunca suyunu süzdüğümüz turşuları soğanın içine koyalım, kavurmaya devam edelim. 2 - 3 dakika kadar kavurmak yeterli oluyor. Sıcak olarak da soğuk olarak da yiyebilirsiniz. Tercih sizin.

20211129_231737.jpg

Evet tariflerim burada bitmiş bulunmakta.
Okuduğunuz için teşekkür ederim 🥰
Bir sonraki postumda görüşmek üzere 🖐 Kendinize iyi bakın 😊

Sort:  
 3 years ago 

Ellerinize sağlık. 😋😋Olsa da yesek hepsinden. 🙈🙈 Biraz once nasil zayiflarim hayalleri kuran ben 🤩👍

Yakın olsaydık misafir ederdim 😊 O hayalleri bende kuruyorum ama icraata geçiremiyorum 🤣

 3 years ago 

tesekkur ederim. düsünmen bile cok kiymetli 🌹 olsun hayali bile guzel 🤣🤣

🥰 Gerçekleşse daha güzel olacak da 🤣

 3 years ago 

Elinize sağlık güzel görünüyorlar

Teşekkür ederim 😊

 3 years ago 

Ellerinize sağlık, ayrıca çok da teşekkür ederim.🙏🏻 Hepsi birbirinden muhteşem görünüyor. Afiyet olsun☺️

Hem rica ederim hem teşekkür ederim 🤗

 3 years ago 

Canım hiç çekmedi ki😅 Sabah kahvaltısında yiyeceğim yulaf ezmesini düşünüyorum 😝

Bende diyete gireceğim günleri 🤣

Birkaç tarif daha ekleseniz , yemek kitabı hazırlamış olurdunuz.. :) Hepside lezzetli görünüyor..

Tariflere devam edeceğim ama yemek kitabı hazırlayacak kadar gelişemedim 😊 Çok teşekkür ederim 🤗

Tarifler çok güzel. Ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim 😊

Teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63749.66
ETH 3419.02
USDT 1.00
SBD 2.48