BİLİNMEYEN BİR KADININ MEKTUBU/ STEFAN ZWEIG

in Steemit Türkiye3 years ago (edited)

Kitabın konusu bir kadının gençliğinde başlayan ve sonrasında devam eden platonik aşk. Bu platonik aşk yıllar sonra saplantılı bir hâl alıyor ve bu saplantılı aşkı mektuba aktarıyor. Kadın mektubuna başlarken bir hitap veya başlık şeklinde değil de "Sana, beni asla tanımamış olan sana" diye başlıyor. İsmi bilinmeyen bir kadının hayal kırıklıklarına, acılarına, umutlarına ve sevinçlerine ortak oluyoruz, tanıklık ediyoruz. Kitapta saplantılı aşkın yanısıra psikolojik analizler de var.

20211017_153335.jpg

20211017_155114.jpg

Kitabın yazarı STEFAN ZWEIG 1881 yılında Viyana'da doğmuş. Gazeteci, oyun, roman ve biyografi yazarıdır. 1920 - 1930 lu yılları arasında "Üç Büyük Usta" "Kendi Hayatının Şiirini Yazanlar" "Kendileriyle Savaşanlar" adlı eserleri büyük ses getirdi. 1940 yılında bir konferans için Güney Amerika'ya gidip yaşamını orada devam ettirdi. 1942 yılında eşi Lotte ile birlikte savaşın neden olduğu umutsuzluk duygusuyla intihar ettiler.

~ Kitaptan Alıntılar ~

"İyi olan şey unutulmaz, seni unutmayacağım."

"Çünkü acı, gidenin değil kalanın hikayesidir. Ve hikayeler kalanlara aittir."

"Sen, beni asla, asla tanımayan, bir su birikintisinin yanından geçercesine yanımdan geçip giden, bir taşa basarcasına üstüme basan, hep, ama hep yoluna devam eden ve beni sonsuz bir bekleyiş içerisinde bırakan sen, kimsin ki benim için ?"

“Ölmem sana acı verecek olsaydı eğer, o zaman ölemezdim.”

"Seni tanıyorum; belki kendi kendini tanımadığın kadar iyi tanıyorum."

"Ve insanların arasında yalnız olmaktan daha korkunç bir şey yoktur."

"Beni dinleyeceğin bu çeyrek saat yüzünden yorulma, çünkü ben seni bütün bir hayat boyunca sevmekten yorulmadım."

Öncelikle Stefan Zweig'in okuduğum ilk kitabıydı. Kesinlikle diğer kitaplarını da zamanla okuyacağım. 62 sayfalık ince bir kitap. Sayfa sayısı az ve ince bir kitap olmasına rağmen içinde bir çok yaşanmışlık ve duygu barındırıyor. Sade anlatımı ve merak uyandıran ilerleyişi ile elinizden bırakmadan okuyacağınız bir kitap. Şahsen ben gece yatmadan önce 5 - 10 sayfa okuyup uyurum dedim ama kitabı bitirmeden uyuyamamıştım 🙈 Daha önce hiç klasik eser okumadıysanız ve hangi kitabı okumayla başlasam diye bir düşünceniz varsa mutlaka bu kitaptan başlamalısınız. Kesinlikle okuduğunuza pişman olmayacağınız bir kitap 👌
Ben kitabı çok beğendim ve kitaptaki duyguları hissederek keyifle okudum 😊

Keyifli okumalar 📚
Sağlıkla ve sevgiyle kalın 🌸

Sort:  
 3 years ago 

Tam kitap okumalik hava ve bir fincan kahve

Kitap ve kahve muhteşem bir ikili 😊

kaliteli.png

Günün kaliteli gönderisi seçildiniz. Steemit-Türkiye Topluluğunda aktif olmaya devam edin.

Steemit Türkiye Team

Satranç kitabını okumuştum ama bu kitabını okumamıştım mutlaka alacağım,teşekkürler

Okuyunca beğeneceğinize eminim. Rica ederim 😊

 3 years ago 

Mektup giriş yazısı çok başarılı. "Sana, beni asla tanımamış olan sana".
ve kitapların ince olması benim kitap okumama önyargımı kırabilir. :)

Kesinlikle 👍 İnce bir kitaptan başlayarak deneyebilirsiniz 😊

 3 years ago 

Teşekkürler tavsiye ve yorumlariniz icin 😊

Rica ederim 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 61994.03
ETH 2917.97
USDT 1.00
SBD 3.62